PS. co jest nie tak z widelcem na zdjęciu? Wygląda jakby był jakoś źle spasowany...
Dajesz korbę MTB i obydwa w/w tematy masz załatwione.
Czy korba MTB będzie pasowała do zamontowanego w roninie suportu? No i generalnie korba MTB, czy po prostu jakakolwiek krótsza? Bo generalnie haczenie o przednie koło to jest coś, co uważam za największą wadę ronina w terenie i parę razy byłem zmuszony to zatrzymania się z tego powodu, bo zawadzając niespodziewanie o oponę nagle traciłem równowagę.
1. LakierO lakierze i korozji jedynie wspomnę, bo Author stanął tu na wysokości zadania wymieniając frameset
2. HamulceHamulce tarczowe, te były dla mnie największym rozczarowaniem. Miało być lepiej, super itd, a było gorzej niż posiadane wcześniej V-brake.
3. GeometriaTa miała zasadniczo dwie wady wynikające z nie do końca przemyślanej adaptacji szosowej geometrii endurance do roweru o oponie 40C.Mankamenty z tym związane były dwa: - zahaczanie nosem buta o przednie koło przy skrętach (zwarta geometria o krótkiej bazie i wysoki balon opony)
- zahaczanie piętami o tylne rurki łańcuchowe (szosowa korba o wąskim rozstawie ramion vs. zwiększona szerokość w tylnych widełkach aby zmieścić szerszą oponę)
4. Napęd50 zębów na blacie to stanowczo za dużo do koła o obwodzie 2200mm, 1/3 kasety przy używaniu blatu leżała odłogiem, w pagórkowatym terenie często musiałem wachlować między blatem a małą tarczą.
5. MasaMimo tego, że nigdy nie byłem "weight weenie" to należy podkreślić tutaj, że rower nie jest lekki, waży ponad 12 kg. Masa samego widelca to 1305g!, najtańsze widelce hi-ten potrafią być lżejsze. Pomimo tego, że w podróżach szczególnie mi to nie przeszkadzało to wywierało efekt bardziej psychologiczny niż praktyczny. No bo qnra widelec 1305g?!
Mimo wszystko mankamenty te zaowocowały, dały sporo do myślenia i kolejny rower powstał jako bardziej przemyślany i "uszyty na miarę".
Natomiast z hamulcami tarczowymi wiążę się (przynajmniej w moim rowerze) inny mankament: praktycznie każde ściągnięcie koła powoduje, że trzeba delikatnie "dostroić" odległość klocków od tarczy. Po kilu takich akcjach może się okazać, że kręcenie śrubkami przy klockach już nie wystarcza i trzeba przesuwać cały zacisk. Czy to "normalne" przy tarczówkach?
Nie mam z tym problemu, a jeżdżę na ramie 50, but 42.
Ale z tym problem mam (rama 54, but 43), ma też ten problem Ania (rama 48, but 38). Jeździsz w SPD?
Cytat: przemo3642 w 18 Wrz 2017, 21:08opony oryginalneOd czasów roweru przedkomunijnego, w żadnym rowerze nie złapałem tyle gum co w Roninie na oponach oryginalnych.Logo "Continental Puncture Protection" omijam szerokim łukiem!PABLO
opony oryginalne