Autor Wątek: Odp: Author Ronin (Rudy) [sprzedany]  (Przeczytany 35273 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 24 Maj 2017, 18:25 »
Jest godny następca.
Nie potrzeba mi dwóch rowerów takiego samego typu.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 10 Cze 2017, 12:15 »
Ja postanowiłem dać Roninowi szansę, zwłaszcza, że - abstrahując od kwestii korozji - jeździ mi się na nim dobrze. Poprzez odpowiedni dobór (i ustawienia) kierownicy/owijki/siodełka udało mi się uzyskać efektywną i komfortową pozycję - w poprzedni weekend przejechałem MP2017 300km i po 329 km poza niewielkim odciśnięciami na dłoniach nie miałem żadnych dolegliwości. Także póki co wymieniam ramę na gwarancji (już wysłana) i jeżdżę. Co będzie dalej, zobaczymy.

Przy okazji wysyłki zważyłem ramę:

Rama 500 bez widelca ze sterami i wkładem supportu - 2180 g., czyli myślę, że raczej nie najgorzej.
Widelec - 1285 g., czyli raczej kiepsko.

Ostatecznie można uznać, że całość ani nie jest szczególnie lekka, ani specjalnie ciężka.

@A|ex

Ile tego fluidolu powinienem kupić - jedna puszka (500 ml) wystarczy? Rozumiem, że ten preparat jest na tyle rzadki, że nie pozatyka otworów w ramie. Czy uciapanie czymś takim rury, w którą wchodzi wspornik siodła nie będzie powodował, że będzie ślisko i sztyca będzie chowała się (ześlizgiwała) do ramy na wertepach?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 10 Cze 2017, 14:59 »
Aerozol 500ml staczy Ci na 4-5 razy. Nadmiar wycieknie przez otwory, jak rama obcieknie sprawdź drożność bo mogą zrobić się zaschnięte gluty przy otworach.
Możesz też użyć preparatu Boll.

Odnośnie sztycy wystarczy, że wytrzesz komin przy zacisku i zjeżdżać nie będzie.

Co do wagi rama jest potrójne cieniowana i waga jest dość rozsądna. Widelec no cóż...

Dla porównania rama CrMo 18 letniego Piga, podwójne cieniowana, roz. 57 z nabitymi sterami 2148g, wideł 850g.

Cały Pig jest wyraźnie lżejszy od Ronina, mam wrażenie że lepiej się zbiera.
Gdybym go nie poskładał z pewnością zostałbym przy Roninie.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 15 Cze 2017, 19:51 »
Zmieniałem suport w Croix de Fer.

Po wyciągnięciu tulejki okazało się, że na dole ramy jest pełno rdzawego błota  :-[ Kiedy kupowałem rower, przepłukałem od wewnątrz WD40 (tak, po odparowaniu zostawia warstwę lekkiego oleju!) , ale jak widać nie pomogło na wodę wsączającą się od sztycy.

Wywierciłem dodatkową 5mm dziurkę na samym dole (kurdę, zadziwiająco łatwo się wierci w Reynoldsie 725), ciekawe czy pomoże.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 15 Cze 2017, 21:56 »

Ile czasu go, CdF, masz?

W tym roku 1wszy raz od nowości (2oo9) zdemontowałem korbę na mimośrodzie w mym cromo - suport wolny od korozji. Ciut filując w rurki (prowadzące do tylnej piasty), rdzawy nalot jakbym chyba dojrzał. W tym kontekście nie podejmuję żadnych działań.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 15 Cze 2017, 23:05 »
Mam go od 2014.

Tyle że przeszedł sporo brudnych imprez - w tym półtora sezonu wyścigów przełajowych, czyli dosłownego tarzania się w błocie.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 06:17 »
Ponad 20 letni Villiger CrMo.

Ze świecą trzeba szukać jakości, która była standardem pod koniec XX wieku.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 08:32 »
Nie wydaje mi się, że to kwestia jakości, co bardziej pecha i warunków użytkowania. Czy ten Villiger jeżdzony był przy morzu? Bo tu w okolicach to ja właściwie jeżdżę maksymalnie jakieś 30 - 40km od plaży, nawet będąc w górach ;)

Poza tym truizm: stal + woda = rdza, no chyba że to nierdzewka. Ale wydaje się nie każdy stop rdzewieje tak samo, według interentowych mądrości CroMo jest nieco bardziej odporna dzięki zawartości chromu.

Przy okazji znalazłem coś ciekawego w temacie Ronina:

Cytuj
I just stripped a 70's steel frame because it had some rust spots showing through a few places. Upon removing the paint in the area of the rust, there were spider web like trails of rust running far away 6" to 10" from the original rust spot and running under what appeared to be good paint.
http://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/349550-combatting-rust-cromo-steel-frame.html

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 09:06 »
Nie wydaje mi się, że to kwestia jakości, co bardziej pecha i warunków użytkowania.
Pozostaję przy zdaniu odrębnym. :)

Cytuj
Czy ten Villiger jeżdzony był przy morzu?
Któż to może wiedzieć. Dopiero co kupiłem ten frameset.

Cytuj
Przy okazji znalazłem coś ciekawego w temacie Ronina:
Mi te pajęczynki nie przeszkadzały. Ale purchle przy spawach już tak.

Za linki do CrMo dzięki, info doskonale mi znane. Stal niezmiennie zajmuje u mnie najwyższe miejsce na pudle.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 10:15 »
Cytuj
Nie wydaje mi się, że to kwestia jakości, co bardziej pecha i warunków użytkowania.

Cytuj
Pozostaję przy zdaniu odrębnym. :)

No dobrze: zatem jakości czego dokładnie?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 10:29 »
Jakości zabezpieczenia. Zajrzyj do mufy załączonego zdjęcia.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 16 Cze 2017, 10:37 »
Ok, rozumiem. Genesis nie pryska niczym rur od środka, Surly też nie ...

Offline Mężczyzna Kamilek

  • Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda.
  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 01.05.2014
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 20 Cze 2017, 08:51 »
Ramy alu nie pękają częściej niż inne ramy, a jazda na pospawanym u pana Miecia rowerze jest mocno ryzykowna, a taki element jak hak dospawać jest bardzo trudno, żeby dobrze funkcjonował. Robiłem na sztywnym rowerze alu Islandię, robiłem na fullu alu dwa Transalpy z bagażem, z wieloma fatalnymi nawierzchniami i rowery wytrzymały to bez trudu. A w ramie stalowej (wcale nietaniej) - wszystkie gwinty mi padły i jeździłem z wkładem suportu na Poxipol przyklejonym.

Ja mam właśnie złe doświadczenia z ramami ALU. W ciagu ostatnich 4 lat pękły mi 3 ramy ALU.
Najpierw Unibike Zethos następnie Viper, za każdym razem w tym samym miejscu, na spawie przy poprzeczce mocującej błotnik w tylnym trójkącie.
http://st2.static.bikestats.pl/99/b8299-u5965_orig.jpg?1397203229
O obu przypadkach interwały podobne około 6kkm, więc zamiast napędu pierwszym elementem jaki wymieniałem była rama ;-).

Na pewno pośrednio przyczyną jest moja waga 100kg(192cm), dlatego tym razem świadomie poszedłem w stal. Przy wyjazdach sakwowych do moich 100kg dorzucam jeszcze z 15kg bagażu więc rower ma co wozić.

Na ALU mam też szosę Speca i od kilkunastu tys km. problemów nie mam, no ale tam jeżdżę na lekko poza tym jak wiadomo ramy Speca nie są mocno "wylajtowane".

Czas pokaże jak sprawdzi się rama CRMO, te prawie 12kg przy mojej wadze nie mają dla mnie najmniejszego znaczenia.

Mi w tym roku podczas dojazdu na zlot(na szczęście "tylko" 25km od domu) również pękło alu w tym samym miejscu po 11k km nie wiem ile poprzedni właściciel zrobił. Ale Waga 130 + około 20kg bagażu więc musiała kiedyś pęknąć.
A teraz zadowolony na AWOL-u śmigam póki co na lekko żeby zrzucić ile się da :)

Rudy zarąbisty, mojej żonie się bardzo podoba (też jest ruda :D) tylko cena póki co nieosiągalna.

« Ostatnia zmiana: 20 Cze 2017, 09:00 maly_mynio »



Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 22 Cze 2017, 21:13 »
Ja postanowiłem dać Roninowi szansę, zwłaszcza, że - abstrahując od kwestii korozji - jeździ mi się na nim dobrze. Poprzez odpowiedni dobór (i ustawienia) kierownicy/owijki/siodełka udało mi się uzyskać efektywną i komfortową pozycję - w poprzedni weekend przejechałem MP2017 300km i po 329 km poza niewielkim odciśnięciami na dłoniach nie miałem żadnych dolegliwości. Także póki co wymieniam ramę na gwarancji (już wysłana) i jeżdżę. Co będzie dalej, zobaczymy.

Przy okazji wysyłki zważyłem ramę:

Rama 500 bez widelca ze sterami i wkładem supportu - 2180 g., czyli myślę, że raczej nie najgorzej.
Widelec - 1285 g., czyli raczej kiepsko.

Ostatecznie można uznać, że całość ani nie jest szczególnie lekka, ani specjalnie ciężka.

Przyszła dziś nowa rama. Waga gołej ramy 50 (z wkręconymi śrubkami w otwory do mocowania koszyków) - 1990 g, waga gołego widelca (ze śrubkami w otworach montażowych) - 1250 g.

Dla porównania waga karbonowej ramy Speca Diverge 2018, który w nowej wersji stał się bardziej touring bikem, niż szosówką (ma wszystkie otwory montażowe, a prześwit na opony co najmniej taki, jak w Roninie) - podobno 900 g.

Offline kuba79

  • Wiadomości: 13
  • Miasto:
  • Na forum od: 28.04.2017
Odp: Author Ronin (Rudy)
« 5 Wrz 2017, 12:35 »
Ja właśnie z ciekawości sprawdziłem, co dzieje się z tematem Ronina w 2018 roku...
I znalazłem jakiś artykuł po czesku, z którego wynika chyba, że Ronin będzie się nazywał Ronin SL i będzie miał lżejszą ramę na rurkach Reynoldsa...
Fajnie, chociaż oznacza to chyba, że ramy z 2017 rdzewieją tak samo jak te z 2016... :/ Wreszcie poszli po rozum do głowy...
Ciekawe, czy jak mi pordzewieje, to wymienią na taką z modelu 2018, czy będą kombinować?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum