Autor Wątek: Hamulce tarczowe vs hamulce obręczowe  (Przeczytany 48401 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Cytuj
Koszt BB7 MTN (mechaniczne) kosztują niecałe 200 zł + coś za tarcze
Na ali kosztują tyle w komplecie z tarczami :)

Znajdź teraz obręcz mtb, która będzie przystosowana pod hamulce obręczowe i nie będzie to extreme-low budget, powodzenia życzę.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
W sporcie, w szosie zawsze dzięki tarczom można urwać jakże potrzebne ułamki sekund, sekundy.
A konkretnie jak?
A np przed łukiem, zakrętem, na zjeździe, mając skuteczne hamulce, możesz zacząć hamować, kilka metrów, sekund, później. Dzięki temu możesz urwać coś z czasu.
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012

A np przed łukiem, zakrętem, na zjeździe, mając skuteczne hamulce, możesz zacząć hamować, kilka metrów, sekund, później. Dzięki temu możesz urwać coś z czasu.
To jest prawda ogólna. W którym momencie tarczowe są skuteczniejsze od obręczowych? Na szosie oczywiście.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Cytuj
Koszt BB7 MTN (mechaniczne) kosztują niecałe 200 zł + coś za tarcze
Na ali kosztują tyle w komplecie z tarczami :)
Właśnie o ali myślałem, nie wiedziałem nawet, że są od razu z tarczami ;) Skoro jesteś w temacie, da radę gdzieś znaleźć BB7 Road w rozsądnej cenie? (w ogóle warto?)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Ok. 49 euro na bike components de

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
To jest prawda ogólna. W którym momencie tarczowe są skuteczniejsze od obręczowych? Na szosie oczywiście.
Jak jest mokro, w czasie deszczu.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Skoro jesteś w temacie, da radę gdzieś znaleźć BB7 Road w rozsądnej cenie? (w ogóle warto?)
Nie da rady. Inna sprawa, że te hamulce różnią się tylko jedną częścią, dźwignią, która popycha klocek. Ta wersji road ma inny punkt mocowania. Czy da się przerobić? Nie sprawdzałem.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
To jest prawda ogólna. W którym momencie tarczowe są skuteczniejsze od obręczowych? Na szosie oczywiście.
Jak jest mokro, w czasie deszczu.
Nie prawda. Skuteczność, mierzona drogą hamowania, będzie identyczna.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nic nie chcę przerabiać ;) (tym razem) Pytałem o cenę i o to jak Road działają w porównaniu do MTN, bo o ile się nie mylę, posiadasz obie wersje.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
BB7 Road wyrwałem kiedyś w cenie 280zł za komplet. Mam jeszcze jedną sztukę na zapasie, za 100zł. Działają jak najbardziej ok, w MTN jest nieco lepsza modulacja, ze względu na dłuższą dźwignię. Siłę hamowania zdecydowanie polepsza większa tarcza :)

My home is where my bike is.

Online Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Nie trzeba oceniać. Na długim i stromym zjeździe obręcze grzeją się na bank. Zatrzymanie się  daje im szanse na złapanie niższej temperatury. Wystarczy na czuje to zrobić. Inna sprawa, że takie zjazdy to tylko w wysokich górach i można kilka lat śmigać nie korzystając w pełni z możliwości tarczówek.
A tarczówki też nie zawsze radzą sobie z temperaturą. Jest takie zjawisko "fading" miałem kilka razy nieprzyjemność odczuć.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Moje wątpliwości biorą się stąd:
Cytat: Dusza/Welnobrody
Jedyne zastrzeżenia jakie mam to, że szosowa wersja BB7 nawet nie zbliża się mocą hamowania do swojego odpowiednika mtb.
http://welnobrody.blogspot.co.uk/2013/11/z-ziemi-odzkiej-do-wielkopolskiej.html

Mam w pudle RL520, posiadam też klamkomanetki Shimano 105 9s i zastanawiam się w co lepiej iść. Teraz dostępne są bar-endy Microshift pod dyna-sys (z przełącznikiem friction!), co tylko powiększa liczbę dostępnych kombinacji ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Nie trzeba oceniać. Na długim i stromym zjeździe obręcze grzeją się na bank. Zatrzymanie się  daje im szanse na złapanie niższej temperatury. Wystarczy na czuje to zrobić. Inna sprawa, że takie zjazdy to tylko w wysokich górach i można kilka lat śmigać nie korzystając w pełni z możliwości tarczówek.
A tarczówki też nie zawsze radzą sobie z temperaturą. Jest takie zjawisko "fading" miałem kilka razy nieprzyjemność odczuć.

No właśnie. Co innego mieszkaniec górskich rejonów, a co innego nizin. Ja i tak w tym roku poszalałem bo startowałem w MP i GMRDP, więc szosówka trochę górek liznęła. Ale poza tym? Hamowanie od wielkiego dzwonu, tarczówki mi potrzebne jak zeszłoroczny śnieg.
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
To jest prawda ogólna. W którym momencie tarczowe są skuteczniejsze od obręczowych? Na szosie oczywiście.
Jak jest mokro, w czasie deszczu.
Nie prawda. Skuteczność, mierzona drogą hamowania, będzie identyczna.
Przy hamulcach z lepszą modulacją masz mniejsze szanse na poślizg, możesz więc zacząć hamować później, zachowując bezpieczeństwo.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Nie prawda. Skuteczność, mierzona drogą hamowania, będzie identyczna.

Ach, pierdzielisz.

Poza tym co powiedzial Miki, to


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum