Autor Wątek: Transcontinental Race 2016 - przygotowania  (Przeczytany 18621 razy)

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1695
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Tak, dokładnie chodzi o zębatki w tylnej piaście, standardowa piasta może nie wytrzymać przy kasecie 40T

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
W weekend w ramach testów zaliczyłem kilka razy podjazd pod Agrykolę, przełożenie 40/22 i 40/25, w rezerwie zostaje jeszcze koronka 28, więc chyba na razie odpuszczę zmianę kasety bo 11-28 daje radę. Jest gdzieś w okolicy Warszawy jakiś bardziej ostry podjazd (asfaltowy lub szutrowy) by zrobić kolejne testy?

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Ile ma Agrykola - 5-6%? Co bedzie jak trafisz na scianke po 12-16%?

Mi na takich starcza 28 z tylu o ile jade bez zadnego bagazu, ale z przodu mam 38.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
A do tego możliwość "ukręcenia" orzecha jeśli jest nie przystosowany do takiej kasety
Tak, dokładnie chodzi o zębatki w tylnej piaście, standardowa piasta może nie wytrzymać przy kasecie 40T
No właśnie, jeszcze to warto wziąć pod uwagę, taki duży rozmiar kasety będzie obciążał bębenek dużą siłą, a bębenki w kołach Mavica nie są najmocniejszych elementem. Ja miałem piastę-klon Novateca z kasetę 34T i kilka ciężkich, siłowych podjazdów z niską kadencją ją załatwiło na amen w Alpach
Przy przełożeniu 40/40 obciążenia w bębenku i piaście będą takie same jak przy przełożeniu 28/28.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
No właśnie dlatego Agrykola wydaje mi się mało miarodajna, nachylenie mizerne. Muszę jeszcze zaliczyć jakiś podjazd 10-12%

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
Przy przełożeniu 40/40 obciążenia w bębenku i piaście będą takie same jak przy przełożeniu 28/28.

Moze i racja... jestes pewien na 100%?

Wilk, co ty tam miales z przodu jak ci strzelil Novatec?

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Cytuj
Przy przełożeniu 40/40 obciążenia w bębenku i piaście będą takie same jak przy przełożeniu 28/28.

Moze i racja... jestes pewien na 100%?

Wilk, co ty tam miales z przodu jak ci strzelil Novatec?
A rzeczywiście, przy 40/40 siła ścinająca oś tylną będzie mniejsza.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwi 2016, 12:24 Karol »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Bedzie mniejsza, nie wieksza? Przeciez 40 ma w koncu dluzsze ramie... Moze jakis wzor wyprowadzi ktos kumaty we wzory?

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Bedzie mniejsza, nie wieksza? Przeciez 40 ma w koncu dluzsze ramie... Moze jakis wzor wyprowadzi ktos kumaty we wzory?
Zgadza się, dłuższe ramię powoduje mniejszy  naciąg łańcucha, a co za tym idzie będzie mniejsza siła scinająca oś tylną.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Tego nie zrozumialem.

Ale wg. tego www.sheldonbrown.com/twist.html+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk (rozdzial Torque in drivetrain), twoja wczesniejsza wypowiedz ma sens: 40x40 da ten sam moment co 28x28 albo i 14x14.

blondas

  • Gość
No właśnie dlatego Agrykola wydaje mi się mało miarodajna, nachylenie mizerne. Muszę jeszcze zaliczyć jakiś podjazd 10-12%
Agrykola jest przede wszystkim krótka.
nie wiem jaki masz wariant trasy, ale gór trochę będziesz miał i w nogach też zanim zaczną się prawdziwe podjazdy.

Offline Mężczyzna tomek

  • Moderator
  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
No właśnie dlatego Agrykola wydaje mi się mało miarodajna, nachylenie mizerne. Muszę jeszcze zaliczyć jakiś podjazd 10-12%
Zawsze możesz spróbować podjechać trochę więcej razy i pod koniec będziesz miał wyrobione zdanie ;)
https://www.strava.com/activities/539665183

A jak szukasz fajnego podjazdu, to tu jest podobno 11% i na pewno bruk :)
https://ridewithgps.com/routes/13049329

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Może ulica Bednarska na Mariensztacie w Warszawie spełni oczekiwania. Na gładko to po chodniku, bo nawierzchnia jest brukowa.

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Na mój rozum z przełożeniami jest tak. Macie rację przełożenia takie same; 28/28 i 40/40, ale gdy jest pod górę i jest ciężki rower, zawodnik i ma parę w nogach, to ramię x siła działające na bębenek jest większe (40/40) i tu się robi niebezpiecznie. Newralgiczny moment to ruszanie lub próba przyspieszenia, jeżeli to możliwe :) Gdy się już jedzie i mieli, to będzie ok. Ale widziałem na maratonach górskich pozakładane 40 coraz częściej, a tam przykładane siły na pokonanie nagłych górek są większe. Słyszałem o uszkodzonych bębenkach w czasie maratonów, ale przyczyn i statystyk nie znam.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Nie, moment (ramię x siła) przy 28/28 i 40/40 są identyczne!
Po prostu rośnie ramię ale maleje siła albo odwrotnie.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum