Autor Wątek: Odp: Author Ronin (Rudy) [sprzedany]  (Przeczytany 35301 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:03 »
Taki szalony termin jest w gwarancji?
Z reguły prośba o rower zastępczy znacząco wpływa na skrócenie czasu niezbędnego na rozpatrzenie reklamacji.
Zapisy gwarancji stanowią, że w szczególnych przypadkach 60dni  ::).

Marku, na szczęście mam czym jeździć i szkoda mi czasu na szarparnie się.

Rozumiem, że dystrybutor to sprzedawca. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Krótko mówiąc - sprzedawca powinien ją uznać lub odrzucić i Cie o tym poinformować.
Sprzedawca to ambike.pl, dystrybutor to velo.pl.
Sprzedawca przekazał do dystrybutora, ten do producenta (Author).

14 dni jest chyba z tytułu rękojmi. Ja dokonałem zgłoszenia w ramach gwarancji, ze świadomością, że procedura potrwa.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2544
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:06 »
Nie chodziło mi o szarpanie, raczej umiejętny mix słów: niezbędny, opinia itp  ;D

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:10 »
Nie chodziło mi o szarpanie, raczej umiejętny mix słów: niezbędny, opinia itp  ;D
Sytuacje komplikuje fakt, że rower kupiłem wysyłkowo.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:16 »
/.../

Ramy nie są dostępne w sprzedaży jako frame-set.

Tak, wiem - z ciekawości dziś po Twym wpisie sprawdziłem.

Nowy ma być za cztery czterysta (2o17), minus osprzęt, akcesoria, pomniejsze (gdyby tak wiedzieć, od ceny zakupu mniej-więc odejmować) - by wyszła wartość około.

Z mańki drugiej: cenę zakupu powiększamy o koszt modyfikacji (inna opona, siodło, ew. obręcz, piasta, ...), by rzeczywiście stał się "mój" (+ew. nakłady antykorozyjnego zabezpieczenia powierzchni, inne).

Byśmy poznali wartość łączną projektu/przepowiedni "Rudy".

Tak wyceniony Rudy generuje straty - Rudego już 'kiś czas nie ma - (roboczodni) wobec odsyłki ze względu na ogniska rdzy. Ew. powstają koszty doposażenia projektu "Biria", surogatu Rudego.


Gdyby tak pogdybać, tak znowu dość przystępnie nie jest/przestaje być.
(Nie, żebym szemrał - taksuję.)

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:39 »

(Nie, żebym szemrał - taksuję.)
Jak zawsze słusznie.
Biria cały kwiecień wisiała na OLX, na szczęście pogoda nie sprzyjała sprzedaży jej, tak jak produktom na grilla w dyskontach.

Klamko-manetki i kierownica z OLX w okazyjnej cenie 'czysta', problemu z odsprzedażą nie będzie.

Od paru dni, smukła niemiecka osiemnastolatka nie pozwala mi zasnąć wieczorami, dręczy mnie do 1-2 w nocy, jawiąc się w myślach jako nowy stalowy projekt. Niefortunnie sprzedający chce więcej niż ja jestem skłonny zaoferować, ofertę złożyłem liczę, że czas zbywcę zmiękczy.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 11:52 »
/.../

Ramy nie są dostępne w sprzedaży jako frame-set.

.....
Gdyby tak pogdybać, tak znowu dość przystępnie nie jest/przestaje być.
(Nie, żebym szemrał - taksuję.)

A może Ronin jest po prostu w cenie adekwatnej do jego specyfikacji? Porównując go z bardzo zbliżonym (co do specyfikacji) modelem Genesis Croix de Fer 20 (tak wiem cena wyjściowa wyższa o ponad 1,5tys. PLN ale za to lepsze hamulce i koła) wychodzi na to, że wycena ramy obu modeli byłaby zbliżona. Przy czym CdF jest z rurek Reynoldsa - czy stanowi to dodatkową gwarancję/wyższą jakość? Tego nie wiem.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:04 »
Przy czym CdF jest z rurek Reynoldsa - czy stanowi to dodatkową gwarancję/wyższą jakość? Tego nie wiem.
Nasz forumowy kolega Alek posiada lat juz kilka takiego oto Borsuka z 2014  i dzielnie mu służy, kilkukrotnie przeobrażając się od zwykłego commuter-a przez CX kończąc jako tourer.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:32 »
Przy czym CdF jest z rurek Reynoldsa - czy stanowi to dodatkową gwarancję/wyższą jakość? Tego nie wiem.
Nasz forumowy kolega Alek posiada lat juz kilka takiego oto Borsuka z 2014  i dzielnie mu służy, kilkukrotnie przeobrażając się od zwykłego commuter-a przez CX kończąc jako tourer.

Czyli jednak wychodzi, że renomowany producent rurek stanowi o wyższej jakości - na marginesie świetny ten Alka Borszuczek (lub Borsuczysko  ;) - w zależności od setup'u)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:34 »
A może Ronin jest po prostu w cenie adekwatnej do jego specyfikacji? /.../

Obserwujemy - dobrze schodzi(ł), więc chyba.

Porównując go z bardzo zbliżonym (co do specyfikacji) modelem Genesis Croix de Fer 20 (tak wiem cena wyjściowa wyższa o ponad 1,5tys. PLN ale za to lepsze hamulce i koła) wychodzi na to, że wycena ramy obu modeli byłaby zbliżona. /.../

Czyli ok. 350 £.

Przy czym CdF jest z rurek Reynoldsa - czy stanowi to dodatkową gwarancję/wyższą jakość? Tego nie wiem.

Użytkownicy wiedzą.
I ostrzeżeni w czas.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:37 »
Czyli jednak wychodzi, że renomowany producent rurek stanowi o wyższej jakości.
Niekoniecznie. Ronin nie ma problemu ze stalą samą w sobie, ale z jej odpowiednim zabezpieczeniem. Sama konstrukcja jest bardzo dobra, świetna sztywność węzła suportowego oraz tylnego trójkąta po obładowaniu sakwami.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:49 »
... Ronin nie ma problemu ze stalą samą w sobie, ale z jej odpowiednim zabezpieczeniem...
Jedno z drugim może (choć nie musi) mieć silny związek.
Pisałem wcześniej o braku problemów z korozją w moich starych, poobijanych do gołej stali rowerach.
Odporność na korozję jest związana ze składem chemicznym stali, a także z jej parametrami wytrzymałości fizycznej.
Niewykluczone, że w Rudym mamy do czynienia ze stalą, która łatwiej się utlenia, ale ma bardzo dobrą wytrzymałość na zmęczenie, sprężystość, czy coś tam innego.
Może po prostu ktoś, czegoś nie dopilnował na etapie projektowania procesu produkcji (nie uwzględnił specyfiki materiału) i taki mamy efekt.
Szkoda, że nie wiadomo co to za rurki, ale jak się zrobi o tym głośno, to pewnie i tego się dowiemy.


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 12:59 »
Odporność na korozję jest związana ze składem chemicznym stali, a także z jej parametrami wytrzymałości fizycznej.
Coś w tym może być, bo obrabiane cieplnie haki chodź gole do żywego nie korodują, podobnie mufa na krawędzi.
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3721
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 13:33 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 17:22 PABLO »

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 13:39 »
....Szkoda, że nie wiadomo co to za rurki, ale jak się zrobi o tym głośno, to pewnie i tego się dowiemy.

To fakt - można byłoby porównać z modelami innych producentów używających tych samych rurek - wtedy z większym prawdopodobieństwem można byłoby obarczać winą taki a nie inny sposób malowania.
Z drugiej strony Surly (który tylko w stali "robi") też używa "no-name", miał na wstępie swojej działalności epizod z rurkami Reynoldsa (chyba 531 - pewien nie jestem) ale z tego zrezygnował właśnie na rzecz 4130 CroMoly. Spawając sobie te ramki na Tajwanie prawie legendę zbudował  :D.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 11 Maj 2017, 13:49 »

Ostatnio też nabyłem używanego Gienka CdF 20. Jeszcze nie wiem po co, ale od lat mi się po prostu podobał to wziąłem.

PABLO
Widzę, że podobnym torem idziemy  ;D, robiłem ostatnio rozeznanie odnośnie frame-setu CdF, lecz z bieżącego rocznika zostały już tylko małe rozmiary.

Spawając sobie te ramki na Tajwanie prawie legendę zbudował  :D.
W wątku Żubra o pękniętej ramie LHT, Łatoś trafnie podsumował, iż legenda okazała się być mitem.
#Steel is Real

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum