Autor Wątek: Fuji Sundance  (Przeczytany 4757 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 26 Mar 2015, 22:11 »
Zacisk: na imbus (oszczędność 100 g!)

No to rzeczywiście miazga, przy takim spadku wagi On musi mieć straszliwe odejście  ;) Ale ale -  jest jedno ALE wypadałoby wozić ze sobą tego imbusa, żeby móc obsługiwać zacisk. Musisz zważyć ile ten imbus waży i podać ile naprawdę zaoszczędziłeś :D
To jest zacisk sztycy, wysokości praktycznie nigdy nie zmieniam, a imbusy i tak woziłem. Oszczędność procentowo gigantyczna, bo stary ważył 117 g a nowy 17 g ;)

Ja zauważyłem że Ty Worek przyjmujesz bardzo specyficzną pozycję na rowerze (ciężko to określić :P, ale lubisz się "położyć" na kierownicy, stąd pewnie umiłowanie do baranków) Pytanie tylko co było pierwsze pewne preferencje czy taka a nie inna geometria?
Całe życie przeklinałem prostą kierownicę i marzyłem o baranku (nawet zanim w ogóle spróbowałem jazdę na nim!). Przy pochylonej pozycji łatwiej też wykorzystać mięśnie ud, które mam chyba stosunkowo mocniejsze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Fuji Sundance
« 27 Mar 2015, 00:02 »
To jest zacisk sztycy, wysokości praktycznie nigdy nie zmieniam, a imbusy i tak woziłem. Oszczędność procentowo gigantyczna, bo stary ważył 117 g a nowy 17 g ;)

No ale jakbyś zaczął jeździć na maratonach to wtedy czasem może być mus jak achilles albo kolanko nawali po dużym dystansie  :)

Holibka... nie sądziłem, że aż tak daleko zaszedł ten projekt... profeska na wypasie. Ja ze swej strony proponuje na siodełko nałozyć piankę do rur a całosć owinąć izolacją - efekt komfortu - powinien być poprawny:D

Pomalować ramę na czarno  nakleić nalepkę Surly i mi się podobuję  ;)


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 5 Kwi 2015, 19:07 »
Te 100 g lepiej zużyć na imbusy, które i tak ze sobą zawsze wożę. Drugą sprawa to zmniejszenie szansy na utratę siodełka.

Przymierzam się do kompletowania zapasowej kierownicy, mostka i klamek. Na asfalcie On One Midge jest dużo mniej wygodna niż tradycyjny baranek (komfort pomiędzy klasycznym barankiem a prostą, czyli i tak jeszcze nieźle), podczas wyprawy używanie jej byłoby już nieco uciążliwe - na miesięczny wyjazd tymczasowa podmiana byłaby warta zachodu. Za to do przełajów jest wręcz idealna i daje mnóstwo frajdy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 5 Kwi 2015, 19:39 »
Krytyka z mojej strony przewija się od początku wątku. Czemu jest mniej wygodnie niż na zwykłym baranku? Po prostu kierownicą jest wyżej i chwyt jest rozgięty. Z tego samego powodu jeździ się na nim wygodniej w terenie. Są to rzeczy, których nie da się pogodzić, trudno mieć dolny chwyt jednocześnie nisko i wysoko, do tego żeby kierownica była jednocześnie wąska i szeroka ;)

Tarczówek rzeczywiście brakuje, trochę wody/śniegu i kultura pracy już nie ta. Sprawę rozwiązałyby mechaniczne Avidy, niezawodność hydraulicznych Ty już testowałeś - ja podziękuję :P Dodatkowym plusem jest możliwość obklejenie pękniętej opony (razem z obręczą) taśmą naprawczą i jazda z działającym hamulcem. Łatwiej zabrać duży zapas klocków niż dodatkową oponę.

W dalszej perspektywie planuję kolejny projekt. Jeśli go zrealizuję w aktualnej wersji, tym razem będą tarczówki i dobry amortyzator. Wtedy też posiadane rowery mogą nieco zmienić swoje zastosowania.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Fuji Sundance
« 5 Kwi 2015, 19:58 »
Jeśli go zrealizuję w aktualnej wersji, tym razem będą tarczówki i dobry amortyzator. Wtedy też posiadane rowery mogą nieco zmienić swoje zastosowania.
Amor > 100 mm i baranek? Chcę to zobaczyć :D

To co najmniej mi w tym projekcie pasuje, to połączenie wpuszczanego długiego mostka, szerokiej kierownicy i stalowego widła. To po prostu nie może być sztywne.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
« Ostatnia zmiana: 5 Maj 2015, 15:30 Waxmund »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 5 Kwi 2015, 22:31 »
Amor > 100 mm i baranek? Chcę to zobaczyć :D
Fargo jest dedykowane pod 100 mm, więc pewnie to rozsądna wartość. Nie ma co znowu szaleć, lepiej ciężkich zastosowań mieć fulla.

To co najmniej mi w tym projekcie pasuje, to połączenie wpuszczanego długiego mostka, szerokiej kierownicy i stalowego widła. To po prostu nie może być sztywne.
Mnie też to razi wizualnie, ale przecież dolny chwyt jest nawet niżej niż była kierownica przy oryginalnym mostku, więc dźwignia w podstawowym chwycie nie jest większa. Do tego klocowaty (ponad 400 g) mostek jest wsunięty dużo głębiej.

Hydraulika to nie jest rozwiązanie na wyprawy (tam się liczy niezawodność), ale w teren na lekko, do agresywnej jazdy (czyli zastosowanie do jakiego są robione przełaje) - da dużo. I to właśnie w przełaju, gdzie jest baranek. Hamowanie na baranku jest dużo ułomniejsze niż na prostej kierownicy, a hydraulika w takiej kierownicy właśnie nam tę ułomność znacznie zredukuje, spowoduje, że wystarczy leciutki nacisk na klamkę, spowoduje, ze w górnym chwycie da się wygodnie i skutecznie hamować.
O rowerach myślę w kontekście wypraw, więc niezawodność jest istotną cechą. W przypadku tego roweru klamki są ustawione inaczej niż na normalnym baranku (strata chwytu na klamkach) i dostęp w dolnym chwycie jest wygodny, a zaciskanie jej nie stanowi problemu - jest to właśnie jedna z różnic między barankiem szosowym a MTB. Do tego jadąc na klamkach kierownica może zostać wytrącona z dłoni, dolny chwyt jest pod tym względem pewniejszy.

Mam rower do którego wchodzą opony 32 mm, więc przełajówki mnie nie interesują. W tym momencie wydaje mi się, że najlepszym uzupełnieniem byłby rower w stylu Salsa Fargo z amortyzatorem i piastą Rohloffa (na wyprawę, w zależności od charakteru, znowu ewentualna podmiana na normalnego baranka).
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Fuji Sundance
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 18:38 »
Rower legenda ;)
Przyznam że ja miałem wątpliwości przy składaniu roweru, w którą stronę bardziej pójść, jaki to ma być typ itd. ale ten stworek robi wrażenie  8)
Jak Ci pasuje - to najważniejsze Worku!
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 19:12 »
No właśnie, nawet konstruktorowi nie pasuje do końca  :o
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 19:59 »
Worek może kup seryjne choćby Fargo nie trzeba kombinować nad osprzętem. Będziemy miec na forum kolejny ciekawy rower wycieczkowo-terenowy

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 20:17 »
Worek może kup seryjne choćby Fargo
Żartujesz? I jeździć bez problemów? To nie jest styl Worka. :P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 22:31 »
Jeśli skończą mi się pomysły na usprawnienia rowerów i sprzętu wyprawowego, to będę musiał się przekwalifikować na ogrodnictwo lub wędkarstwo. Niczego to nie zmieni, zamiast rozmyślać nad geometrią ramy, będę planował optymalny kształt szklarni.

Kupno Fargo nie ma sensu, bo jedyne poważniejsze różnice to mocowanie tarcz (które od biedy mógłbym sobie dospawać) i większe koła. Tutaj gdyby się uprzeć to też można wsadzić koła 27,5. Dopiero Rohloff będzie jakąś istotną zmianą jakościową.

Opcja podmiany hamulców lub wożenia zapasu rzeczywiście może być sensownym pomysłem na niektóre trasy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Fuji Sundance
« 6 Kwi 2015, 23:26 »
Takie projekty są potrzebne. Mainstream boi się eksperymentować i wybiera sprawdzone rozwiązania. A taki worek przetestuje co się da, zbuduje jakąś pokrakę lub nie, ale wciąż wkłada siły i pieniądze by testować nowe rozwiązania. Być może kiedyś to rower worka będzie wyznaczał trendy, jak w końcu wpadnie na coś genialnego. Wielkie odkrycia mogą się zrodzić z przypadku i w garażu worka właśnie. ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum