I koniecznie musisz lepiej zestopniować napęd - 10 sp. ;-)
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.
Cytat: Grzesiek w 16 Lut 2015, 21:16I koniecznie musisz lepiej zestopniować napęd - 10 sp. ;-)Na to się nie zanosi, bo oznaczałoby to konieczność wymiany całego roweru poza ramą i kołami ;-)Mierzę siły na zawartość portfela, nie chcę przesadzać, poza tym zawsze byłem zwolennikiem, że nieważny jest rower, ważne kto na nim siedzi. Ósemka jest tańsza w utrzymaniu (tańsze komponenty), a poza tym nie muszę ponosić dużych wydatków np na zakup klamkomanetek i przerzutek, etc. Na ten rok oprócz standardowej wymiany łańcuch + kaseta prawdopodobnie zaplanuję jeszcze zakup korby z łożyskami zewnętrznymi, ale to dopiero lektura na przyszłość. (czy mechanizm korbowy przeznaczony do obsługi łańcuchów 10rz. obsłuży 8 rz.? w ten sposób bym mógł sobie powoli przygotować grunt na kolejne ewolucje).
wystarczy tu przywołać Górala Nizinnego, który na swoim ciężkim trekingu, z grubszymi oponami załatwił na BBTour mnóstwo szosowców na karbonach za 8-10 tys, z wypasionymi małoszprychowymi kołami.
no dokładnie. Wystarczy przywołać przykład też bardzo mocnego forumowicza - Keto, którego szosówka robi olbrzymie wrażenie (http://www.bikestats.pl/rowery/Canyon-Ultimate-CF-SL-90-Aero_5477_18169.html), a który przegrał na BBTourze z Góralem Nizinnym chyba o 3 czy 4 godziny. Jak zawodnik mocny to poleci na miotle ;-)
Oczywiście, że robi się małoszprychowe koła na niskich profilach, na najlżejszych obręczach dostępnych na rynku (czyli karbonowych o niskim profilu i pod szytkę) - takie są najlżejsze koła dostępne na rynku, ważące w okolicach 1000-1100g, przeznaczone do jazdy w górach. Jest mnóstwo takich modeli kół, większość firm robiących dobre koła ma coś takiego w ofercie.http://www.wiggle.co.uk/fast-forward-f2r-carbon-tubular-240s-wheelset/A koła na wysokich obręczach robi się głównie z karbonu, bo karbon przy wysokim profilu dalej będzie lżejszy niż wiele obręczy z aluminium o niskim profilu.
poczujesz jak płaskie szprychy tną przestrzeń a rower ucieka spod tyłka przy przyspieszaniu. I koniecznie musisz lepiej zestopniować napęd - 10 sp. ;-)I odlecisz w powietrze Takiego bajania to jest pełne forum szosowe. Pewną różnicę in plus w porównaniu do ciężkich kół poczujesz, ale nie licz na żadne cuda. Realne zyski na aerodynamice to czuć dopiero przy prędkościach grubo powyżej 30km/h
I koniecznie musisz lepiej zestopniować napęd - 10 sp. ;-)Na to się nie zanosi, bo oznaczałoby to konieczność wymiany całego roweru poza ramą i kołami ;-)
Dlatego chcę póki co pozostać na 8 rzędach, natomiast jeżeli będę kupował korbę, a np Tiagra obsługująca 10 rzędów obsłuży i 8 rzędów, to wtedy się na nią zdecyduję bo różnica w cenie mała, a to zakup przyszłościowy.
Odnośnie korb HT II, czyli z łożyskami zew. jak wszyscy wiedzą sporo jest negatywnych opinii odnośnie trwałości tego rozwiązania. Jeśli więc zależy Ci na bezawaryjności to masz chociażby Clarisa na zdecydowanie trwalszym Octalinku.
Nie lepiej sobie złożyć nowe koło na jakichś porządnych, łatwo wymienialnych częściach? 32 szprychy DT = 64zł Obręcz Mavin Open Pro - 200zł Piasta jakiegoś Novateca- ~130zł I masz niezniszczalne koło
Podepnę się pod tematW związku z tym, że moje Ksyrium SL mogą okazać się zbyt drogie do naprawy bo oglądałem nyple i jest taka możliwość, że nie będą się chciały kręcić a za wymianę szprych szkoda mi będzie dać 500 pln to już szykuję się na złożenie kół, które będą przyjazne mojej topornej sylwetce oraz niezbyt dobrym dolnośląskim drogom.Cytat: Waxmund w 27 Mar 2015, 13:29Nie lepiej sobie złożyć nowe koło na jakichś porządnych, łatwo wymienialnych częściach? 32 szprychy DT = 64zł Obręcz Mavin Open Pro - 200zł Piasta jakiegoś Novateca- ~130zł I masz niezniszczalne koło Właśnie - jakie piasty do tego wsadzić.....Złożyć chce oczywiście komplet na przód i tył Co na ten temat sądzicie?
Śmiać mi się chciało z tych buców co sobie szosy kupowali po 5 tysięcy koła za 3 tysiące i jak im "jeb*a" szprycha to czekali na serwis 3 tygodnie:D