Autor Wątek: Idealny amortyzator do XC dla masywnego gościa?  (Przeczytany 1113 razy)

Aktywator

  • Gość
Witam Wszystkich!

Przymierzam się do wymiany amortyzatora w swoim pięcioletnim jednośladzie Merida Matts Cruise 5.5 . Jest to jedna z niewielu części, które oprócz ramy pozostały w tym modelu "oryginalne", bo większość wymieniłem zaraz po zakupie. Wspomniany widelec, jeśli dobrze pamiętam, to RST 50 lub 60mm, nieco inny niż w fabrycznej specyfikacji i bez żadnych regulacji (producent korki perfidnie zrobił w kształcie pokręteł).

Nowy widelec, który spełniałby moje oczekiwania, powinien:
- być dość masywny i sztywny, gdyż moja waga waha się między 95 do 115 kg - aktualnie
- mieć możliwie jak największy skok, aby po pierwsze nie dobijał (również ze względu na moją masę) oraz aby podniósł mi całe zawieszenie, bo zbyt często zdarza mi się zawadzać pedałami ma zaktętach, gdy jeden z nich jest w dolnej pozycji (przez zamontowane znacznie dłuższe od nominalnych korby Shimano Nexave 175 mm)

W związku z powyższym, zdroworozsądkowo zdecydowałem się na SR SUNTOUR XCR LO 100mm ze względu na to, że ma olejowe tłumienie i blokadę skoku. Biorąc pod uwagę moją dość niską eksploatację roweru - głównie po ulicy i drogach szutrowych (czasem jakieś gorsze ścieżki) oraz dość korzystną cenę.

Mam jednak pewne wątpliwości:
1. Po pierwsze, TUTAJ przeczytałem, iż: "Suntour XCR LO jest dość miękki, jednak czuć działanie kartridża olejowego. Moim zdaniem górna granica masy rowerzysty dla zwykłej sprężyny wynosi 85kg. Większa waga przyczyniała by sie do dobijania."
PYTANIE: Czy zatem, jeśli wziąłbym ten ze skokiem 120 mm, to amortyzacja przy mojej masie byłaby idealna, czy moje myślenie jest niewłaściwe i należy koniecznie myśleć o jakimś "twardszym" amortyzatorze dla ciężkiego ridera?

2. Początkowo byłem przygotowany na wydatek ok 180 zł za podstawowego XCR-a, ale po lekturze i rozważeniu różnic między nim, a wersją LO, zdecydowałem się na wydatek dodatkowych 90 zł. Zastanawiam się jednak, czy właśnie tańsza podwójna sprężynówka XCR nie spełniłaby lepiej swej roli pod moim ciężarem?

3. Po trzecie, czy istnieje jakiś wyznaczony limit długości skoku w przypadku takiej geometrii ramy, jak w MOIM rowerze? Długość od środka osi do zakończenia ramienia widelca to 42 cm, a do styku z ramą 45,5 cm.

4. Jako laik, nie mający wiele doświadczenia z aomortyzatorami, prosze jeszcze o odpowiedź, czy w praktyce do w XC bardziej przydaje się regulacja tłumienia powrotu - SUNTOUR XCR DA, czy może raczej kardridż olejowy z blokadą skoku SUNTOUR XCR LO? (Mając na uwadze cały czas wagę co najmniej w okolicach 100 kg)

Trochę rozpisałem, ale to po to, aby określić z góry w sposób maksymalnie precyzyjny, to czego potrzebuję i jakie mam wątpliwości. Aby pomóc je rozwiać, proszę o odpowiedź na którykolwiek z punktów z krótkim - choćby - uzasadnieniem.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum