Autor Wątek: Współczesne rowery turystyczne i opór konserwatystów  (Przeczytany 6866 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Zaskoczyło mnie (i to bardzo) jak w dobie netu (który nie boli) można nie wiedzieć jak działa bezdętka, jak wygląda obręcz, wentyl itd (która na rynku jest 10 lat?). No wybacz, pisze całkiem poważnie.

Internet daje nam też piękną możliwość niezaśmiecania sobie głowy zbędną wiedzą "na zapas". Gdyby dętki mi nie wystarczały, na pewno rozejrzałbym się w sieci za alternatywą.

Cytuj
Jeśli masz 3-4 bary w oponie to rzeczywiście masz dużo mniejsze szanse na sneka. Spuść choćby do 15 psi i przejedź ostro po dywanie korzeni - 30 lat jazdy bez uszczypania pójdzie w niepamięć ;)

Pomijając już kwestię mieszania metrycznych jednostek z imperialnym wtf, to dlaczego miałbym spuszczać powietrze do poziomu 1 bar? Nawet w zimie nie schodzę niżej niż 2 bar. Mowię tu oczywiście o standardowych oponach, do 2,25" włącznie, bo na szerszych nie miałem okazji jeździć.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007

Jeśli masz 3-4 bary w oponie to rzeczywiście masz dużo mniejsze szanse na sneka. Spuść choćby do 15 psi
Po co?  :P

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Pomijając już kwestię mieszania metrycznych jednostek z imperialnym wtf

Mam w Stanach z tymi cholrnymi imperialnymi problem, ale juz sie nauczylem do ilu musze nabic opone kompresorkiem jak czekaja nas dlugie asfalty. Koncept mil natomiast rozumiem tylko w wielokrotnosciach 4/6/10 ;)

Wracajac do tematu. 2 bar to bardzo duzo jak na opone mtb, nawet "waska" 2.25. Przed najdluzszymi asfaltami opony nabijam do jakis 2.5 bar i wtedy to jest dla mnie kamien przy oponie 29/2.4. W kilku przypadkach zdazalo mi sie zjechac az do okolic 1 bara. Opona wtedy bardzo dobrze trzyma sie podloza i wybiera nierownosci.
Pamietasz Emes jak jechales na zlocie na moim Krampusie z kapciami 3.0 i dziwiles sie ze tak mocno nabite, i ze wybieraja nierownosci jak Twoje 2.25. Wtedy sadzilismy 170 km na dojezdze w jednym dniu i po prostu nabita opona pozwolila szybciej sie toczyc. Dodatkowo trasa nie wymagala niskich cisnien.
Ostatecznie staramy sie miec najwyzsze cisnienie, ktore zapewni wygodna i bezpieczna jazde. Czasami szutrowy byly tak dobre ze mielismy te 2.5 bar. Zaleta tubeless jest to, ze w kazdej chwili mozesz to cisnienie spuscic bez obawy o przyszczypienie.

Btw, mi się wydawało, że ten system wprowadzono głównie dla zmniejszenia wagi koła w rowerach wyścigowych.
Roznica wagowa jest zauwazalna glownie przy cienszych oponach. Przy moich 2.4+ musze wlac wiecej mleczka i ten margines zweza sie dodatkowo. Nie oszukujmy sie, przy naszych zastosowaniach gdzie sam rower jest objuczony w mniejszym lub wiekszym stopniu, te kilkadziesiat gram na kole nie zrobia roznicy.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015

Jeśli masz 3-4 bary w oponie to rzeczywiście masz dużo mniejsze szanse na sneka. Spuść choćby do 15 psi
Po co?  :P

Dusza bardzo ładnie to ujął - dla lepszej przyczepności w cięższym terenie a także - co w przypadku sztywniaka ma istotne znaczenie - dla polepszenia komfortu jazdy. Kto chce jeździ na 3 barach, kto chce... na 0,7 (rzeczywiście lepiej trzymać się jednej miary). Ale warto wiedzieć, spróbować co to daje.
Inne ciśnienie używam w szosie, inne w fulu gdzie bieżnik trzyma teren a amortyzatory wyłapują drgania a jeszcze inne w sztywnej stalówce z oponami 2,8".

Przepraszam Kolegów, ale patrząc na wyprawy terenowe (żeby czasem nie rzec wręcz - wyczyny) niektórych użytkowników nie traktuję tego forum jako zgrupowania tylko i wyłącznie maniaków szosy z sakwami po boku.
Jeśli to błąd z mojej strony proszę o wyprostowanie.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Mleczko lepiej uszczelnia przy niskich ciśnieniach. ;)
U mnie 6bar to norma, a szosowe to ok. 7, myślę że żadne mleczko tutaj nie pomoże, takie ciśnienie wydmucha wszystko.

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012

Pomijając już kwestię mieszania metrycznych jednostek z imperialnym wtf, to dlaczego miałbym spuszczać powietrze do poziomu 1 bar? Nawet w zimie nie schodzę niżej niż 2 bar. Mowię tu oczywiście o standardowych oponach, do 2,25" włącznie, bo na szerszych nie miałem okazji jeździć.
Bo 2 bary to min zalecane przez producenta( przynajmniej na dętkowych bo bezd nie miałem w ręcach). Przy 1 bar normalnie zbudowany chłop to jedzie na obręczy.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Jaki system montażu tych rurek pod ramą?

Np.:

http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/lancuchy-liny-tasmy/tasmy-pasy-i-rzepy/opaski-rzepowe-12x195mm,p402446,l1110.html

Ja łapię na trzy (przez oczko paska nie przewlekam). Stelaż jeździ w odp. worku. Działa git.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Czytam posty i widzę że jest zainteresowanie mocowaniem namiotu w trójkącie ramy.
Brzmi ciekawie. Dasz radę wygrzebać zdjęcie? No i jaki namiot?

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Z
machanie małą pompeczką opony 2,25 do 3-4 atmosfer

Znam ten bol, biceps szybko sie wyrabia chociaz nigdy nie przekraczam 2.5 bara. Na wioskach czesto odwiedzamy mechanikow samochodowych, dobre zrodlo kompresorow :)

W kwestii namiotu. Saszka wozi stelarz w torbie na ramie, miesci sie elegancko (Krampus w rozmiarze L). Podejrzewam, ze przy mniejszych (krotszych) ramach moglby byc jakis problem ze zmieszczeniem dlugiego stelaza. Sypialnie i tropik woze ja w drybagu, zazwyczaj przytroczony do gory podsiodlowki, chociaz teraz jest w torbie, bo troche miejsca sie zluzowalo.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Cytat: sinuche w Dzisiaj o 16:31

    Czytam posty i widzę że jest zainteresowanie mocowaniem namiotu w trójkącie ramy.

Brzmi ciekawie. Dasz radę wygrzebać zdjęcie? No i jaki namiot?

Namiot (ten podstawowy) to Hannah Lighter 2, obecnie nie produkowany,  odpowiednikiem byłby Hannah Falcon 2, praktycznie identyczne (waga i wymiary), nie wiem jak wygląda obecnie fabryczny worek na ten namiot.

Jeśli chodzi o zdjęcia, mam na dysku, ale od czasu likwidacji picassy, nic jeszcze nie przesyłałem na G+.
Stare albumy z Picassy niby są  widoczne w G+, ale widzę tylko kilka początkowych miniatur albumów, nie mogę przewinąć (brak poziomej listwy przewijania) do tych starszych. Mam z tym problem :)

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Zajrzyj do Archiwum Albumów Google.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
..a jeszcze miło jak np torba ma pod sufitką mocowanie / oczka / troki co by stelaż można było podwiesić. Wtedy nie ma tego wkurzającego opadania w dół za każdym razem gdy wyciaga się resztę rzeczy. No i można mały stelaż wkładać bez niepotrzebnego worka-wszystko "w kupie".

« Ostatnia zmiana: 27 Wrz 2016, 08:00 anarchy »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ktoś woził pręty namiotu NA górnej rurze? Mam ramę 17" i wewnątrz ramy miejsca tak mało, że szkoda nawet zakładać framebaga. Podczas jazdy z sakwami framebag też traci sens.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Sporo osób tak wozi graty jak masz tylko niską mocno slopingową ramę ;)

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
A próbowałeś pod dolną?Powinno być więcej miejsca.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum