Autor Wątek: Odp: Author Ronin (Rudy) [sprzedany]  (Przeczytany 35283 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 8 Lis 2016, 15:07 »
Wedle mojej misternie obmyślonej specyfikacji. 8)

Zdaje się już ją wymieniałem, ale mogę przypomnieć.

Obręcze DT R460db 32h - niedrogie, lekkie (450g) oraz o nowoczesnym mocnym profilu U.


Piasty Novatec NT-D042/41SB - dość ciężkie, ale niezawodne. Wpływ na wybór miała głownie moja osobista preferencja do łożysk maszynowych. Do konusów się zraziłem dożywotnio, bo o ile serwis nie nastręczał mi problemów to znalezienie części zamiennych już tak.

Szprychy CN Spoke STD14, miałem na nich koło w szosie i moje 100kg godnie znosiły.

Przy budowie tego zestawu kierowałem się głownie wytrzymałością/niezawodnością.
« Ostatnia zmiana: 8 Lis 2016, 15:51 A|ex »
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 18:10 »
Niedobre wieści z tymi kołami od Daveo, bo sam miałem zamiar takie u niego zamówić, tzn. ten zestaw z półki, czyli obręcze DT 460, piasty Novatec 771/772 i szprychy Pillar. A chwali się,że naciąga tensometrem a potem jeszcze robi jazdę próbną (tak zrozumiałem). Jak za prawie 1000 zł mógłby się lepiej postarać. Jest jeszcze Wojczal-bike, może ktoś miał do czynienia?

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 19:19 »
Jeśli chodzi o internetowych zaplataczy, to ten też jest dość znany -https://dandyhorsestore.com/, ale osobiście to nie korzystałem z usług żadnego z nich, więc na temat jakości tych usług nie będę się wypowiadał.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 19:42 »
Po pierwszym porządnym wycentrowaniu i małych poprawkach po kolejnych kilkudziesięciu km jak do tej pory po dobrych kilkuset km koła są żyleta.
W fabrycznych kółkach też parę luźnych szprych jak pamiętam się objawiło, ponaciągane i wycentrowanie całości również rozwiązało problem.

Obręcze DT R460db polecam. Niedrogie, sztywne bocznie i tubeless ready, chociaż z tego ostatniego korzystać raczej nie zamierzam.

#Steel is Real

Offline Mężczyzna lukantos

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.08.2007
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 20:33 »
miałem zamiar takie u niego zamówić, tzn. ten zestaw z półki, czyli obręcze DT 460, piasty Novatec 771/772

Pedro, ten Novatec 772 z bębnem alu czy stal ???

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 20:35 »
miałem zamiar takie u niego zamówić, tzn. ten zestaw z półki, czyli obręcze DT 460, piasty Novatec 771/772

Pedro, ten Novatec 772 z bębnem alu czy stal ???
Pozwolę sobie odpowiedzieć, bo sam interesowałem się tym zestawem.
ALU
#Steel is Real

Offline Mężczyzna lukantos

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.08.2007
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 20:44 »
Tak pytam, bo bez kombinacji rodem z pomysłowego Dobromira kaseta bez alu pałąka trochę na tym bębnie porozrabia.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 20:47 »
Podobno Novatec jakiś nowy patent zastosował, aby temu zapobiec.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna lukantos

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.08.2007
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:03 »
Pewnie jakaś wstawka z twardszego materiału na powierzchni natarcia kasety na bębnie.

Właściwie poruszam ten temat nie bez kozery, gdyż kilka dni temu wziąłem się za rozwiązanie tego problemu. Mam 772sb z oryginalnym alu bębnem i kasetę SLX z trzema koronami na pałąku alu - reszta standardowo. Już przy kupnie zestawu wiedziałem co się święci, ale gdzieś w necie znalazłem na to sposób - sprasowane zszywki tapicerskie pod zeszlifowane powierzchnie natarcia koronek kasety  :D. Teoretycznie bębenek uchroni, w praktyce trzeba trochę na tym patencie pojeździć żeby rekomendować.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:20 »
Widziałem ten patent, ale dla mnie problemem były pękające bębenki w wylajtowanych piastach, co doprowadzało nawet do pękania korpusów piast, dlatego wziąłem sprawdzoną 042SB na stalowym bębenku.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:27 »
Są też wersje 772 na stali, ale nie zmienia to faktu, że w środku jest oś 12mm (łożyska 6902)
Pośrednim modelem jest D812SB, który ma 10mm oś (łożyska 6001) i jest trochę lżejszy od 042SB.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna lukantos

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.08.2007
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:30 »
Tak, przedstawiałeś specyfikację... a dzięki - za dubel na moją prośbę. W sumie rozsądnie... większa masa w centrum, lekko na obwodzie.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:45 »
Dokładnie tak :-)
Piasta to ważny element, moim zdaniem nie warto tu oszczędzać.
Zresztą ... dwójeczka przed wyjazdem da dużo większy zysk na masie niż wszelkie wylajtowane komponenty. :-P
#Steel is Real

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 21:57 »
Co? to znaczy 'dwójeczka przed wyjazdem da dużo większy zysk niż...'.
Dziękuję.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 19 Lis 2016, 22:00 »
Łatosiu, chodzi o zmniejszenie masy własnego ciała poprzez dwie czynności fizjologiczne. ;-)
#Steel is Real

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum