4130 to najtańsza pomijając hi-ten opcja i jako taka nie ma startu do materiału Kony
In theory, bicycle tubing could be made with 4130 steel that is similar in weight and strength to Reynolds 531. For years, 4130 tubing was standard in the American aircraft industry, just as Reynolds tubes were used in British made aircraft. However, marketing is always more important than engineering. A 4130 tube is generic, and therefore of little marketing value. So, bike makers of the '70's and '80's preferred to use tubes that could be promoted, such as those from Reynolds and Columbus.When companies in that era used 4130, they often used straight gauge tubes of medium weight. They COULD have asked suppliers to make double-butted, thin walled 4130 tubes, but that would be pointless. Those sorts of tubes were already being supplied by Reynolds and Columbus.So, although it is possible to make a light weight 4130 frame that is as strong as a light weight Reynolds frame, the 4130 frames that were actually buillt often weighed a pound or so more than a Reynolds frame of the same size. And, the Reynolds frames were often on top-of-the-line bikes, so they were set up with lighter, more expensive components. The 4130 frames got heavier cheaper components. In 1974, a company that was selling a 23 pound Reynolds bike might have also sold a much cheaper 28 pound 4130 bike. But, it was NOT impossible to make a 23 pound 4130 bike...just no motivation.
Zależy której stali Reynoldsa.Jeszcze znalazłem:CytujIn theory, bicycle tubing could be made with 4130 steel that is similar in weight and strength to Reynolds 531.
In theory, bicycle tubing could be made with 4130 steel that is similar in weight and strength to Reynolds 531.
Aby mieć jakiekolwiek porównanie do Reynoldsa, to tam same rury są również poddawane zabiegom hartowania. Wpływa to na to tyle, że można zastosować cieńsze przekroje, bo taki materiał jest wytrzymalszy uzyskując lżejszą konstrukcję jako całość. Nie znaczy to jednak, że taka rama na Reynoldsie będzie sztywniejsza od ramy Ronina tylko dlatego że to Reynolds.Jedyne czego się można spodziewać, że będzie lżejsza. Sztywność trwałość, jeśli ktoś obie dobrze zaprojektował pod kątem przekrojów można śmiało spodziewać się, że będą porównywalne.
To jakieś bajeczki. Typowy stalowy rower nie będzie tak sztywny jak karbon czy nawet aluminium. Ale tak jak napisał Alek - zupełnie nie takie jest założenie tej klasy rowerów. Sztywność to jest ważna na wyścigach, a nie do zastosowań wyścigowych są robione. To są rowery przede wszystkim wygodne - i pod względem amortyzacji i rozmaitych udogodnień typu różne mocowania ułatwiające podróżowanie.
Odpowiem Ci tak: Croix de fer jest na tyle sztywny że dobrze prowadzi się pod obciążeniem, ale na tyle miękki że jest wygodny na wybojach. I co ci właściwie to mówi? Do czego masz porównanie? Gdzie zaczyna się miękka rama według ciebie? Nie przyjedzieszsie, nie będziesz wiedział. Sent from my D6603 using Tapatalk
Najtańszym materiałem ram stalowych jest stal Hi-Ten a nie stal cro-moly, więc (ciach)
Podłączam się pod wątek.Ja mojego Ronina chcę traktować jako szosę (do jazdy po lepszych i gorszych asfaltach, czasem, sporadycznie poza asfaltem) towarową typu "gniotsa nie łamiotsa". Po co - zwykłą szosą nie da się poszaleć na marnych drogach, nie da się za dużo towaru załadować (na dłuższe i dalsze wyjazdy), generalnie trzeba uważać w transporcie (pociąg, autobus, dach w samochodzie, itp.), itp.. Jednak stalówka to stalówka, a geometria jeszcze trochę sportowa. W związku z tym mam pytanie do znawców - jakie byście mi poradzili opony (dostępne na polskim rynku). To nie ma być gravel, tylko taki "solid road bike".PABLO