/.../Ale, gdyby się popracowało nad hamulcami obręczowymi (coś z materiałem na obręcze, były jakieś próby z ceramiką) można by polepszyć skuteczność./.../
Po co montować dwa koła (jedno do hamowania i jezdne), jak może być jedno.
dodatkowe, wymagajace regulacji elementy, hydraulika, zmiana w konstrukcji kół, ramy.
uzyskać większą pojemność cieplną
Technikę zjazdu proponowałbym doszlifować
Można ją wzbogacić o metodę awaryjnego hamowania obutą stopą wciśnięta miedzy ramę (rurę podsiodełkową) a koło
Bałbym się Jedyne, czego próbowałem (byłem zmuszony), to butem po asfalcie.
Większą pojemność cieplną mają obręcze
tylko czy to jest potrzebne dla szosowców?
Osobiście miałem sytuacje, gdy stawałem tylko po to by obręcze się ochłodziły, ewentualnie polewałem je wodą.
Cała zmiana konstrukcji roweru przy tarczach - to mocowania na ramie i widelcu oraz inne piasty;
Co zwykłego użytkownika obchodzi komplikacja konstrukcji roweru?
Ze strony Przemka Pawłuckiego:Cytuj Po drodze jestem świadkiem wypadku. Kolarz hamując na zjeździe tak rozgrzał rafki, że cienka szytka w przednim kole pękła z hukiem. Mężczyzna ląduje na jezdni. Wszystko dzieje się bardzo szybko i kompletnie mnie zaskakuje. Nim zdążyłem cokolwiek zrobić, nieszczęśnik wolno się podniósł. Ma rozbity nos, pozdzierane ręce, wyraźnie widać, że jest zamroczony. Z góry nadjeżdżają jego koledzy. Pożyczam im apteczkę i pomagam przy opatrunku, za co bardzo mi dziękują. Mam nowych kumpli! Rower po kraksie nadaje się do kapitalnego remontu - "ósemki" z kół, złamany widelec, pogięta kierownica ... Całe zdarzenie przypomina mi, że z górskimi drogami nie ma żartów i trzeba uważać, zwłaszcza na zjazdach.
Koszt BB7 MTN (mechaniczne) kosztują niecałe 200 zł + coś za tarcze.
W sporcie, w szosie zawsze dzięki tarczom można urwać jakże potrzebne ułamki sekund, sekundy.