Autor Wątek: MRDP 2017  (Przeczytany 126582 razy)

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Odp: MRDP 2017
« 5 Lut 2017, 12:14 »
Nie, Hipek. Na tej imprezie nie pojedziesz jak na BBT, GMRDP. Nie da się. Za daleko. :)


Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: MRDP 2017
« 5 Lut 2017, 12:40 »
Nie napisałem przecież "niespania" tylko "niewyspania".
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Odp: MRDP 2017
« 5 Lut 2017, 13:11 »
Dobra, masz ostatnie słowo w tym podtemacie  :D


Offline Mężczyzna tomek

  • Moderator
  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: MRDP 2017
« 5 Lut 2017, 13:14 »
Słuszna uwaga Transatlantyka, zwłaszcza w kontekście takich zapisów w regulaminie:
Cytuj
Wszelkie naprawy roweru zawodnik musi dokonać we własnym zakresie lub dotrzeć o własnych siłach do najbliższego ogólnodostępnego serwisu. Zabrania się dojazdu do serwisu jakimkolwiek innym środkiem transportu niż własny rower.
Nie bardzo też wiem czemu ma służyć taki zakaz. Przecież na trasie będzie nieraz trudno o zwykły wiejski sklep, nie wspominając o serwisie rowerowym. Każda poważniejsza awaria może oznaczać pół dnia piechotą w butach SPD lub wycofanie.
Chyba nie taki był zamiar ?

Idea jest jedna, w trakcie trwania maratonu zawodnik może poruszać się wyłącznie rowerem lub prowadząc rower. Należy bezwzględnie uniknąć sytuacji, że ktoś kogoś widział jak jechał autobusem i dociekać dlaczego tym autobusem jechał. Czy też spaceru pod górę bez roweru, który pojedzie w wozie technicznym.
I to jest jedynie słuszna idea. Choć jak przeczytałem o tym autobusie, to pomyślałem dokładnie to co RDK napisał ;)

Wracając do meritum, chodziło mi o sytuację, gdy awaria całkowicie wyklucza poruszanie się rowerem. Jeśli serwisu nie będzie w rozsądnej odległości to pozostaje tylko wycofanie się. A po co ? Można zezwolić na dotarcie do serwisu transportem publicznym, naprawę i powrót na kołach  do miejsca awarii i kontynuowanie wyścigu.
Podeprę się w tym miejscu literaturą obcojęzyczną, a mianowicie Instrukcją do TCR2016, która dopuszcza takią sytuację.

Cytuj
What if my bike breaks?
Fix it
Take it to a bike/repair shop*
Walk
*You may catch public transport to make repairs but you may not use private or chartered
transport. You must then RIDE back from the point of repair to the point at which the transport was
taken in order to continue. Only human power can be used to propel you towards the finish line
and while ever your bike is serviceable, it should be your sole means of transport.

Masz jeszcze taki zapis dla kat Extreme:
"W szczególnych przypadkach (po ustaleniu z Sędzią Głównym Maratonu) możliwe jest dostarczenie niezbędnych części na trasę Maratonu."
A to jest dla mnie swego rodzaju kuriozum.
Z jednej strony zabrania się organizowania "lotnych" punktów logistycznych, w przypadku awarii nakazuje się dotarcie do serwisu rowerem lub pieszo ale... jak się pogada z sędzią to może się uda.
Słabe to i otwiera możliwości różnych interpretacji czy nadinterpretacji. No bo co to mają być te szczególne przypadki ?

Reasumując, nie lepiej po prostu zrobić tak jak TCR ?
Akurat w tej kwestii mają dość dobre rozwiązanie.

Offline Mężczyzna Alois Lerche

  • Wiadomości: 1412
  • Miasto: Orzesze
  • Na forum od: 25.11.2015
Odp: MRDP 2017
« 5 Lut 2017, 15:14 »
Wracając do meritum, chodziło mi o sytuację, gdy awaria całkowicie wyklucza poruszanie się rowerem. Jeśli serwisu nie będzie w rozsądnej odległości to pozostaje tylko wycofanie się. A po co ? Można zezwolić na dotarcie do serwisu transportem publicznym, naprawę i powrót na kołach  do miejsca awarii i kontynuowanie wyścigu.

W istocie zdaje się, że rozwiązanie z TCR jest sensowne gdyby jednak okazało się, że nie będzie zmian to o ile będzie to możliwe służę moim zapleczem co ograniczy konsekwencje być może nie aż do wycofania a jedynie do przeniesienia do kat. SPORT, no i jasne zdaje się równeż, że można skorzystać z podwózki dowolnym autem do serwisu tylko konsekwencją jest przeniesienie do kat SPORT...
W tym miejscu frapuje mnie kwestia czy jeżeli ktoś kto jedzie w kategorii extreme lub total extreme skorzysta z tzw. ruchomego punktu logistycznego to czy samochód który go wsparł winien udać się do punktu w celu założenia lokalizatora a jeżeli tak to kiedy przed udzieleniem pomocy czy po albo jakoś jeszcze inaczej.
Druga wątpliwość to taka czy, zawodnik sport który chce naprawić rower w serwisie musi siedzieć na rowie aż wróci serwis czy też może pojechać z nimi i tylko kontynuować wyścig z tego samego miejsca...?

Offline Mężczyzna Góral nizinny

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 02.10.2013
Odp: MRDP 2017
« 15 Lut 2017, 11:19 »
Mam jedną uwagę odnośnie maratonu.Chodzi konkretnie o nazwy kategorii.Total extreme brzmi sztucznie,dziwnie,nazwa jest przydługa.Wystarczy extreme,to dobra nazwa.Druga kategoria może:open ,hard?Coś w tym stylu.
Za Dzikiej Róży zapachem idź na zawsze upojony wśród dróg -będzie clę wiódł...   K.I.Gałczyński

[img width=201 height=50]http://st66.static.bikestats.pl/u18136y2014v3.g

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 15 Lut 2017, 16:30 »
znaczy się "easy/light"

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: MRDP 2017
« 15 Lut 2017, 22:13 »
Wigor, skoro już jesteś, to może skomentujesz to, co napisał powyżej Tomek? Jest to imho zasadny post.
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: MRDP 2017
« 15 Lut 2017, 22:21 »
Podczas TCR masz monitoring a tutaj nie masz, wiec zawodnik po awarii teoretycznie może się znaleźć gdziekolwiek na trasie.

Offline Mężczyzna mxdanish

  • Kręcę bo lubiĘ
  • Wiadomości: 178
  • Miasto: Rumia
  • Na forum od: 10.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 16 Lut 2017, 12:23 »
Podczas TCR masz monitoring a tutaj nie masz, wiec zawodnik po awarii teoretycznie może się znaleźć gdziekolwiek na trasie.

Cytat: regulaminMRDP
Potwierdzenie przejazdu dla wszytkich kategorii zostanie dokonane na podstawie danych z logger’a GPS.
W związku z tym rozwiązanie z TCR mogłoby się sprawdzić.
Pozdrawiam
Mariusz

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 19 Lut 2017, 23:16 »
Tu nie tylko chodzi o to aby dało się zweryfikować kto i którędy jechał ale o to aby przejazd był "czysty". A zasada powinna być jasna, w czasie trwania maratonu poruszasz się wyłącznie rowerem, aby nie było dyskusji, że ktoś kogoś widział jak jechał autobusem, czy czymkolwiek innym i weź tu sprawdzaj gdzie i po co.

Rozwiązanie z TCR można wprowadzić w kat Extreme., A nawet poszedłbym dalej i w sytuacji uniemożliwiającej dalszą jazdę zezwoliłbym na dostarczenie części na trasę. W Total musisz być całkowicie niezależny.

Offline Mężczyzna mxdanish

  • Kręcę bo lubiĘ
  • Wiadomości: 178
  • Miasto: Rumia
  • Na forum od: 10.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 21 Lut 2017, 07:47 »
W tej kwestii pozostaje liczyć na uczciwość zawodnika. Z resztą uważam, że na tego typu rajdy trafia 98% ludzi w pełni świadomych wyzwania. I raczej własnie dla tego wyzwania jadą.
Ale może to tylko moja subiektywna opinia.
Pozdrawiam
Mariusz

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: MRDP 2017
« 21 Lut 2017, 08:14 »
W Total musisz być całkowicie niezależny.
Czyli, w przypadku awarii w kat. Total, jeśli nie popsułeś się idealnie pod sklepem, to pozostaje albo się przenieść do kat. Extreme (i prosić o dowóz części), albo dreptać powoli w kierunku... najbliższego dworca PKS lub PKP.
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: MRDP 2017
« 21 Lut 2017, 08:43 »
Wystarczy że masz części zamienne ze sobą. :-)

Offline Mężczyzna tomek

  • Moderator
  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: MRDP 2017
« 21 Lut 2017, 08:50 »
...A nawet poszedłbym dalej i w sytuacji uniemożliwiającej dalszą jazdę zezwoliłbym na dostarczenie części na trasę. W Total musisz być całkowicie niezależny.

Eee tam, Daniel - gmatwasz zamiast upraszczać zasady. Zabraniasz lotnych punktów logistycznych 'z auta' a części będziesz pozwalał dowozić? Gdzie tu konsekwencja? I jakie to extreme ? ;)

Rozwaliłem koło. Nie da się jechać. Dzwonię do sędziego. Jadę PKS do serwisu.  Naprawiam. Z serwisu jadę na kołach do miejsca awarii i kontynuuję wyścig.
Proste ? Równe dla wszystkich ?

Czyli, w przypadku awarii w kat. Total, jeśli nie popsułeś się idealnie pod sklepem, to pozostaje albo się przenieść do kat. Extreme (i prosić o dowóz części), albo dreptać powoli w kierunku... najbliższego dworca PKS lub PKP.
Jak się wycofasz to sobie możesz nawet limuzynę z szoferem zamówić. A jak chcesz kontynuować w Total to zapomnij o dworcach.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum