Autor Wątek: Hamulce tarczowe Tektro mechaniczne - problem w regulacji  (Przeczytany 16451 razy)

Offline Mężczyzna vuki

  • Wiadomości: 1018
  • Miasto: Rawicz
  • Na forum od: 16.04.2014
Mam w moim przełaju/zimówce/sakwiarzu w/w hamulce. Dziś nagle z tyłu przestał działać.
W domu widzę, że klocek ten stały jest daleko i nie dochodzi, był na pewno blisko.
Poprzednia jazda było wszystko OK, klocki są na pewno dobre bo rower ma rok i za wiele nie pojeździł.
Szukam w necie ale jakieś ogólne porady. Jak dociągnąć ten stały klocek i dlaczego nagle zapadł się prawie 2 mm od tarczy?
MiRowerDajePower

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Jaki to model hamulców Tektro, przede wszystkim?

Offline Mężczyzna vuki

  • Wiadomości: 1018
  • Miasto: Rawicz
  • Na forum od: 16.04.2014
Tektro Lyra - sorry

źle się wyraziłem, ten ruchomy jednak mi nie dochodzi
podciągam linkę ale coś dalej kiepsko

ponowne edit:
jednak linka luźna ale aby ja podciągnąć musiałem popuścić zewnętrzną śrubkę
niby proste ale czasem potrafi wnerwić
przepraszam i albo do kosza wątek albo ... ?
« Ostatnia zmiana: 10 Lut 2015, 17:49 vuki »
MiRowerDajePower

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
wyjmij i włóż koło, prawdopodobnie przesunęło się w hakach.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Jeśli dokręcałeś go wcześniej, mógł się nieco odkręcić. Możesz go przesunąć w stronę rotora (kręcąc imbusem)?

Poza tym jak wyżej - sprawdź koło oraz mocowanie hamulca na widelcu.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
W Tektro IO nie miałem regulacji ruchomego klocka. Trzeba było poluzować i przesunąć cały zacisk w stronę koła i dokręcać nieruchomy klocek.

Żeby tarcze były równoległe do klocka, polecam wkręcić stały klocek tak, żeby na postoju mieć zaciśnięty. A napiecie linki tak, żeby mieć zapas na późniejsze odpuszczenie jej trochę.. Wtedy zaciskasz hamulec klamką i delikatnie dokręcasz obie śruby. Najlepiej po trochu jedna i druga itd. żeby dokręcając śruby nie przesunąć zacisku. Potem odpowiednio trochę cofasz stały klocek, luzujesz napięcie linki  i masz hamulec wyregulowany :P Najlepiej sobie to tak zrobić, żeby mieć po całej operacji jak największy zapas regulacji do napinania linki - żeby w miarę zużycia można było hamulec dokręcać.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie Tektro, ale mam problem, więc częściowo się zgadza.

Posiadam przednie koło z pastą Shimano z mocowaniem Centerlock. Mój problem jest taki, że tarcza hamulcowa jest zbyt blisko widelca i hamulca fizycznie nie da się już dalej odsunąć. Z tego powodu tarcza lekko ociera o lewy klocek.

Co robić? Użyć jakiegoś adaptera, zmieniać piastę, czy jeszcze coś innego??
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Taki luźny pomysł - użycie śrub o rozmiar mniejszych, którymi przykręcasz zacisk, pozwoli jakieś tam dziesiąte milimetra uzyskać ;P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
To jest mocowanie post mount. Nie wiem jak mógłbym użyć innych śrub niż te standardowe.

Z takich dziwnych pomysłów, to mógłbym powiększyć otwory w hamulcu. Zyskałbym na tym 0,5 mm.

Bardziej rozsądne byłyby roznitowanie i zanitowanie tarczy z drugiej strony.

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna docent161

  • Wiadomości: 675
  • Miasto: KWA ....
  • Na forum od: 06.05.2018
Chyba to przenitowanie będzie najlepsze

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Przełożenie tarczy na drugą stronę pająka CL nie zagra, tarcza będzie za bardzo w środku. Możesz spróbować zmniejszyć (zeszlifować z milimetr) szerokość pająka CL, a pod nakrętkę wcisnąć podkładkę. Druga opcja to dobranie nieco dłuższej osi i dołożenie podkładki na oś od strony hamulca, to powinno trochę odsunąć zacisk na zewnątrz.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Nie ma tam śrubek do regulacji przesunięcia klocków jak w spyre?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przełożenie tarczy na drugą stronę pająka CL nie zagra, tarcza będzie za bardzo w środku. Możesz spróbować zmniejszyć (zeszlifować z milimetr) szerokość pająka CL, a pod nakrętkę wcisnąć podkładkę. Druga opcja to dobranie nieco dłuższej osi i dołożenie podkładki na oś od strony hamulca, to powinno trochę odsunąć zacisk na zewnątrz.
Ten pająk ma 2 mm grubości, spokojnie można o tyle przesunąć. Nie wiem tylko czym to notować. Rozwiercenie wiertarką kolumnową powinno być proste.

Podkładek wolałbym nie dodawać, widelec jest carbonowy.
Nie ma tam śrubek do regulacji przesunięcia klocków jak w spyre?
To hamulce linkowo-hydrauliczne. Nie ma takiej opcji.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna docent161

  • Wiadomości: 675
  • Miasto: KWA ....
  • Na forum od: 06.05.2018
Nity nierdzewne z płaskim łbem

blondas

  • Gość
To hamulce linkowo-hydrauliczne. Nie ma takiej opcji.

Co to hamulce konkretnie i jaki widelec? Ewidentnie któryś z tych elementów jest źle wykonany.
Stawiałbym na widelec jeśli np z tyłu w ramie zacisk siada prawidłowo.
Z tym rozwiercaniem nitów to na poważnie? Będziesz to robił przy każdej wymianie tarczy?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum