Autor Wątek: Pomoc w doborze ramy trekkingowej crosowej  (Przeczytany 2013 razy)

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum. W sumie nawet niedawno się tutaj zalogowałem, chociaż zaglądam tu regularnie od ponad roku.
Borykam się z problemem znalezienia nowej ramy trekkingowej.
Mam 182 cm wzrostu i szukam ramy pod koła 28'' do podmiany w moim aktualnym rowerze.
Do tej pory jeżdżę rowerem Unibike Voyager GTS z 2007 r, który z racji przebiegu (23-25K km) i wieku uległ licznym modyfikacjom - kilka napędów ale nadal 3x7 które mi wystarcza, inne hamulce, kierownica, chwyty, bagażnik).
Ogólnie osprzęt nadaje się do przekładki do innego roweru.
Problemem jest rama która ma zerwane gwinty przy mocowaniu bagażnika, krzywy (niestety w tej wersji niewymienny hak przerzutki, zerwane gwinty przy uchwycie na bidon).
Dodatkowo ma zniszczony, z dużymi luzami amortyzator (już 2 w tej ramie).
Chciałbym prawie cały osprzęt z ww. roweru przełożyć do innej ramy.
Nowa rama ma mieć ???chyba??? rozmiar 21 cali (aktualny rower wydaje mi się "przy-mały")
tylko hamulce V-brake, mocowanie błotników i bagażnika, na pewno będzie sztywny widelec (jeśli rama pod amortyzator to sztywny widelec FORCE, jeśli nie to znajdę coś RETRO cro-mo).
Budżet to około 600PLN.
Nie podobają mi się ramy Accenta Shannon (otwieracz do piwa (dynamo) i uchwyt pod tarcze, oraz jakość wizualna spawów), Northkapp (prowadzenie linek i uchwyt pod tarcze).
Rowerem jeżdżę 3x w tygodniu do pracy (2x25km/dzień z sakwami crosso 30L),weekendy, raz dwa razy w miesiącach letnich na dłuższe wyprawy po asfalcie i szutrach, sakwy tylko tył).
Ramy której szukam i podobają mi się to niższe modele Krosa i Unibika (szczególnie Voyager) - nie wiem tylko gdzie taka można dostać.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
Piotr82

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Trochę nie na temat, ale zerwane gwinty być może da się delikatnie rozwiercić i nagwintować na M6?

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 164
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Ale co jest problemem w przypadku mocowania pod tarcze?

Niektóre ramy mają mocowanie w środku widełek, więc nie będzie problemu z mocowaniem bagażnika przy hamulcu tarczowym.
W moim przypadku, w dwóch ramach MTB, samo mocowanie hamulca (IS) nie przeszkadzało przy zakładaniu  bagażnika.

kuba

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Spróbuj skontaktowac sie z Krossem. Może da rade kupic sama ramę. To samo możesz spróbowac z Unibikiem.

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 164
  • Miasto:
  • Na forum od: 04.02.2014
Jakieś pół roku temu pisałem w tej sprawie do Unbike'a - samych ram nie sprzedają. Od Kross'a nie dostałem żadnej odpowiedzi.

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Witajcie,
Dziękuję za odpowiedzi.
Uchwytów pod tarcze nie chce dlatego że znam siebie i jak będzie możliwość montażu hamulców tarczowych to zacznę z nimi kombinować.
Po drugie - lubię minimalizm rowerowy, w znaczeniu rower maksymalnie prosty ale bez utraty funkcji. Lubię gdy nie ma amortyzatora, są proste w naprawie i regulacji V-brake, nie stosuję od pewnego czasu dynama w przednim kole, itd.
Są po prostu rzeczy z których świadomie rezygnuję, mimo że czasem pojawia się ochota na to i owo.
Widzę niestety że znalezienie ramy nie będzie takie proste.
Jak się nie da to trudno - rozwiercę śruby/gwinty pod bidony, bidony przymocuje na nitonakrętki, bagażnik zamocuję na śrubę z nakrętką i jeździł będę dalej.
Jedynie wyrzucę amortyzator i wstawie sztywniaka aluminiowego Force.
Pozdr.
Piotr82

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Wadą hamulców obręczowych jest też brudzenie się piwotów (lub miejsca mocowania w szosowych) i związane z tym problemy z wracaniem hamulca do właściwej pozycji. Nie przeszkadza to specjalnie gdy rower ma błotniki i jeździ się po szosie, jednak po jeździe terenowej z elementami kąpieli błotnej smarowanie może być konieczne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
To i ja podłączę się do tematu. Chodzi mi po głowie wymiana ramy z Garego :P Bo:

- rozwalił się gwint przy dolnym mocowaniu bagażnika
- jest trochę za długi, szczególnie przy spokojnej jeździe
- nie ma piwotów
- mam małe problemy z dobraniem suportu/korby/przerzutki (chce wsadzić 22/36/48)
- coś bym pogrzebał przy rowerze :P a i tak myślałem żeby go trochę wyremontować (dołożyć baranka, klamkomanetki, canti, koło z prądnicą, zmienić zajechaną korbę)

Najchętniej kupiłbym coś w stylu ramy trekingowej, tylko że na 26", żeby móc wykorzystać koła. Tylko gdzie taką znaleźć...? ;)
Długość podsiodłówki około 58cm mnie interesuje, niezbyt agresywna pozycja (starzeje się :P).
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Śmiał się ze mnie, a teraz chce zbudować to samo :P

Jeśli chcesz używać hamulców obręczowych i kół 26", to lepiej użyć dedykowanej ramy a nie trekkingowej (chyba, że masz zamiast je przespawać - też można). Rozmiar raczej 48 zamiast 58 ;)

O ile będziesz zakładał zwykłego baranka, to jest jakaś szansa, że nie będzie problemu z długością sterówki, ale i tak będziesz na granicy. U mnie środek chwytu dirt dropa jest na wysokości klamek w szosówce. Takie ustawienie powoduje, że mostek musi być 8 cm wyższy niż normalny.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Śmiał się ze mnie, a teraz chce zbudować to samo :P
Mój się będzie różnił tym, że będzie działał ;)


Jeśli chcesz używać hamulców obręczowych i kół 26", to lepiej użyć dedykowanej ramy a nie trekkingowej (chyba, że masz zamiast je przespawać - też można).

Dedykowanej, czyli jakiej? :P

Rozmiar raczej 48 zamiast 58 ;)

Hmm, MTB ~50, trekking/szosa ~58.

O ile będziesz zakładał zwykłego baranka, to jest jakaś szansa, że nie będzie problemu z długością sterówki, ale i tak będziesz na granicy. U mnie środek chwytu dirt dropa jest na wysokości klamek w szosówce. Takie ustawienie powoduje, że mostek musi być 8 cm wyższy niż normalny.

Na granicy czego? :P Niska pozycja by mi nawet chyba pasowała, byleby rama nie była bardzo długa.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mój się będzie różnił tym, że będzie działał ;)
Czyli jednak chcesz identyczny ;)

Dedykowanej, czyli jakiej? :P
Koła i rama pasujące do siebie :P

Na granicy czego? :P Niska pozycja by mi nawet chyba pasowała, byleby rama nie była bardzo długa.
Na granicy zakresu regulacyjnego. Pod baranka główka ramy powinna być nieco wyższa, zwłaszcza, że zwykle mostek ustawia się tak żeby miał zerowy wznios.

Krótkie ramy pod 26" to te z początku lat dziewięćdziesiątych, można też szukać jakichś współczesnych stalowych rowerów turystycznych. Swój rower składałem na starszej ramie właśnie z powodu długości górnej rury - w rozmiarze 19" ma tylko 55,5-56 cm.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Swój rower składałem na starszej ramie właśnie z powodu długości górnej rury - w rozmiarze 19" ma tylko 55,5-56 cm.
też mi sztuka. Mój nowy nabytek ma 55,5 przy 20 calach.  57cm wirtualnie (nie wiem czy to odpowiednie słowo). Mi to potrzebne nie było i dałem mostek 11cm :P

Najtrudniejszym warunkiem są piwoty. To ogranicza wybór cholernie.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
też mi sztuka. Mój nowy nabytek ma 55,5 przy 20 calach.  57cm wirtualnie (nie wiem czy to odpowiednie słowo). Mi to potrzebne nie było i dałem mostek 11cm :P
To, że Tobie się udało, nie znaczy, ze było łatwo. Pochwal się co to za rama. Nawet Cube są dużo dłuższe ;)


Kiedyś widziałem na allegro rower na ramie fahrradmanufaktur - właśnie turystyk na kołach 26", o którym wspominałem. Niestety muszę się wycofać, nawet one są za długie (ostatnia część tabeli). No chyba, że jednak może być rama 18".
http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog/expedition?product_id=667

Piwoty by były.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum