Autor Wątek: Przyczepka bagażowa do roweru, z amortyzacją.  (Przeczytany 1814 razy)

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Miałem okazję w weekend obejrzeć przyczepkę Bob Ibex, a że jestem nieszczęśliwym posiadaczem marnej kopii bez amora to się nad przyczepką pochyliłem, foty i ceny zobaczyłem.



Ktoś używa przyczepki Bob Ibex? Warto pakować się w amortyzator w przyczepce tego typu?
A na marginesie ktoś mnie oświeci dla czego wszystkie podobne przyczepki mają male kółeczka - zwykle 16"?

EDIT: poprawiłem tytuł.
« Ostatnia zmiana: 30 Wrz 2015, 22:29 zero »
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 00:27 »
Cytuj
A na marginesie ktoś mnie oświeci dla czego wszystkie podobne przyczepki mają male kółeczka - zwykle 16"?
pewnie, by obniżyć środek masy jak najniżej

czemu nie extrawheel?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 01:02 »
Obniżyć można i przy 29, myślę że to nie to.
Extrawheel nigdy mi się nie podobał, ale nie w tym rzecz, może kiedyś... Na razie szukam rozwiązań, próbuję, porównuję. Mam chęć na duuuuży bagaż i zamierzam się z nim wozić  8)
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 01:12 »
Obniżyć można i przy 29, myślę że to nie to.
No nie bardzo. Przy osi koła położonej powyżej środka masy, w konstrukcji typu bob, masz duże obciążenia skrętne. Majtałoby całą przyczepką na boki.

Jest jeszcze wynalazek od xtracycle, koncepcja ciekawa http://www.xtracycle.com/freeradical/.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 10:34 »
xtracycle widziałem, świetne rozwiązanie jestem fanem, ale nie mam dla niego zastosowań.

Co do bujania konstrukcji typu bob, piszesz to na postawie...?
Nie żebym się czepiał, naprawdę nie wiem i jestem ciekaw.
Moim zdaniem obniżenie środka ciężkości wpłynie pozytywnie.

Chcę zrobić wózek który mnie zadowoli, planuję koło co najmniej 20", więc się zastanawiam...
Teraz najbardziej ciekawi mnie sens posiadania amortyzacji w tego typu konstrukcji i stąd pytanie czy ktoś używa i jakie wrażenia? Czy jest sens komplikować konstrukcję i mnożyć masę?
Chodzi wyłącznie o "bagaż", dzieci ani zwierząt woził nie będę.
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 12:18 »
nie chce mi się tego rozrysowywać, ale zauważ, że im większe koło, tym większa dźwignia, która może wyginać przyczepkę na boki.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 13:56 »
Ogarnąłem. Ale jakoś mnie to nie przekonuje. Faktycznie środek C się przesunie... Zauważ  że na przyczepce niskiej jest on tak naprawdę sporo ponad osią. Prędzej się to zbilansuje niż spowoduje dramatyczne siły gnące przyczepkę na boki. Wieczorkiem będę miał czas to skrobnę rys. Przyczepkę mam, kilka rowerów do pocięcia też, może w weekend zrobię jakiś tuning i testy :lol:

Jakoś nie wierzę by przedmiotowa zmiana znacząco wpłynęła na pogorszenie właściwości jezdnych przyczepki - nie te obciążenia i nie te siły/prędkości. Oczywiście zmiana będzie, ale wątpię czy w praktyce "narobi kłopotów", może być wręcz przeciwnie.

EDIT: wykropkowałem głupoty które pomyłkowo napisałem wyżej


« Ostatnia zmiana: 30 Wrz 2015, 20:15 zero »
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 20:16 »
1. Miałem edytować, ale nie ma jak przy edycji dodać załącznika, więc /przepraszam/ post pod...
2. się pytam w którym przypadku działa większa siła "przeszkadzająca" w spokojnej jeździe z takim zestawem jak na rys. w za łączniku?
"Torba" po prawej i lewej ta sama. Założyłem że rozumny rowerzysta wsadził cięższe rzeczy niżej w wyniku czego środek ciężkości nieznacznie się obniżył, przy SC w środku "torby" było by jeszcze gorzej.
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 20:20 »
Skoro kółko jest niższe to i bagaż jest znacznie niżej, więc te porównanie jest niepraktyczne. :)
Na duże kółko też można umocować kółka bagaz tak by był nisko ale i tak wahadło będzie większe niż przy małym.

W wakacje jeździłem trochę z bobem bez amortyzatora i nie polecam go na żadne górki czy nawet pagórki. :)

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 20:29 »
Dzięki. Rozumiem, ale tu rozpatrujemy dokładnie to co na rys. wyżej; poziom jest taki sam w obu przypadkach - była mowa o celowym obniżeniu pod większe koło. Co nie zmienia faktu że to i tak mały OT, bo główne pytanie brzmi:
Czy jest sens ubierać się w amortyzator w podobnej konstrukcji?
Poboczne pytanie: dlaczego większość podobnych konstrukcji ma małe koło?
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 20:49 »
w obu przypadkach dałeś środek masy (zakładam, że to czerwone to środek) powyżej osi koła, więc oba będą raczej jednakowo źle się prowadzić.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 22:23 »
Oczywiście że tak, ale to większe jakby mniej i dla tego pytałem o podstawy Twojej tezy wyżej.
Żeby było jasne, się nie czepiam, tylko pytam bo nie wiem, a chcę nabyć lub wykonać podobną przyczepkę.
Przy okazji gdzie niby ma być środek masy takiego układu?

P.s.
czarne - gleba
szare - koła
niebieskie - oś koła
czerwone - środek ciężkości /niech będzie że tylko torby, ale spokojnie można przyjąć że całego układu/
zielone - torby z dolarami ;)
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Bob Ibex
« 30 Wrz 2015, 22:28 »
Przy dużym kole przynajmniej na poziomie dolnej linii (nie gleby ;).

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Ok.  A w małym? I w takim razie który układ lepszy, z większym czy z mniejszym kołem?
Poddaje się. Nie wiem. Pytam w kontekście tego:
Przy osi koła położonej powyżej środka masy, w konstrukcji typu bob, masz duże obciążenia skrętne. Majtałoby całą przyczepką na boki.
No nie ogarniam jakim cudem większe koło miało by powodować /w takim układzie jak na rys wyżej/ gorsze  parametry jezdne. Będę bardzo wdzięczny jeśli mnie ktoś oświeci.
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Skoro i tak trzeba bagaż opuścić jak najniżej to nie ma potrzeby używać większego koła. ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum