Autor Wątek: Hamulce tarczowe vs hamulce obręczowe  (Przeczytany 48403 razy)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../Ale, gdyby się popracowało nad hamulcami obręczowymi (coś z materiałem na obręcze, były jakieś próby z ceramiką) można by polepszyć skuteczność.
/.../

Np.:

ryde.nl

Carbide supersonic (CSS)

    Our highest quaiity for optimal braking
    Almost everlasting sides.
    Special brake blocks required, produced by Magura, Koolstop, Swissstop
    Optimal brakeperformance in wet weather conditions.
    CSS is a Ryde Patented design
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Cytuj
Po co montować dwa koła (jedno do hamowania i jezdne), jak może być jedno.
Żeby osiągnąć lepsze właściwości hamulca, niezależne od pogody i uzyskać większą pojemność cieplną ;)

 
Cytuj
dodatkowe, wymagajace regulacji elementy, hydraulika, zmiana w konstrukcji kół, ramy.
To nie jest komplikacja konstrukcji, tylko zmiana konstrukcji. W obręczowych elementów do regulacji jest porównywalnie dużo :P

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
uzyskać większą pojemność cieplną
Większą pojemność cieplną mają obręcze (np. moje aluminiowe stożkowe), i nawet chyba lepsze chłodzenie, odprowadzanie ciepła. Powierzchnię i objętość  mają zdecydowanie większą. :P

Nie kwestionuję lepszych właściwosci tarczówek, tylko czy to jest potrzebne dla szosowców?

Przecież takie hamowanie przy zjazdach, to same straty (energii) są, później przecież trzeba się z powrotem rozpędzać. Technikę zjazdu proponowałbym doszlifować ;)
Może jakiś system ostrzegania, lub pokazywania optymalnej szybkości, przed wejściem w zakręt (są przecież GPS'y).
Często hamuję na zjazdach, bo nie wiem co jest za zakrętem.

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Technikę zjazdu proponowałbym doszlifować ;)

Można ją wzbogacić o metodę awaryjnego hamowania obutą stopą wciśnięta miedzy ramę (rurę podsiodełkową) a koło ;D


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Można ją wzbogacić o metodę awaryjnego hamowania obutą stopą wciśnięta miedzy ramę (rurę podsiodełkową) a koło ;D
Bałbym się ;)
Jedyne, czego próbowałem (byłem zmuszony), to butem po asfalcie.

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Bałbym się ;)
Jedyne, czego próbowałem (byłem zmuszony), to butem po asfalcie.
Da się - przy szosowych oponach.


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Cytuj
Większą pojemność cieplną mają obręcze
To był taki duży (Za duży) skrót myślowy :P Wytracając tę samą moc, w hamulcach obręczowych strzeli opona, albo stopią się klocki. Hamulec tarczowy rozgrzeje się np. do 300*C, ale nic się nie stanie. Stąd hamulec tarczowy przeżyje większą ciągłą moc hamowania.

Cytuj
tylko czy to jest potrzebne dla szosowców?
Generalnie nie, ale na konkretnych górskich etapach, albo w deszczu byłyby pomocne.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Osobiście miałem sytuacje, gdy stawałem tylko po to by obręcze się ochłodziły, ewentualnie polewałem je wodą.
Pytanie poza konkursem: po czym oceniasz, że to już właśnie pora przystanąć?
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Cytuj
Cała zmiana konstrukcji roweru przy tarczach - to mocowania na ramie i widelcu oraz inne piasty;

Czyli w skrócie nowy rower. I tylko o to tutaj chodzi.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Co zwykłego użytkownika obchodzi komplikacja konstrukcji roweru?
Koszty, komplikowanie konstrukcji generuje koszty.
A jeżeli będą to budżetowe konstrukcje, to o skuteczności hamowania porównywalnej z obręczowymi. Wiele takich konstrukcji mozna  zobaczyć  w rowerach MTB.

Ja sobie to dawno policzyłem, że zaplecenie nowej obręczy co kilkadziesiąt tyś. km i tak taniej wyjdzie niż wymiana klocków i tarcz. (oczywiście nie używam jakichś super drogich kół - obręcz za 100zł mi wystarczy).
Obręcze poza tym mogą pęknąć z innych powodów.

Hamowanie tarczówkami jest oczywiście lepsze, ale przy jeździe szosowej potrzebne tylko nielicznym, jakimś extremalnym zjazdowcom jeżdżącym w Alpach czy Pirenejach. Gdzie w Polsce takie długie zjazdy znajdziesz.
Ja przynajmniej mieszkam w górach, może by mi się przydały, ale co począć z kolarzami np. z Wielkopolski - od wielkiego dzwonu w góry się wybiorą i od razu tarczówki?
Dlaczego wszyscy muszą (powinni mieć) to co jest potrzebne nielicznym?

 
Ze strony Przemka Pawłuckiego:
Cytuj

    Po drodze jestem świadkiem wypadku. Kolarz hamując na zjeździe tak rozgrzał rafki, że cienka szytka w przednim kole pękła z hukiem. Mężczyzna ląduje na jezdni. Wszystko dzieje się bardzo szybko i kompletnie mnie zaskakuje. Nim zdążyłem cokolwiek zrobić, nieszczęśnik wolno się podniósł. Ma rozbity nos, pozdzierane ręce, wyraźnie widać, że jest zamroczony. Z góry nadjeżdżają jego koledzy. Pożyczam im apteczkę i pomagam przy opatrunku, za co bardzo mi dziękują. Mam nowych kumpli! Rower po kraksie nadaje się do kapitalnego remontu - "ósemki" z kół, złamany widelec, pogięta kierownica ... Całe zdarzenie przypomina mi, że z górskimi drogami nie ma żartów i trzeba uważać, zwłaszcza na zjazdach.

Brak wyobraźni ;)
Za bardzo się skoncentrował na wyniku. Jakoś rzadko słychać o przegrzanych obręczach w zawodowym peletonie.
Cytat, równie dobrze może być argumentem za jazdą w kasku.
« Ostatnia zmiana: 2 Wrz 2015, 17:41 sinuche »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Koszt BB7 MTN (mechaniczne) kosztują niecałe 200 zł + coś za tarcze. Dobrej klasy v-brake około 130 zł. Jedno przeplecenie kół całkowicie niweluje różnicę w cenie hamulców. Do tego dochodzi koszt obręczy 100-200 zł za sztukę.

Tarczówki są zdecydowanie tańsze. Zwłaszcza w szosie, gdzie obręcze są bardzo drogie, jest to spora oszczędność pieniędzy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
W sporcie, w szosie zawsze dzięki tarczom można urwać jakże potrzebne ułamki sekund, sekundy. Rower szosowy cały ewoluuje, od tego nie można się odwracać. :)
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Koszt BB7 MTN (mechaniczne) kosztują niecałe 200 zł + coś za tarcze.
A ile kosztują dobrej klasy tarcze?
I ile wytrzymują?

U mnie obręcze wytrzymały 20 tyś i 30 tyś. - ostatnio zaplatałem.
Używam tarczówek sporadycznie.

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
W sporcie, w szosie zawsze dzięki tarczom można urwać jakże potrzebne ułamki sekund, sekundy.
A konkretnie jak?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum