Autor Wątek: Wygodne ustawienie baranka/klamkomanetek  (Przeczytany 2412 razy)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Wygodne ustawienie baranka/klamkomanetek
« 14 Maj 2015, 16:24 »
Hej,
macie jakieś sprawdzone patenty na ustawienie baranka/klamkomanetek? Ja znalazłem w necie kilka poradników - i jeden drugiego wykluczały; więc pytanie do osób, które mają wygodnie ustawione rowerki, jak macie ustawione kokpity w rowerach szosowych? Chodzi mi o ilość podkładek pod mostkiem, długość i pochylenie mostka, a przede wszystkim - pochylenie kierownicy szosowej. Ewentualnie macie jakieś porady, co powinienem zrobić, aby ręce nie drętwiały nawet po kilkunastu godzinach na siodle? Mój rowerek to Accent Apex jakby co.

Offline Mężczyzna pff

  • Wiadomości: 396
  • Miasto:
  • Na forum od: 10.01.2013
Dość dobry poradnik w części o ustawieniu siodła i kierownicy
http://www.btwin.com/notices/pl/files/2012/10/notice_velo_A5V_PL_PE12.pdf
Po sprawdzeniu rowerów tak właśnie miałem ustawione.

Co do drętwienia, nie jeździć zbyt długo w jednej pozycji plus dobre rękawiczki z żelem.

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Chyba zły link mi podesłałeś, bo tu nic nie ma.

Offline Mężczyzna pff

  • Wiadomości: 396
  • Miasto:
  • Na forum od: 10.01.2013
str. 23 i 25

SOA#1: U mnie działa.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Bardzo dobra instrukcja, choć wcześniej jej nie znałem to rower mam ustawiony tak jak tam opisano. Kosztowało mnie to jednak sporo czasu zanim znalazłem dobre ustawienia, idealnych wciąż nie znalazłem, ale one chyba nie istnieją  :wink: U siebie klamkomanetki mam zamontowane w ten sposób, że tworzą z górą kierownicy jakby jedną płaszczyznę poziomą. Dobrze się to chwyta. Wcześniej kierownica była lekko pochylona i dłonie mi się zsuwały, teraz jest ok. Wygląda to mniej więcej tak:




Można też pomyśleć o montażu lemondki, dzięki której m.in. można odciążyć dłonie. Jeśli chodzi o podkładki pod mostkiem, na początku lepiej zostawić wszystkie i kombinować z ustawieniem wysokości kierownicy. Dopiero wtedy przyciąć rurę sterową i pozbyć się zbędnych podkładek.



dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2682
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Kosztowało mnie to jednak sporo czasu zanim znalazłem dobre ustawienia
Bo to chyba jedyny sposób. Oczywiście, można na początek skorzystać z jakichś generalnych zasad, ale i tak każdy musi sam dojść do swojego ideału.

Przepraszam, za offtop: Daniel, kolor tego chlapacza kompletnie nie pasuje  ;D

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Wiem, szukam teraz jakieś części bądź akcesorium do Szaraka, która zgra się kolorystycznie z chlapaczem :D  Butelka po płynie do spryskiwaczy wydawała mi się bardziej błękitna, kiedy wycinałem z niej chlapacz  :P
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

(Nie wiem, czy tu.)

Siłą ilu Nm montować należy klamkomanetki Shimano?

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Siłą ilu Nm montować należy klamkomanetki Shimano?

6-8 Nm
manual tutaj

A tak po prawdzie to wystarczy jak dokręcisz je tak, abyś nie był w stanie ich przesunąć na bok.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Zjedz niewielki obiadek - i tyle sił wystarczy  ;)

Dziękuję - ładnie napisane, trafnie ujęte.

(Niedługo tomikami poezji będziemy się wymieniać ;).)


6-8 Nm
manual tutaj

A tak po prawdzie to wystarczy jak dokręcisz je tak, abyś nie był w stanie ich przesunąć na bok.

Dziękuję :).

Jak napisałeś - w przypadku wywrotki/upadku winny się przesunąć, nie ułamać.
Nie wiedziałem ile to jest Nm.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum