Autor Wątek: Alpy - sierpień 2015  (Przeczytany 1141 razy)

Offline Mężczyzna Wismat

• Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 11.03.2014
Alpy - sierpień 2015
« 5 Mar 2015, 20:26 »
Witam.

Planuję w tym roku około czterotygodniowy wyjazd rowerowy po Alpach. Start na pewno w Wiedniu, a dojazd pociągiem. Miejsce powrotu jest do ustalenia. Posiadam rower na ramie górskiej, ale jest przystosowany do jazdy z sakwami, więc znakomita większość trasy powinna prowadzić po asfaltach. Można się umówić na przykład, że dwa-trzy-cztery razy zostawimy bagaże w hotelu i pojeździmy rowerem po górach bez sakw. Niemniej jednak ogólny cel to zaliczenie wielu przełęczy i pięknych wiosek.

Jeśli chodzi o termin to najprawdopodobniej byłby to sierpień 2015, może także parę- paręnaście dni we wrześniu. Jestem studentem (20 lat), więc czas zapewne nie powinien być w tym okresie problemem :) Doświadczenie w wyprawach już posiadam. Parokrotnie byłem na tygodniowych wyprawach po Polsce, a w zeszłym roku byłem na miesięcznej wyprawie do Rumunii.

Noclegi głównie w namiotach na dziko, czasem można sobie pozwolić na większy luksus (hotel) :) Jedzenie przygotowane na palnikach z rzeczy zakupionych po drodze.

A teraz najważniejsze, czyli trasa :) Ciężko stwierdzić w tym momencie jak dużo kilometrów uda nam się przejechać dziennie. Model, który stosuję, to wyznaczenie trasy do przejechania i dnia powrotu. Po prostu wyznaczonego dnia wracamy z miejsca w którym jesteśmy. W terenach płaskich dystans jaki pokonuję z sakwami to około 100-120km, ale Alpy to przede wszystkim góry, więc dystans z pewnością obniżymy i dostosujemy do naszych możliwości oraz warunków.

Bardzo, bardzo poglądowa koncepcja to https://goo.gl/maps/cKgo9 ale to wszystko trzeba ustalić pod kątem miejsc wartych zobaczenia i unikania ruchliwych dróg.

Zapraszam do kontaktu: wisniewski.mateusz@outlook.com

Pozdrawiam,
Mateusz

Offline Mężczyzna darekw

• Miasto: Lublin
  • Na forum od: 26.03.2013
Odp: Alpy - sierpień 2015