Autor Wątek: Sama rama i pedały.  (Przeczytany 2336 razy)

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 13:22 »
Ponieważ mój wiekowy wolnobieg 3x7 odchodzi w tym sezonie do krainy pękniętych dętek, chciałbym odłożyć jakiś grosz przez zimę i w nowy sezon wejść już z jakąś kasetą 3x9. Niestety, wstępna kalkulacja (grupa Alivio) daje mi koszt porównywalny z nowym rowerem z niższej półki :P Macie może jakieś rady, jak tanio przejść w tym przypadku?

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 13:41 »
Napęd 3x8 jest dużo tańszy i pod pewnymi względami lepszy (np. precyzja działania w dużym błocie, śniegu itp.) Jest też łatwiejszy w regulacji i ze względu na szerszy łańcuch, powinien być nieco trwalszy.

Sama prawa manetka 8sp. jest bez problemu do kupienia do 50zł.
Czy korba wymaga wymiany? Jeśli przeżyła tylko jeden wolnobieg, to pewnie można jeszcze ją męczyć.
Czy przerzutka wymaga wymiany? Może jednak pracuje dobrze? Przy 8 rzędach możesz starą męczyć. Do 9 być może trzeba by zmienić.
Co do koła, to ja śmigam na najtańszym z Allegro, podobnym do tego:
http://allegro.pl/wzmocnione-kolo-28-tyl-stars-pod-kasete-8-9-10-rz-i5265336001.html
Przyszło niepoprawnie skontrowane, ale po regulacji śmiga dobrze już 9000km, więc chyba dobry deal ekonomiczny.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 14:31 »
A co jest złego w napędzie 3x7 oprócz relatywnie małej podaży piast i kaset ??

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 17:22 »
Sama prawa manetka 8sp. jest bez problemu do kupienia do 50zł.

A czy jest sens zadziałać przyszłościowo i zakupić klamkomanetkę 9 sp do kasety 8 sp? O stanie podzespołów ciężko mi się wypowiadać, ale chyba zarówno blaty z przodu jak i mechanizm z tyłu powinny dać radę. Ale to musi obejrzeć ktoś bardziej kumaty, a nie humanista :P

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 17:23 »
A co jest złego w napędzie 3x7 oprócz relatywnie małej podaży piast i kaset ??

W samym napędzie 3x7 może nic, ale wydaje mi się, że kaseta jest łatwiejsza obejściu. Ignorant ze mnie kosmiczny, więc mogę się mylić :)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 18:38 »
A co jest złego w napędzie 3x7 oprócz relatywnie małej podaży piast i kaset ??
Każda okazja na pozbycie się wolnobiegu i przejście na kasetę jest dobra :)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 18:40 »
Sama prawa manetka 8sp. jest bez problemu do kupienia do 50zł.

A czy jest sens zadziałać przyszłościowo i zakupić klamkomanetkę 9 sp do kasety 8 sp? O stanie podzespołów ciężko mi się wypowiadać, ale chyba zarówno blaty z przodu jak i mechanizm z tyłu powinny dać radę. Ale to musi obejrzeć ktoś bardziej kumaty, a nie humanista :P
Klamkomanetka 9sp nie będzie działać z kasetą 8sp. Moim zdaniem napęd 8sp jest wystarczający do zastosowań niewyczynowych ;)

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 21:10 »
Klamkomanetka 9sp nie będzie działać z kasetą 8sp. Moim zdaniem napęd 8sp jest wystarczający do zastosowań niewyczynowych ;)

Czyli właśnie moich :D Na stanie mam stareńkie klamkomanetki Acera EF60 EZ-Fire Plus, które montowano w Crossfire z 2009 roku i myślę, że nie zaszkodzi im wymiana pełną parą :P Dam radę wyasygnować 100 PLN na ST-M410, tym bardziej, że będą to wydatki rozciągnięte w czasie :) Jaka kaseta i łańcuch do tego? Koło z jaką piastą? Dodam, że ważę koło setki :)

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Sama rama i pedały.
« 4 Wrz 2015, 22:24 »
Ja tylko 60 kilka, więc polecane przeze mnie koło bierz z pewną dozą niepewności. Być może bez solidnego koła się nie obejdzie..

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Sama rama i pedały.
« 6 Wrz 2015, 11:12 »
Wychodząc z założenia, że 3x9 to zbytek, przychyliłbym się do 3x8. Z drugiej strony, jak za rok czy dwa, 8 rzędowa kaseta będzie dostępna tylko w działach vintage? :P I co, znów wymiana całości? To może jednak od razu te 9 rzędów?
Czy można bezkarnie mieszać kasetę i łańcuch Sram z dynksami Shimano?
Doradzicie jakieś koło, które wytrzyma na polnej drodze 100 kilo właściciela i 30 kilo jego betów? :)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: Sama rama i pedały.
« 6 Wrz 2015, 12:09 »
Nadal można kupić kasetę 7sp, może nie jakiejś wysokiej klasy ale jednak są dostępne więc o 8sp bym się nie martwił :)
Co do kół to poszukaj najlepiej jakiegoś na 36 szprych i łożyskach maszynowych np.
http://allegro.pl/trekingowe-28-maszyny-36szp-vb-novatec-rodi-kolory-i5650693541.html
Nie używam takich, więc nic o nich nie powiem ale wyglądają solidnie.

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Odp: Sama rama i pedały.
« 6 Wrz 2015, 17:17 »
Nie używam takich, więc nic o nich nie powiem ale wyglądają solidnie.

W tej chwili jeżdżę na Rodi i wożą mnie bez problemów po czasem naprawdę nieciekawych drogach :)
Podsumujmy: kółko jw. - 250 zeta, kaseta HG-51 - 50 zeta, łańcuch HG-71 - 60 zeta, klamki ST-M410 - 100 zeta.
Korba może jeszcze pociągnie, czy tył - Shimano C051 i przód - Alivio M410, będą działać z 8 rzędami?? Jeśli tak, trzeba szykować jakieś 5 stówek :(

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Sama rama i pedały.
« 6 Wrz 2015, 23:52 »
Przy powszechnej dostępności wolnobiegów 6-rzędowych zdecydowanie nie martwię się o dostępność kaset 8. Mnóstwo ludzi z tego korzysta i jest na to popyt.
Cytuj
Czy można bezkarnie mieszać kasetę i łańcuch Sram z dynksami Shimano?
Można. Choć ja preferuję zupełnie na odwrót - zębatki shimano, a przerzutki od Srama :P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Sama rama i pedały.
« 7 Wrz 2015, 00:10 »
Ponieważ mój wiekowy wolnobieg 3x7 odchodzi w tym sezonie do krainy pękniętych dętek, chciałbym odłożyć jakiś grosz przez zimę i w nowy sezon wejść już z jakąś kasetą 3x9. Niestety, wstępna kalkulacja (grupa Alivio) daje mi koszt porównywalny z nowym rowerem z niższej półki :P Macie może jakieś rady, jak tanio przejść w tym przypadku?
Skoro masz rower na wolnobiegu, to pewnie jest to trup od nowości i nie warto w niego inwestować. W W przyzwoitych rowerach montowane były kasety od jakichś 20-25 lat. Najlepiej gdybyś wrzucił zdjęcia i opis roweru, to byśmy coś doradzili. Raczej lepiej będzie kupić nowy (używany rower), bo wyjdzie zapewne taniej.

Najlepiej iść w napęd 9 lub 11s. 9 jest tanie, łatwe w naprawie (przerzutka sis) i daje dosyć gęste zestopniowanie, 11 pozwala pozbyć się przedniej przerzutki, tylko cena.. 10s jest już droższe, ale raczej trzeba używać przerzutki dyna-sys (do obejścia).

Różnica między 8 i 10 rzędami jest ogromna, więc nie ma się co pchać na siłę w zabytki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Sama rama i pedały.
« 7 Wrz 2015, 06:04 »
Najlepiej iść w napęd 9 lub 11s. 9 jest tanie, łatwe w naprawie (przerzutka sis) i daje dosyć gęste zestopniowanie, 11 pozwala pozbyć się przedniej przerzutki, tylko cena.. 10s jest już droższe, ale raczej trzeba używać przerzutki dyna-sys (do obejścia).

Różnica między 8 i 10 rzędami jest ogromna, więc nie ma się co pchać na siłę w zabytki.

Trochę tego nie rozumiem. :)
11 biegów, to trochę mało do wożenia bagażu.
Chyba miałeś na myśli pozbycie się 3 koronki w korbie.

Jedyny problem z 7,8 biegowymi napędami, to klamki (czy klamkomanetki) - nie są rozwijane, trudniej znaleść lepszej klasy, jest mały wybór.
Kasety i łańcuchy raczej nie ustępują trwałością  9 i 10.
A są tańsze.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum