Autor Wątek: Transcontinental Race 2015  (Przeczytany 2200 razy)

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Transcontinental Race 2015
« 28 Lip 2015, 21:43 »
https://instagram.com/explore/tags/tcr2015/
tag na instagramie to tcr2015 :)
Jak przeglądam różne relacje z takich maratonów to większość ludzi miga z prądnicami w przedniej piaście: najbardziej popularne są: Schmidt's Original SON, SP Dynamo system, Supernova. Do tego jakaś dobra lampka, wyjście na USB i można śmigać :D

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Transcontinental Race 2015
« 28 Lip 2015, 22:55 »
Jeśli liczyć wagę zastawu do jazdy (rower + niezbędna elektronika) to rower z dobrą piastą z prądnicą jest lżejszym rozwiązaniem od tego z tradycyjną piastą + baterie i powerbanki. Piasta pod tarczę waży ok 150g, moje powerbanki które na takim wyścigu jak TCR wystarczyłyby mi na tydzień ważą 190g (7800mAh)  i 250g (10800mAh). Piasta SON to ok 400g i waga tego zestawu jest stała niezależnie czy jedziesz na tydzień czy na rok. Nie wiem tylko na ile odczuwalne są opory piasty z prądnicą nawet jeśli nic nie jest do niej podłączone.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Transcontinental Race 2015
« 28 Lip 2015, 23:06 »
Piasta SON to ok 400g i waga tego zestawu jest stała niezależnie czy jedziesz na tydzień czy na rok
Dolicz wagę przetwornicy i ew bufora. I tak pewnie wychodzi lepiej, ale awaria dynama w tym wypadku może wykluczyć z jazdy w ogóle. Nie wiem jak SON, ale naprawa i wybebeszanie shimanowskich piast z dynamem jest wyjątkowo upierdliwym zajęciem.
Na wyścig spoko, na wyprawę nieco mniej.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Transcontinental Race 2015
« 28 Lip 2015, 23:26 »
Nie wiem tylko na ile odczuwalne są opory piasty z prądnicą nawet jeśli nic nie jest do niej podłączone.

To jest ważne pytanie, a także czy prądnica zastąpi nam oświetlenie bateryjne?

Mikko Mäkipää również używa prądnicy w piaście. Używa jej jako ładowarki baterii w Garminie, Polarze, telefonach i do świecenia. Jednak zabiera również oświetlenie na baterie. Fragment z opisu listy sprzętu zabranego w tym roku na TCR: "MyTinySun is mostly for long uphills, where dynamo is useless, and rough downhills where backup light is very important." (http://www.randonneurs.fi/transcontinental-race-2015-complete-kit-list/)
Czyli zysk wagowy staje się poniekąd wagową stratą.

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 02:17 »
Byłem o północy na starcie...

... i wraz ze startującymi zgarnąłeś niezłe brawa. ;)

(12:47)

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 08:33 »
też mi się tak wydawało, że widziałem na tym filmiku strój 1008 ;)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 09:25 »
Na wyścig spoko, na wyprawę nieco mniej.
Masz jakieś negatywne doświadczenia z piastami z prądnicą? Ja się wciąż zastanawiam nad tym rozwiązaniem i chyba tylko kasa mnie powstrzymuje, bo piasta SP ok 350 zł, pewnie tyle samo dobra obręcz i szprychy + zaplecenie koła. A przyda się to 1 lub 2 razy w roku na dłuższej wyprawie.

Offline Mężczyzna dodoelk

  • Wiadomości: 466
  • Miasto: Ełk
  • Na forum od: 14.01.2015
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 10:30 »
Ja mam piastę SP PV-8 i lampkę LUXOS U i bardzo sobie ten zestaw chwalę. Wagowo jest...mniej...więcej...tyle samo...zależy od wagi akumulatorów/powerbanków.

Nowe kpl. koło waży 1120 g, stare 800 g, lampka jest lżejsza o 30 g od latarki z 1 akumulatorem 18650, tylna waży tyle samo. Jeden akumulatorek 18650 waży 40g razy ileśtam i wychodzi czy mniej/więcej/tyle samo.

Opór przy jeździe bez odbioru prądu to jakieś + 1W, a przy włączonym świetle + 7W, w praktyce nie czuć nic. Nie muszę się o baterie martwić, zdejmować latarki na postojach, mam "pilota" na kierownicy - pstryk i świeci. 25% baterii o pojemności 2200 mAh czyli jakieś 550 mAh naładowałem w jakieś 40 -50 minut.
« Ostatnia zmiana: 29 Lip 2015, 10:46 dodoelk »

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 10:43 »
Wydaje mi się, że skoro używa się takich piast i lampek na dynamo w takich wyścigach jak Tour Divide, Trans am bike race czy teraz ten Transcontinental to chyba jest to jednak niezłe rozwiązanie. Zwykłe lampki na baterie też potrafią się zepsuć.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 11:17 »
Masz jakieś negatywne doświadczenia z piastami z prądnicą? Ja się wciąż zastanawiam nad tym rozwiązaniem i chyba tylko kasa mnie powstrzymuje, bo piasta SP ok 350 zł, pewnie tyle samo dobra obręcz i szprychy + zaplecenie koła. A przyda się to 1 lub 2 razy w roku na dłuższej wyprawie.
Naprawiałem komuś piastę z tych tańszych shimanowskich. Samo jej wybebeszenie, by nie urwać cieniutkich przewodów, to pewien rodzaj sztuki. SON daje niby te 5 lat gwarancji, no i jest na maszynach. Tylko, ehh i aż, cena (w wersji na QR15 to jakieś 300 euro).

Bliższe ideowo są dla mnie dynama szprychowe. Jak się zepsują, to po prostu wyrzucasz i jedziesz dalej. Obecnie bardzo ciężko je dostać.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Transcontinental Race 2015
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Transcontinental Race 2015
« 29 Lip 2015, 21:24 »
Byłem o północy na starcie...

... i wraz ze startującymi zgarnąłeś niezłe brawa. ;)

(12:47)

a później jeszcze raz, kiedy już odbył się start ostry i to pomimo tego, że czekałem jakieś 5 minut zanim ostatni zawodnik nie wyruszył na trasę  :P
Za mną widać zawodnika, o którym już pisałem. Szosowe pedały zatrzaskowe i buty biegowe do kompletu. Ciekawe czy jeszcze jedzie?

też mi się tak wydawało, że widziałem na tym filmiku strój 1008 ;)


Rozważałem jeszcze koszulkę z orłem jaką ma też Wilk, ale ta z BBT wydawała mi się odpowiedniejsza. Nie powiem, zwracała uwagę  ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Lip 2015, 21:31 4gotten »
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna pff

  • Wiadomości: 396
  • Miasto:
  • Na forum od: 10.01.2013
Odp: Transcontinental Race 2015
« 30 Lip 2015, 10:12 »
Ciekawe czy można zaliczyć punkt 4 a potem 3 i meta. Trzy osoby odbiły na południe Włoch, jakby mieli jechać promem z Ankony.

Edit. Chyba można, bo czwarty tak właśnie wcześniej przekroczył Adriatyk.
W regulaminie jest mowa o wszystkich obowiązkowych punktach, więc raczej scorelauf :)
« Ostatnia zmiana: 30 Lip 2015, 10:22 CRL »

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Transcontinental Race 2015
« 4 Sie 2015, 16:38 »
Pierwszy już na mecie od jakiegoś czasu :-D 9 dni 23 h 54 min ;-)



« Ostatnia zmiana: 4 Sie 2015, 17:03 yoshko »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum