Autor Wątek: Pierwsza wycieczka  (Przeczytany 1985 razy)

Offline Mężczyzna maciek.klenczon

• Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 25.12.2014
Pierwsza wycieczka
« 21 Lut 2015, 13:33 »
Pozwoliłem sobie stworzyć nowy temat w związku ze zbliżającym się moim pierwszym, dłuższym wyjazdem.
Czy jest możliwość ominięcia drogi wojewódzkiej "16" pomiędzy: Ełk-Orzysz-Mikołajki-Mrągowo ?
A drugie pytanie jest już czysto techniczne. W ubiegłym sezonie stałem się posiadaczem Edge 810. Niestety jestem zielony w planowaniu tras. Czy ewentualnie znajdzie się ktoś tak miły ( chyba najlepiej z Trójmiasta ) i "łopatologicznie" wytłumaczy mi i pokaże jak wyznaczać trasę i ślad a następnie jak przesłać go do urządzenia ? Wiem, że dla wielu z Was to "bułka z masłem" ale niestety póki co, dla mnie to jeszcze ciemna magia  ;)
Z góry przepraszam za zawracanie głowy takimi bzdetami.

Ps. Jeśli temat został napisany w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie.

Offline Mężczyzna barz

• Miasto: Beskid Niski/Kraków
  • Na forum od: 12.06.2013
Odp: Pierwsza wycieczka
« 21 Lut 2015, 14:57 »
Dobrze że chcesz ominąć krajówkę 16(to nie jest wojewódzka), z tego co pamiętam jest tam duży, bardzo nieprzyjemny ruch. Jechałem tam 2 lata temu, od strony Ełku poradziliśmy sobie tak:

- W Ełku DW 656 do miejscowości Zelki, stamtąd lokalną do Orzysz, z tego co pamiętam dość łatwe jest to w nawigacji, ja radziłem sobie samą mapą. Przejadz przez ładne tereny, DW 656 o ruchu umiarkowanie-przyjemnym.

- Orzysz - Mikołajki: tu już jest trochę gorzej, na początku niestety DK 16, po 11 km zjazd w lewo na lokalną do miejscowości Chmielewo, według mapy drogą przez las dojeżdżasz do Mikołajek, ja osobiście się trochę pogubiłem, ale tragedii nie ma. Z plusów tej trasy: można rzucić okiem na Śniardwy, ale wg mnie widok specjalnie nie zachwyca, większym atutem jest przejazd przez rezerwat UNESCO Łuknajno - bardzo polecam! (jest tam nawet wieża widokowa, dobrze mieć lornetkę do obserwowania ptactwa)