Poinformował mnie, iż ma to być sytuacja zupełnie naturalna - na kolarkach w dolnym chwycie klamek/łopatek ma się nie obsługiwać.
Brzmi to jak klasyczna spychologia stosowana. Ja z tym nie mam problemów - kierownica FSA Vero Compact, klamki Shimano 105 5700, kierownica ostatnio sporo niżej niż siodełko, może z 10cm, długi mostek 125mm.
Do nowych klamkomanetek dodają czasem takie gumki pozwalające ustawić położenie klamek aby były bliżej w dolnym chwycie - nie wiem jak to się poprawnie nazywa. Może poszukaj czegoś takiego.
Na początek skróciłbym mostek (jeśli dłonie w górnym chwycie się zsuwają).Kolejne propozycje:- przesunięcie miejsca mocowania klamkomanetek na kierownicy (na łuku w dół lub w górę), niestety wymaga odwinięcia owijki.- klamkomanetki shimano mają możliwość regulacji odstępu od kierownicy, podkładkami lub śrubką, można sprawdzić w manualu.
Ad. 'skróciłbym mostek': właśnie tak zamierzam uczynić, jednak nie wiem jak? najbardziej trafnie rozebrać, tj. zidentyfikować właściwą długość, ew. również kąt (wyżej). Miałbym trzy, 1 po 2 bym se montował, jeździł - w ten sposób rozpoznał (podobnie z różnymi modelami/gięciami kierownic).
Poza tym: przy dobrze ustawionym górnym chwycie, w chwycie dolnym przedramiona naciskają/napierają na górną rurę kierownicy (górna rura stwarza blokadę -jest ogranicznikiem- dla bardziej właściwego -naturalnego- ułożenia ramion).
Czyli bez dogrywki się nie obeszło...
Możesz zrobić fotkę kokpitu w rowerku Twoim.
A najlepiej fotkę roweru z tobą w instalacji roboczej, w 2-3 chwytach.
Dzwoniłem z panem z Canyona - kolarz. Poinformował mnie, iż ma to być sytuacja zupełnie naturalna - na kolarkach w dolnym chwycie klamek/łopatek ma się nie obsługiwać. Był przy tym uprzejmy, zaangażowany, mówił z przekonaniem.
Ale bullshit Tak, po pierwsze sprawdź podkładki pod klamkami, możesz mieć tam wsadzone inserty, które odsuwają klamki od kierownicy. Zwykle przy dużych rozmiarach kolarek, zakładają, że masz duże łapy Potem ewentualnie regulacja klamkomanetek góra/dół.
Dochodzenie do właściwej dla siebie pozycji to czasem niezła sztuka. Przy baranku mnogość ustawień jest o wiele większa niż przy prostej kierownicy.
Jeśli masz osprzęt 6800 lub 5800 to odległość klamki od kierownicy można wyregulować imbusem bądź płaskim śrubokrętem. Na szczycie klamkomanetki jest śruba regulacji zasięgu. Odległość ustala się wkręcając bądź wykręcając śrubę. Link do instrukcji http://si.shimano.com/#seriesList/18 ( na dole strony - opisany jako ST-5800, pierwsza z trzech, strona 14)