Autor Wątek: Licznik z wysokościomierzem - VDO MC 1.0 - problemy  (Przeczytany 5888 razy)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cytat: "pajak_gdynia"
aard, czy twoja Sigma nie ma żadnych pinów, tylko transmisja?

Nie rozumiem pytania :oops:

Cytat: "Barteusz"

Nie wiesz może czy idzie to gdzieś wysłać do jakiegoś serwisu lub coś w tym rodzaju?

Na pewno można wysłać do producenta. Ja właśnie w ten sposób reklamowałem VDO, kiedy miał problemy z przyciskami. Ale jeśli nie masz (już?) gwarancji, to na 100% się to nie opłaci. Elektroniki generalnie nie opłaca się naprawiać, więc mając gwarancję zapewne dostałbyś nowy, a bez gwarancji...? Nowy trzeba kupić ;)
Tylko po co, skoro od sigmy należy się trzymać z daleka? :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Czy ma możliwość podłączenia "kabelkiem": czy podstawki ze stykami też są obsługiwane? Czy muszą być czujniki radiowe? (bo w sumie.. nowych Sigm nie widziałem od "baterii" strony)
.. A swoją drogą dobrze wiedzieć, że Sigma jest be..
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cytat: "pajak_gdynia"
Czy ma możliwość podłączenia "kabelkiem": czy podstawki ze stykami też są obsługiwane? Czy muszą być czujniki radiowe? (bo w sumie.. nowych Sigm nie widziałem od "baterii" strony)

Kumam. Mowa o sigmie BC 2006 MHR. Piny ma, ale zdają się one pełnić wyłącznie rolę zworników, które mówią licznikowi, czy jest zamocowany w uchwycie rowerowym czy pieszym (trzy piny w liczniku, trzy dwójkowe kombinacje, gdzie dwójką jest para styków na każdej z podstawek - rower i pieszo, przy czym rowerowe są identyczne, a rozróżnienie między nimi odbywa się już za pośrednictwem sygnału czujnika umieszczonego na widelcu).

Żadna z podstawek nie zawiera na oko żadnej elektroniki, a odbiornik radiowy musi się znajdować w samym liczniku. Stąd domniemanie, że nie ma możliwości przewodowego połączenia, o którym zresztą milczy również producent, a to zbliża nas od domniemania ku pewności ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Jeszcze można zrobić test na podstawce do starszego modelu (albo w "warunkach domowych" poprzez rytmiczne zwieranie pinów drucikiem) i sprawdzanie prędkości i kadencji.
Producent może milczeć, bo kabelek nie jest trendy :) A w podstawce elektronika może być całkiem skomplikowana a tego nie będzie widać (np. procesorek z jakimiś układami wejścia wyjścia i unikalnym numerem detekcji "urządzenia".. albo nawet nadajnik zasilany z licznika, a kluczowany z kabelka :) ). Nie sprawdzisz, nie będziesz wiedział.
Odbiornik prawie na pewno jest w liczniku: na "stację bazową" licznik się po prostu kładzie.

Zastanawiam (łem?) się nad 2209 na gwiazdkę.. Ale zaczynam teraz wątpić. Chociaż widziałem zestawy kabelkowe: tak też myślałem go podłączyć.
I "poczytałem" sobie na innych forach, podobno podstawowym problemem jest stan baterii w czujniku (albo raczej jej czas międzywymianowy)
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Cytat: "pajak_gdynia"
A w podstawce elektronika może być całkiem skomplikowana a tego nie będzie widać

Nie chce mi się na ten temat dyskutować. W podstawce żadnej elektroniki nie ma, to kawałek kształtki plastikowej, nic więcej. Elektronika to może być w podstawce np do Ciclomastera CM434, bo podstawka jest chyba większa niż sam licznik. W tej nie ma nic prócz kabelka łączącego piny.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Trochę odkopię. ;)

Na starcie BBtouru ze zgrozą zauważyłem, że podstawka licznika jakoś dziwnie lata. Po oględzinach okazało się, że jednego wkrętu mocującego już nie ma, a drugi jest bardzo luźny.



Od samego początku miałem problemy z samoodkręcaniem się tych wkrętów, ale zwykle na czas wyczuwałem luz i w porę dokręcałem. Tym razem trochę się spóźniłem... Dokręciłem wkręcik, licznik okręciłem taśmą i tak pojechałem.

Na szczęście, mam w zimówce zapasową podstawkę, więc sobie wkręcik pożyczę, jednak chciałbym się poradzić - może by czymś posmarować przed/po wkręceniu, żeby nie zachodziło samoodkręcanie? Może jakoś inaczej to zabezpieczyć? Jakieś pomysły?

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Są blokery do gwintów.
Można też przed wkręceniem posmarować wkręt silikonem.
Jeśli chcesz zrezygnować z możliwości wykręcenia wkrętów można dać na gwint kropelkę jakiegoś kleju. 

Offline Mężczyzna usulovski

  • Wiadomości: 1266
  • Miasto: Edynburg
  • Na forum od: 17.07.2008
Nieoczekiwanie mam problem z licznikiem (VDO MR 2.0 WR). Zdjąłem go 2 dni temu z kierownicy i zostawiłem w kasku. Teraz ledwie, ledwie widać wskazania (i to tylko przy niektórych funkcjach). Wymieniłem baterię, ale nic się nie zmieniło. Ktoś się spotkał z czymś takim? Może do środka dostała się wilgoć i włożenie licznika do ryżu mogłoby pomóc? Jakaś inna teoria?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
mi tak się robi jak bateria jest bliska wyładowaniu. Styki nie są zaśniedziałe?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna usulovski

  • Wiadomości: 1266
  • Miasto: Edynburg
  • Na forum od: 17.07.2008
Próbowałem z dwiema nowymi bateriami, choć na wszelki wypadek kupię jutro jeszcze jedną, tylko gdzieś indziej. Baterię zmieniałem raz, wówczas nie działało tylko podświetlenie i pojawił się po prostu stosowny komunikat. Styki nie są zaśniedziałe, wnętrze wygląda jak nowe. Przedwczoraj wszystko działało bez zarzutu :-\

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Mi licznik ściemniał, jak była wilgoć w środku.

Offline Mężczyzna usulovski

  • Wiadomości: 1266
  • Miasto: Edynburg
  • Na forum od: 17.07.2008
I to było to, położenie na 48 godzin licznika na gąbkach kasku spowodowało dostanie się wilgoci o środka. Zdjąłem tylko klapkę i o dziwo już po kilku godzinach ekran zaczął działać jak należy:)
« Ostatnia zmiana: 1 Maj 2015, 13:26 usulovski »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
A czy on przypadkiem nie mial byc "pogodoszczelny"?

Cateye'a mozna trzymac pod woda i nic sie nie dzieje....

Offline Mężczyzna usulovski

  • Wiadomości: 1266
  • Miasto: Edynburg
  • Na forum od: 17.07.2008
Pod wodą nie próbowałem, ale "pogodoszczelny" chyba ten licznik rzeczywiście jest, podczas jazdy działał bez zakłóceń w największe nawet deszcze, w przeciwieństwie do dwóch sigm, które wcześniej użytkowałem.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Wodoszczelność działa na dwa sposoby, albo max 2-3 lata uniemożliwia wlanie wody do środka, dopóki uszczelki są nowe, albo uniemożliwia wylanie wody, która jest w środku

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum