Autor Wątek: Koła do szosówki - na co zwracać uwagę  (Przeczytany 13341 razy)

Offline Mężczyzna AdrianU

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 12.05.2016
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, dam sobie jeszcze kilka dni namysłu, ale raczej zdecyduję się spróbować z Aksium'ami, tym bardziej, że podobają mi się wizualnie  ;D

jark

  • Gość
... jak się masz zastanawiać to polecę
koła Fulcrum
mam 7 i 5 ... wśród moich znajomych są dość popularne
na 7-ch z bagażem przejechałem BBT, PBP, kilka P1000J
i nic ...

j.

Offline Mężczyzna AdrianU

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 12.05.2016
Niestety problemy z bębenkami to jest notoryczny problem w Mavicach, mnóstwo osób ma w tym zakresie takie doświadczenia, to powszechny minus tych kół. Najklasyczniejsza awaria to jest właśnie ciągnięcie łańcucha podczas jazdy na luzie. Ostatnio to miałem na trasie do Zakopanego. I przytrafiło się na szybkich zjazdach, ponad 50km/h, koło zaczęło niesamowicie wyć, ledwo wyhamowałem, przez dłuższy czas nie byłem w stanie ustalić skąd jest problem, czy to rama nie pękła itd. (łańcucha jeszcze nie ciągnęło). Dopiero po pewnym czasie zorientowałem się że problem ustąpił gdy kręciłem cały czas na zjeździe.
Czy serwis bębenka w takim wypadku ogranicza się do przesmarowania (tak jak w filmiku do którego link kilka postów wcześniej wrzucił globalbus)?

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Te bębenki wymagają kilku kropli oliwki, najlepiej Mavica, co jakiś czas.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Pamiętać należy, że bębenek ma szansę działać prawidłowo tylko wtedy, gdy łożyska nie mają luzu (te w bębenku i te w korpusie).

My home is where my bike is.

jark

  • Gość
... to zaciąganie bębenka było jedynym powodem dla którego pozbyłem sie tych kół i od tamtej pory 'niszczę' Fulcrumy ...
podobne doświadczenia mają moi znajomi ...
pytasz o serwis ... tak, czyszczenie pomoże, ale wystarczy pojechać w deszczu i szybko trzeba będzie go powtarzać ...

j.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Pamiętać należy, że bębenek ma szansę działać prawidłowo tylko wtedy, gdy łożyska nie mają luzu (te w bębenku i te w korpusie).
To jest właśnie wada takiej konstrukcji, zapadki są osadzone w wypuście piasty i luz łożyska głównego (podparcie piasty, duże obciążenie) powoduje nieprawidłowe działanie zapadek. W shimanowskim systemie (starym) na pracę zapadek mają wpływ  tylko łożyska bębenka (nieobciążone, więc niezbyt się zużywają).
W zamian mamy łatwy demontaż bębenka (to niewątpliwie plus).

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Ponieważ moje obręcze pękają przy nyplach, zaczynam rozglądać się za jakimś zestawem kół, by na wiosnę wymienić. Co sądzicie o czymś takim?

http://allegro.pl/kpl-28-29-lozyska-tarcza-fw-disc-novatec-2-kolory-i6653610585.html

Generalnie chciałbym wydać max 500zł.  Wiem, że nie jest to za wiele, jednak chciałbym upolować coś w miarę sensownego, by nie rozpadło się po kilku tysiącach. Waga nie ma dla mnie wielkiego znaczenia. Roweru nie oszczędzam i zależy mi przede wszystkim na trwałości.

Nie chcę tworzyć nowego wątku, więc pozwoliłem się podpiąć tutaj.

Ktoś doświadczony moze podać minusy tego zalinkowanego kompletu?
« Ostatnia zmiana: 20 Gru 2016, 21:48 byczys »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
a czy to są koła do szosówki? Raczej nie. Napisz zatem, do czego mają służyć.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Raczej ma im być bliżej do MTB jak do szosy. Obecne wyglądają tak:

http://bicyclehabitat.com/images/library/zoom/specialized-awol-comp-193623-1.jpg

Dane ze specyfikacji roweru mówią niewiele:

Specialized Disc, 29", alloy double-wall, sleeve joint, 32h

Szukam czegoś podobnego. Pasowały zarówno opony 25, jak i 42mm. Jeśli by była ciekawa okazja, to mógłbym coś dołożyć do tego budżetu.

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Ponieważ moje obręcze pękają przy nyplach, zaczynam rozglądać się za jakimś zestawem kół, by na wiosnę wymienić. Co sądzicie o czymś takim?

http://allegro.pl/kpl-28-29-lozyska-tarcza-fw-disc-novatec-2-kolory-i6653610585.html

Generalnie chciałbym wydać max 500zł.  Wiem, że nie jest to za wiele, jednak chciałbym upolować coś w miarę sensownego, by nie rozpadło się po kilku tysiącach. Waga nie ma dla mnie wielkiego znaczenia. Roweru nie oszczędzam i zależy mi przede wszystkim na trwałości.

Nie chcę tworzyć nowego wątku, więc pozwoliłem się podpiąć tutaj.

Ktoś doświadczony moze podać minusy tego zalinkowanego kompletu?

Mam takie tylko w rozmiarze 26", tylne od dwóch lat, przednie od roku. Jak dotąd (tył około 10.000) żadnych problemów.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
...
Szukam czegoś podobnego. Pasowały zarówno opony 25, jak i 42mm.

Mierzyłeś wewnętrzną szerokość oryginalnych obręczy w AWOL-u?

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
...
Szukam czegoś podobnego. Pasowały zarówno opony 25, jak i 42mm.

Mierzyłeś wewnętrzną szerokość oryginalnych obręczy w AWOL-u?
Nie mierzyłem, ale wydaje mi się, że jest to 17 mm (ewentualnie 19). Zmierzę przy najbliższej okazji.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
...
Szukam czegoś podobnego. Pasowały zarówno opony 25, jak i 42mm.

Mierzyłeś wewnętrzną szerokość oryginalnych obręczy w AWOL-u?
Nie mierzyłem, ale wydaje mi się, że jest to 17 mm (ewentualnie 19). Zmierzę przy najbliższej okazji.

No właśnie, ja też nie miałem dotąd okazji :-) Podobnie do Ciebie, będę szukał obręczy pod nowe koła. Swoją drogą w specyfikacji AWOL-a na stronie Speca ciągle znaleźć można taki zapis przy obręczach:

Obręcze: 29″ disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mm inner width, 32h, w/ AWOL logo

26 mm ?? :-)

Daj znać jak pomierzysz.
Podrzucam rysunek.

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
...
Szukam czegoś podobnego. Pasowały zarówno opony 25, jak i 42mm.

Mierzyłeś wewnętrzną szerokość oryginalnych obręczy w AWOL-u?
Nie mierzyłem, ale wydaje mi się, że jest to 17 mm (ewentualnie 19). Zmierzę przy najbliższej okazji.

No właśnie, ja też nie miałem dotąd okazji :-) Podobnie do Ciebie, będę szukał obręczy pod nowe koła. Swoją drogą w specyfikacji AWOL-a na stronie Speca ciągle znaleźć można taki zapis przy obręczach:

Obręcze: 29″ disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mm inner width, 32h, w/ AWOL logo

26 mm ?? :-)

Daj znać jak pomierzysz.
Podrzucam rysunek.

Dam znać - obecnie zajeżdżam te stare ;)

Wg tego rysunku, to powinno być to właśnie 17 mm, bo ja na oponach 25mm przejechałem w tym sezonie kilkanaście tysięcy, i siedzą ładnie.

Te 26 mm to już jakiś absurd totalny :)

Ps. dlaczego planujesz zmianę kół? Zużycie, czy inne względy?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum