Autor Wątek: Koła fabryczne DT SWISS  (Przeczytany 2563 razy)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 01:04 »
Hej
Planuję zmienić koła w moim mtb z obecnych mavic crossride na dt swiss. Składać nie planuję, mam dobre zdanie o zestawach fabrycznych kół w przedziale 600-1000 zł. Czy bębenek z systemem star ratchet to faktycznie takie cudo że warto zapłacić za to więcej niż za tradycyjny dt swiss z 3 zapadkami?
Do porównania zestawy które rozważam:
- koło tył piasta dt swiss 350 star ratchet (dt swiss Spline M1700) - cena 450zł tylko za tylne koło
- zestaw (P+T) KOŁA DT SWISS XR350 370  - piasty dt swiss 370, bębenek z 3 zapadkami, szprychy pillar, obręcze dt swiss XR350  - cena 650 zł

Pozdro
Ricardo

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 08:45 »
/.../ podobny system mają jeszcze piasty Chrisa Kinga, jeszcze sporo droższe od DT, uznawane przez wielu za najlepsze na świecie

lub:

http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=2719

(non-plus-ultra! - warto luknąć).
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 09:00 »
W kwestii systemu Ratchet może to przemówi do wyobraźni:

jak widzisz nie ma tu dwóch czy trzech zapadek, tylko pierścienie zębate dociskane jeden do drugiego A co za tym idzie powierzchnia styku pracujących elementów jest nieporównywanie większa Jest też jedna mocna sprężyna dociskająca pierścienie do siebie, a więc system mniej podatny na temperaturę w wyniku np zgęstnienia smaru na mrozie


PS na foto piasta starszej generacji, ale z tego co wiem ogólna zasada działania systemu Ratchet się nie zmieniła na przestrzeni lat

blondas

  • Gość
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 09:37 »
DT są super, mam koła w 2 rowerach właśnie na 350. Polecam! Jednak jest małe ale. Otóż bębenek jest aluminiowy i co za tym idzie dość miękki w porównaniu do Mavica czy shimano gdzie są stalowe (te które mam). I w tym kontekście warto zwrócić uwagę na kasetę której będziesz używał. Chodzi o to, że np shimano 105 w wersji 10 rzędów, pojedyncze zębatki są pozbawione części wypustów które są w bębenku. Brak sprawia, że te koronki chętnie wcinają się w bębenek. Na zdjęciu Skoliozy też to widać. Ja ostatnio trochę się namęczyłem żeby te tryby zdjąć. Mogę podrzucić Ci zdjęcia.
Ultegra ma już wszystkie wypusty, podobnie xt. Innych nie pamiętam. Moim zdaniem warto zwracać uwagę na dobór kasety.

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 10:29 »
Potrzebowałem jakieś 15kkm żeby rozwalić tylną 370 ale ja się nie znam.

- zestaw (P+T) KOŁA DT SWISS XR350 370  - piasty dt swiss 370, bębenek z 3 zapadkami, szprychy pillar, obręcze dt swiss XR350  - cena 650 zł
Gdzie takie dają? Sama tylna 370 to ze 300 więc niezła cena.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 10:51 »
Gdzie takie dają? Sama tylna 370 to ze 300 więc niezła cena.
Cena jest za komplet P+T, dostępne tu:
http://allegro.pl/kola-dt-swiss-xr350-370-26-1570g-wyprzedaz-i5042208483.html

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 11:32 »
Kółka na razie nie ale za to piasta przednia za 115 z przyjemnością.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 12:11 »
Tak, to istotna rzecz na którą Blondas zwrócił uwagę
Korpus bębna aluminiowy niemal wymusza stosowanie kaset na pająku ze wg na możliwość szybszego uszkodzenia korpusu bębna (w wypadkach ekstremalnych przy długotrwałym użytku nawet do jego całkowitego zniszczenia)
Kupując wysokiej klasy koła trzeba się niestety liczyć z większymi wydatkami na napęd - najtańszą kasetą tu nie powalczysz

Moje koło z tania kasetą typu HG50 (wszystkie koronki stalowe skręcone ze sobą) przejechało wg poprzednika nie więcej niż 1000km a ślady na bębnie są wyraźne. Założenie czy zdjęcie kasety obecnie też odbywa się z pewnym oporem, delikatnym na szczęście


Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 12:28 »
American Classic ma na to fajny patent: aluminiowy freehub ze stalowymi wstawkami:


Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Koła fabryczne DT SWISS
« 5 Lut 2015, 16:32 »
Novatec w niektórych swoich piastach stosuje podobne rozwiązanie. Nazywa je ABS, czyli anti-bite system. Niestety nie jest on chyba dostępny z piastami pod kasetę 11s.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum