http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/pro-peloton-reacts-to-disc-brakes-at-eneco-tour-186954
Ta wypowiedź mi się podoba“The one thing that limits brake power is the tyre of the bike, it’s not the brake. With a rim brake I can brake as hard as the disc brake, because when the wheel jams, the wheel jams.
Zjedziesz sobie w deszczu 20km zjazdem na karbonowych obręczach - to szybko zrozumiesz.
Kraksy w peletonie na finiszach..
.. wyraźne polepszenie jakości hamowania.
To jest akurat zmiana całkowicie naturalna - w kierunku hamulców lepszych i skuteczniejszych. Świat szosowy jest konserwatywny, więc szybko te zmiany nie wejdą, ale myślę że za 10 lat już tarczówki w szosie nikogo nie będą dziwić. A te zmiany wymuszają nie producenci - a zwykli ludzie. W ostatnich latach na szosę jest ogromny boom (także w Polsce), a to zwykłym ludziom lepsze hamulce dadzą najwięcej, oni zyskają najwięcej, zawodowcy są tu zupełnie niemiarodajną grupą i nie ma się co na niej koncentrować. Znam niejednego bardzo dużo jeżdżącego szosowca co widzi sens w tarczach na szosie, szczególnie dla cięższych osób hamulce szosowe są mocno niewystarczające; sam jakbym miał pieniądze na zmianę ramy i kół pod ten system - to bym w to wszedł, niestety póki co wybór ram i kół szosowych na tarcze jest niewielki, ale rośnie z roku na rok, więc i ceny tego będą spadać.
Lubię rower za jego prostotę, niezawodność i wydajność. Niestety, te zalety znikają..
Jedyna zmiana w ostatnim czasie, która była rewolucyjna w konstrukcji rowerów
założono sobie cel, poprawę skuteczniości hamowania i osiągnięto go, tylko kosztem skomplikowania konstrukcji.
można by to osiągnąć modyfikując obecne układy hamulcowe.
założono sobie cel, poprawę skuteczniości hamowania i osiągnięto go, tylko kosztem skomplikowania konstrukcji. Konstrukcja tarczówek jest przecież prosta, jak budowa cepa. Co tu się skomplikowało?
Cytuj można by to osiągnąć modyfikując obecne układy hamulcowe.