Autor Wątek: używany mieszczuch - problem z przekładnią plantarną  (Przeczytany 3778 razy)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Cześć,

Miałem się dziś pochwalić nowym mieszczuchem, bo radość z jazdy rowerem do pracy dobrze nastrajała. Niestety mieszczuch po skręceniu trochę ostudził mój zapał.

Mam problem z przekładnią planetarną. Posiadam SACHS 7 (a przynajmniej coś na kształt obrazka poniżej).



Nie mam na razie zastrzeżeń do działania 3 i 4 biegu, choć w moim odczuciu są bardzo podobne. Biegi 1 i 2 niby wchodzą, ale po chwili kręcę pedałami w miejscu. Dopiero po wrzuceniu na bieg 3 lub 4 bieg wskakuje i jadę dalej. Na 5 bieg wogle nie umiem wrzucić, ponieważ od razu spada z manetki. Oczywiście 6 i 7 są nieosiągane.

Piasta wydaje się być wyregulowana, tak jak ta na obrazku. Nie mam pewności czy jest poprawnie nasmarowana, bo to używka. Moje pytanie brzmi czy mój opis wskazuje na to, że można z tym coś jeszcze zrobić czy ta piasta to złom i starać się odesłać.

Jeśli Waszym zdaniem jest jeszcze na co popatrzeć to czy znacie serwis w Katowicach, który kuma takie piasty, albo możecie się sami polecić ;)

Alledrogo...

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
im mniej biegów w środku, tym większa szansa na to, że ktoś ci to zreperuje.

Obstawiam, że masz sytuację podobną do zasyfionego wolnobiegu, zapadki są sklejone smarem i nie odbijają (nie masz zazębienia). Zazębianie działa tym gorzej, im wyższy bieg. Piasty tego typu są smarowane smarem stałym, nie olejem. Jeśli długo nikt tym nie jeździł, to może być to typowa awaria wymagająca rozebrania, wyczyszczenia i nasmarowania na nowo.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Chciałbym, żeby tak było. Oczywiście wszystko miało być wyregulowane i działać...

No to biegów mam naprawdę mało, bo 2 z 7 :p A tak poważnie to zastanawiam się czy tam się coś ostro nie posypało skoro się biegi nie zazębiają oraz nie umiem manetką zmienić na 5,6,7. Wprawdzie nie słyszę żadnych chrzęstów i stuków. Przynajmniej hamulec działa w torpedo...

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy

Właśnie, to wersja z torpedo, czy bez? Czy załączając torpedo, też musisz długo mielić korbą? (to może być wskazówka) Zapadki to element nr 15 i 9/10 na tym diagramie, ale nie pamiętam, które są od torpeda, a które od napędu :P

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Dawno go tu nie było, ale może spróbuj skontaktować się z
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=profile;u=6525
« Ostatnia zmiana: 25 Lis 2015, 20:14 Karol »

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Czy załączając torpedo, też musisz długo mielić korbą? (to może być wskazówka)

To wersja z torpedo. Możesz rozjaśnić tą wskazówkę? Nie zauważyłem samego związku z hamowaniem (to masz na myśli mówiąc o załączaniu torpedo?). Po prostu nagle był luz. Torpedo chyba nie tłumaczy dlaczego nie da się wrzucić 5,6,7? Sorry, na razie ta piast to dla mnie czarna magia, kupiłem by mieć mniej problemów :P

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
jeśli musisz duuużo zakręcić w tył, by torpedo załapało, to znaczy, że zapadki nie działają (te od torpeda przynajmniej). Piasta z torpedo ma tak jakby dwa wolnobiegi. Jeśli oba działają tak samo kijowo, to znaczy, że w środku jest syf.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Aha, no to torpedo chyba działa. Hamuje tak jak to pamiętam z odleglejszych czasów ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
no to stawiam, że jednak coś jest nie tak z regulacją :-\

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
Globalbus, w tej piaście wszystkie zapadki służą do przekazywania napędu!
Zależnie od wybranego biegu napęd jest przekazywany przez odpowiednie zapadki. Nie istnieje też piasta w której mechanizm torpedo działał by na zapadkach, bo przy pierwszym hamowaniu zapadki zastały by zmielone.

Anghan, problem wynika z niewyregulowania, bądź uszkodzenia elementów, tych widocznych na rysunku od nakrętki 1 w prawą stronę. W grę wchodzi regulacja, bądź ich wymiana i regulacja. To dość znany, tudzież powszechny problem.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Anghan, problem wynika z niewyregulowania, bądź uszkodzenia elementów, tych widocznych na rysunku od nakrętki 1 w prawą stronę. W grę wchodzi regulacja, bądź ich wymiana i regulacja. To dość znany, tudzież powszechny problem.

Czyli warto od jutra dzwonić po serwisach (w moim przypadku Katowice) kto jest mi do w stanie w miarę sprawnie zdiagnozować, bo bez zajrzenia do środka jeszcze nie wiadomo?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Globalbus, w tej piaście wszystkie zapadki służą do przekazywania napędu!
Zależnie od wybranego biegu napęd jest przekazywany przez odpowiednie zapadki. Nie istnieje też piasta w której mechanizm torpedo działał by na zapadkach, bo przy pierwszym hamowaniu zapadki zastały by zmielone.
A czym według ciebie są elementy 10 i 15, jak nie zapadkami?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
Tak jak napisałem:
w tej piaście wszystkie zapadki służą do przekazywania napędu.

Powtórzę inaczej. Są zapadkami napędowymi, służą do przekazania napędu.
Zapadki nie mają nic wspólnego z mechanizmem torpedo. A sam mechanizm torpedo jest mechanizmem hamowania, jeśli następuje kontra pedałami, to zapadki są wysprzęgane.
Tutaj działanie zapadek jest identyczne z działaniem zapadek w bębenku shimano.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
ok, to ja jeszcze zapytam się inaczej. Czemu w niektórych starych piastach z torpedo, trzeba kręcić w kółko, by hamulec zaskoczył? Który element powoduje, że następuje sprzężenie hamulca?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
Bo jak w każdych hamulcach wycierają się klocki, to także w torpedo wycierają się okładziny hamulca. Jak hamulec torpedo przepuszcza, to znak że pora wymienić okładziny. Rolę okładzin pełni metalowy walec, który od wewnąrtrz jest rozpierany i trze o korpus piasty.

mslonik dokładnie opisuje mechanizm dzialania torpedo, z dokładnym przebiegiem procesu hamowania.
Konstrukcja i zasada działania hamulca w piaście wielobiegowej jest identyczna jak we wskazanym artykule.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum