Autor Wątek: MRDP 2017  (Przeczytany 126605 razy)

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 09:27 »
Być może już gdzieś jest odpowiedź na to pytanie ale nie mogę wyszukać. Czy wiadomo jakiej wielkości będzie nadajnik GPS który dostaniemy na starcie? Czym on jest zasilany? AA czy ma wbudowaną baterię? Z góry dzięki za info.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 10:11 »
nadajniki daje trackcourse. są wielkości pudełka zapałek. Bateria wbudowana.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 14:18 »
na ich stronie piszą, że nadajnik na baterii działa kilkadziesiąt godzin. Ile faktycznie on wytrzymuje? Jaka jest pojemność baterii tego GPS i czy ładuje się przez zwykłe microUSB czy coś specjalnego?

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 14:21 »
Urządzenie jest skonfigurowane tak że ma wytrzymać minimum 140h ciągłej pracy. Czyli ma Wam wystarczyć do Głodówki, a tam będzie wymieniane na nowe.

Ładowanie jest przez złącze mini USB

Offline Mężczyzna vuki

  • Wiadomości: 1018
  • Miasto: Rawicz
  • Na forum od: 16.04.2014
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 14:25 »
Każdy może się przygotować i sam sobie naładować.
Może to scedować na zawodników?
MiRowerDajePower

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 14:29 »
Dzięki Wigor za informację.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 7 Sie 2017, 14:37 »
Każdy może się przygotować i sam sobie naładować.
Może to scedować na zawodników?

Teoretycznie możesz sobie sam ładować, tylko po co?, skoro wymiana jest obligatoryjna.

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: MRDP 2017
« 8 Sie 2017, 12:16 »
ma Wam wystarczyć do Głodówki, a tam będzie wymieniane na nowe.
Możesz napisać dwa słowa o tym, jak ta wymiana będzie zorganizowana? Ktoś stoi na parkingu lub na kwaterze, zabiera jedno, daje drugie i w drogę, czy jakoś inaczej?
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2017
« 8 Sie 2017, 12:29 »
będzie to w komunikacie startowym, który mam już właściwie napisany.

w skrócie będzie się zajmować tym obsługa TC, wymiana będzie się odbywać w restauracji w Głodówce, a przy okazji będziecie mogli coś tam zjeść, za dnia wg menu, w nocy raczej same pierogi. Odpłatność wg cennika.
Oraz możecie się tam przespać, mam zarezerwowane 12 miejsc w pokojach 6 osobowych. cena 40zł/osobę. Oczywiście każdy może sobie wziąć jakikolwiek inny pokój wg dostępności i cennika Głodówki.

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: MRDP 2017
« 8 Sie 2017, 22:55 »
Mam pytanie techniczne. Odwołuję się do waszego doświadczenia.  Czy jedna sakwa z boku wpływa na sterowność roweru. Jak to wygląda w porównaniu z obciążeniem po środku. Mam dwie możliwości wyboru, chociaż praktyczniejsza byłaby dla mnie opcja z jedną sakwą, bo wodoodporna i namiot byłoby gdzie umieścić.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: MRDP 2017
« 8 Sie 2017, 23:04 »
Zależy głównie od tego ile tam załadujesz. Ale generalnie jest lepiej niż mogłoby się wydawać.

Waxmund przejechał MRDP z jedną sakwą, więc da się :)

Offline Mężczyzna wiki

  • Nie spać! Jechać!
  • Wiadomości: 1715
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 28.01.2016
    • ekstremalna strona rowerowa
Odp: MRDP 2017
« 9 Sie 2017, 07:43 »
Jeżdżę z jedną często wypchaną sakwą i nie ma problemu. Waga sakwy to zaledwie 10-15% całości. Problemy mogły by  być nie podczas jazdy a podczas prowadzenia roweru.
Jeżeli mimo wszystko będziesz miał wątpliwości zapakuj sakwę nawet ciężej niż na MRDP i sprawdź jak to jest podczas jazdy.
rowerem na księżyc (100 %);  [wsie woj. łódzkiego - 49%]

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: MRDP 2017
« 9 Sie 2017, 08:10 »
Na stronie MDRP.PL pojawił sie komunikat startowy:

http://mrdp.pl/komunikat-startowy-2017

Cytuj
KOMUNIKAT STARTOWY 2017
1. BAZA MARATONU
Gościniec Ori, Jastrzębia Góra,  ul. Wiatrakowa 41 – Patrz mapa

2. HARMONOGRAM MARATONU
18.08.2017 (piątek)

godz. 18:00-22:00 – rejestracja zawodników w Biurze Maratonu (Baza Maratonu),
19.08.2017 (sobota)

godz. 8:00-10:00 – rejestracja zawodników w Biurze Maratonu (Baza Maratonu),
godz. 10:00 – przeniesienie Biura Maratonu na miejsce Startu (latarnia morska na Przylądku Rozewie),
godz. 10:00-11:30 – rejestracja zawodników w Biurze Maratonu (miejsce Startu),
godz. 10:00-11:30 – sprawdzenie wyposażenia obowiązkowego i wskazań licznika,
godz. 11:30 – odprawa techniczna,
godz. 11:50 – ustawienie się zawodników na linii startu, pamiątkowe zdjęcia,
godz. 12:00 – START.
19.08-29.08.2017

Walka zawodników na trasie Maratonu.

 29.08.2017 (wtorek)

godz. 12.00 – zamknięcie mety,
godz. 13.00 – uroczyste zakończenie Maratonu (przy latarni morskiej), wręczenie wyróżnień dla zwycięzców poszczególnych kategorii oraz statuetek dla wszystkich startujących, którzy pokonali całą trasę maratonu,
godz. 18.00 – biesiada/ognisko dla zawodników i kibiców w Bazie Maratonu (chęć udziału w biesiadzie proszę zgłaszać bezpośrednio na adres maratony@home.pl, koszt udziału 25zł/osoba)
3. START MARATONU
Wszyscy zawodnicy startują jednocześnie, przy czym po wjechaniu na drogę DW 215 (po ok 300m od latarni)  do Startu Ostrego na promie Świbno, zawodnicy poruszają się w 4-5 grupach liczących maksymalnie 15 osób. Odległości pomiędzy poszczególnymi grupami nie mogą być mniejsze niż 200m, zaleca się aby odległości te nie były większe niż 1km, tak aby zachować kontakt wzrokowy z poprzedzającą grupą.

Każda grupa powinna poruszać się  z prędkością ok. 25km/h, jednak prędkość jazdy zależna będzie od warunków pogodowych i nachylenia terenu.

Podział na grupy następuje samoczynnie, wedle uznania zawodników.

Jeżeli dla zawodnika prędkość jazdy grupy będzie zbyt wysoka lub jego rower ulegnie awarii, może się od niej odłączyć i pokonywać odcinek do Startu Ostrego własnym tempem, przy czym obowiązuje bezwzględny zakaz opuszczania grupy w celu szybszej jazdy z przodu.

Po dojechaniu do promu Świbno, pierwsza grupa oczekuje na przyjazd pozostałych grup, po czym wszyscy pokonują Wisłę jednym kursem promu o godz. 16:00 (nie dotyczy zawodników, którzy postanowili wolniej pokonywać odcinek do Startu Ostrego). Obowiązuje bezwzględny zakaz przekraczania Wisły wcześniejszymi kursami promu.

Po przekroczeniu Wisły i zjechaniu z promu następuje Start Ostry, dalszą część Trasy zawodnicy pokonują wg własnych preferencji, samodzielnie ustalając prędkość jazdy jak i miejsce oraz czas odpoczynków. Podział na grupy następuje samoistnie na odcinku ok. 2km od promu ( do końca miejscowości Mikoszewo).

Od Startu Ostrego zawodnicy kat. TOTAL EXTREME poruszają się samotnie zgodnie z zasadami kategorii.

Zawodnicy na odcinku od Startu Honorowego, aż do Mety poruszają się w ruchu otwartym, zgodnie z przepisami Prawo o ruchu drogowym.

Na odcinku od Startu Honorowego do Startu Ostrego, samochody techniczne zawodników kat. SPORT poruszają się z dala od zawodników, tak aby nie utrudniać jazdy innym uczestnikom ruchu drogowego.

4.  MAPA TRASY
Każdy uczestnik otrzyma jednostronną mapę w skali 1:700tys.  z naniesioną Trasą Maratonu oraz dodatkowy arkusz z rozświetleniami miejsc newralgicznych.

Dodatkowo został przygotowany ślad Trasy Maratonu do instalacji na odbiornikach GPS:

Linki bezpośrednie:
MRDP 2017 – Punkty Kontrolne (*gpx)
MRDP 2017 – Trasa + PK – 1 odcinek (46100 punktów) (*gpx)
MRDP 2017 – Trasa 10k+ PK – podział na 6 odcinków z PK + objazdy (*gpx) (do pobrania paczka zip)

Ślad+profil wysokości w serwisie RWGPS:
MRDP 2017 – cały – 3142km i 24 tys. m przewyższenia

Z serwisu RWGPS do pobrania jest także ślad podzielony na 6 odcinków w limicie 10tys. punktów:
MRDP 2017 – 1 (północ 1)
MRDP 2017 – 2 (wschód)
MRDP 2017 – 3 (południe 1)
MRDP 2017 – 4 (południe 2)
MRDP 2017 – 5 (zachód)
MRDP 2017 – 6 (północ 2)
MRDP 2017 – objazd przez Supraśl +25km
MRDP 2017 – objazd przez Krosno Odrzańskie +16km

Można pobrać także wersję do MapSource:
Route *gdb – trasa + objazdy (1 plik)
Route *gpx – trasa + objazdy (1 plik)
Track *gdb – ślad 10k + objazdy (1 plik)
Track *gpx – ślad 10k + objazdy (1 plik)
Track *gpx – ślad 10k + objazdy + PK (1 plik)

5. RELACJA I WYNIKI NA ŻYWO
W celu potwierdzenia przejazdu przez Strefę Kontroli, każdy zawodnik ma obowiązek wysłać SMS, na specjalny nr organizatora, potwierdzający aktualną lokalizację. Dane wysyłane przez zawodników będą automatycznie zamieszczane na stornie Maratonu jako „Wyniki na żywo”.

Zasady działania Systemu monitorowania zawodników za pomocą wiadomości SMS opracowanego przez zespół projektowy desi9n.pl oraz z wykorzystaniem możliwości serwisu smsapi.pl.

1. Po uruchomieniu  Relacji na żywo, z telefonu posiadanego podczas Maratonu, należy wysłać SMS na nr 664 079 222 (sieć T-mobile) wpisując w treści swoje imię i nazwisko. Jeżeli wpis jest widoczny w relacji, można wysyłać kolejne SMS ze swoimi przeżyciami i doświadczeniami. Jeżeli wpis jest niewidoczny to należy skontaktować się z organizatorem w celu modyfikacji nr tel. wpisanego do bazy danych.

UWAGA: w przypadku korzystania z funkcji Dual-sim należy podać jeden nr tel., z którego będą wysyłane SMS.

2. Potwierdzenie Punktu Kontrolnego (przejazdu przez Strefę Kontroli) odbywa się przez z wysłanie SMS o treści np: PK3  (ważne aby między poszczególnymi członami nie było spacji, system automatycznie rozpoznaje potwierdzenie PK bez względu na wielkość liter, można wpisać PK3, Pk3 lub pk3).

3. W przypadku gdy w miejscu lokalizacji PK zawodnik jest poza zasięgiem swojej sieci GSM należy wpisać w SMS odpowiednio: Pk3 12:45 gdzie  PK3 nr Punktu Kontrolnego, 12:45 godzina i minuta (w formacie 24-godzinnym) potwierdzenia PK (podobnie jak w pierwszym przypadku wielkość liter jest bez znaczenia, godziny i minuty należy rozdzielić: dwukropkiem, kropką, przecinkiem lub średnikiem, przy czym należy pamiętać by nr PK i czas były rozdzielone spacją) i wysłać SMS w momencie uzyskania zasięgu sieci GSM.

W przypadku braku zasięgu i próby potwierdzenia PK przed północą, oraz gdy wysłanie SMS nastąpi po północy, należny wpisać w SMS odpowiednio: PK3 23:55 19-08-2017, gdzie 19-08-2017 to data potwierdzenia PK w formacie dd-mm-rrrr. Należy bezwzględnie pamiętać aby między kodem PK i godziną oraz między godziną a datą była spacja.

4. Potwierdzenie przybycia na Metę należy dokonać wysyłając SMS o treści: Meta

5. Ponowne wysłanie SMS z już potwierdzonym PK powoduje nadpisanie wcześniejszego SMS.

6. W przypadku gdy wyślemy SMS o treści np „pr3″ system automatycznie zignoruje wpis. Wysłanie SMS o treści np: „Pk 3″ lub „Pkt3” również zostanie zignorowane.

7. W celu ułatwienia obsługi systemu SMS, udostępniamy specjalną aplikację na system Android. Aplikacja działa poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź PK ręcznie” i wpisanie kodu PK w odpowiednim polu. Aplikacja po wpisaniu kodu PK automatycznie wysyła SMS w formacie:
„PK1 23:55 03-06-2017″
Instrukcja obsługi aplikacji SMS:
http://sporttrack.pl/aplikacja/instrukcja.htm

8. Każdy zawodnik zobowiązany jest do wysyłania  SMS na ten sam nr 664 079 222, o dowolnej treści o swoich przeżyciach i doświadczeniach na trasie. Informacje przesyłane przez zawodników będą automatycznie zamieszczane w Relacji na Żywo na stronie Maratonu.

Bezwzględnie należy wysyłać  SMS z informacją o dłuższych odpoczynkach (dłuższych niż 15min). Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

6. POTWIERDZENIE PRZEJAZDU
Organizator dostarczy każdemu zawodnikowi nadajnik do lokalizacji pozycji, jednak nie gwarantuje 100% niezawodności działania urządzenia. W celu potwierdzenia przejazdu, zalecamy aby każdy zawodnik  wyposażył się w dodatkowy loger/odbiornik GPS zapisujący ślad przebytej trasy.

W przypadku awarii logger’a potwierdzenie przejazdu będzie odbywać się w Strefach Kontroli Przejazdu, po przez odbicie na mapie, w specjalnie przygotowanym polu, pieczątki z nazwą miejscowości, np . pieczątka sklepu lub stacji benzynowej. Drugim sposobem awaryjnego potwierdzenia przejazdu będzie zrobienie zdjęcia roweru z widocznym nr startowym na tle znaku z nazwą miejscowości.

7. MONITORING ZAWODNIKÓW
Każdy zawodnik zostanie wyposażony w urządzenie GPS (wielkości pudełka zapałek) do bieżącej lokalizacji zawodnika. Urządzenie będzie zapisywać pozycję zawodnika co 5min, a dane będą wysyłane i aktualizowane co 20min.

Aktualną pozycję zawodników będzie można śledzić na stronie: http://trackcourse.com

Urządzenie to należy zamontować na ramie lub kierownicy roweru wraz z dostarczoną opaską lub przykleić taśmą izolacyjną. Urządzenia nie należy wkładać do plecaka, torebki czy kieszonek, tak aby nie zakłócać odbioru sygnału GPS.

Punkt wymiany urządzeń na nowe, zlokalizowany będzie w Schronisku Górskim Głodówka (Strefa Kontroli S17 – 1628km). Urządzenie będzie zaprogramowane na minimum 140h ciągłej pracy.

UWAGA 1: urządzenie monitorujące nie służy do potwierdzenia przejazdu (w przypadku wcześniejszego rozładowania baterii lub awarii nadajnika nie będzie możliwości zapisu śladu zawodnika), dlatego też zalecamy posiadanie własnego logera/odbiornika GPS do zapisu śladu pokonanej trasy.

UWAGA 2: w przypadku gdy zawodnik wycofa się z trasy i nie dotrze na Metę Maratonu, ma obowiązek skontaktować się z Trackcourse i przesłać urządzenie lokalizujące na wskazany adres najpóźniej do środy 30 sierpnia 2017r.

8. STREFA KONTROLI S17 (Schronisko Głodówka) – 1628km
W Strefie Kontroli S17, zlokalizowanej w Schronisku Górskim Głodówka, będą wymieniane urządzenia do monitoringu zawodników na nowe. Wymiana lokalizatora jest obowiązkowa.

Dodatkowo będzie możliwość odpłatnego noclegu (40zł/osoba) oraz posiłku (wybór zgodny z menu, w środku nocy dostępne będą tylko pierogi) . Mamy zarezerwowane 12 miejsc w 2 pokojach.

W przypadku większej liczby chętnych, nocleg będzie możliwy w miarę wolnych miejsc lub po zwolnieniu łóżka.

9. ZMIANA TRASY (KARY)
Za zmianę trasy Maratonu organizator może nałożyć na uczestnika karę czasową:

za każdy 1km skrócenia trasy względem wyznaczonego śladu – 10 min
za każde 10m mniej przewyższenia względem wyznaczonego śladu – 10 min
za każdy 1% mniejszego maksymalnego nachylenia terenu względem wyznaczonego śladu – 10 min
Różnica sumy przewyższeń oraz nachylenia terenu będzie obliczana na podstawie danych z serwisu Ride With GPS.

Kary czasowe będą naliczane po weryfikacji śladów zawodników. W przypadku wydłużenia trasy bądź zwiększenia przewyższenia i nachylenia terenu na zmienionym odcinku trasy, kary czasowe nie będą naliczane.

Dopuszcza się niewielkie odstępstwa od wyznaczonej trasy Maratonu w celu zjechania na posiłek lub nocleg, przy czym na trasę należy wrócić w tym samym miejscu, w którym się z trasy zjechało. Dopuszcza się także powrót na trasę w innym miejscu pod warunkiem, że zmiana trasy nie powoduje skrócenia długości ani zmniejszenia sumy przewyższeń i maksymalnego nachylenia terenu na danym odcinku.

Za ominiecie którejkolwiek ze Stref Kontroli Przejazdu obowiązuje bezwzględna dyskwalifikacja.

10. PRZECHOWALNIA BAGAŻU
W Bazie Maratonu (Gościniec Ori) zlokalizowana będzie przechowalnia bagażu, w której każdy zawodnik będzie mógł pozostawić swój bagaż. Bagaż powinien być spakowany w jedną torbę lub plecak,  który należy oznaczyć nr startowym dostarczonym przez organizatora, nr startowy należy umieścić w widocznym miejscu i trwale zamocować do bagażu.

W przypadku gdy zawodnik wycofa się  z Maratonu i nie dotrze na Metę, jego bagaż zostanie wysłany pocztą na wskazany adres, a uczestnik zostanie obciążony kosztami wysyłki.

Na terenie Gościńca Ori będzie możliwość pozostawienia samochodu, należy jednak mieć na uwadze, że parking jest niestrzeżony i organizator Maratonu nie odpowiada za ewentualne uszkodzenia pozostawionych samochodów.

11. WAŻNE TELEFONY:
Sędzia Główny Grzegorz Grabiec:

Biuro Startu i Mety Agata Śmieja:

Obsługa techniczna Trackcoure (w godz. 9-17) Jacek Morawski:

Obsługa S17 – Głodówka (wymiana lokalizatorów GPS):

Admin www Desi9n:

Uwaga 1: telefony i adresy e-mail zostaną podane przed startem.

Uwaga 2:. W trakcie trwania Maratonu wszelkie pytania proszę kierować do Biura Startu i Mety lub Sędziego Głownego. Dyrektor Maratonu Daniel Śmieja, z uwagi na start w Maratonie, będzie niedostępny.

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: MRDP 2017
« 9 Sie 2017, 08:20 »
Po dojechaniu do promu Świbno, pierwsza grupa oczekuje na przyjazd pozostałych grup, po czym wszyscy pokonują Wisłę jednym kursem promu o godz. 16:00
Mamy zatem cztery godziny na pokonanie 90 km. Harcownikom przypomina się, że to nie znaczy, że robimy trzy godziny ze średnią 30 km/h i godzinę postoju na pizzę po drodze.
martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

jark

  • Gość
Odp: MRDP 2017
« 9 Sie 2017, 10:05 »
..... robimy trzy godziny ze średnią 30 km/h i godzinę postoju na pizzę po drodze.
e tam ... można to zrobić ze średnia 32 km/h i wówczas znajdzie się jeszcze czas na kawę
;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum