Autor Wątek: Zachodnia Norwegia - lipiec/sierpień 2016  (Przeczytany 2177 razy)

Offline Mężczyzna PiotrekGie

• Miasto: Polska
  • Na forum od: 18.08.2015
Witam wszystkich sakwiarzy i sakwiarki:)
W najbliższe wakacje planuje objazd Zachodniej Norwegii, żeby zobaczyć najlepsze miejscówki jakie ma do zaoferowania ten region. Szczegóły poniżej.

• jestem Piotrek (Wrocław - 32 lata) ;) na rowerze jeżdżę od zawsze z sakwami od zeszłego roku)
•   Planowana trasa - Zachodnia Norwegia i jej najlepsze miejscówki. Szczegóły w planie podróży.
•   Czas trwania – 2 tygodnie
•   Skąd lecimy/dokąd wracamy?
Start – Lotnisko w Gdańsku, Niedziela, 24.07.2016, 14:45 (lądowanie Molde, 16:45)
Powrót – Lotniska Stavanger, Niedziela 07.08.2016, 08:20 (lądowanie Gdańsk, 09:55)
•   Planowany całkowity dystans: ~1200 km rowerem + ~45 km trekkingu
•   Planowany dzienny dystans: 50 - 130 km/dziennie; średnio 110 km/dziennie
•   Gdzie śpimy?
Noclegi na dziko pod namiotami (jak to w Norwegii) lub na gospodarza. W przypadku niskiego morale co 3-4 dzień można zajechać na kemping, żeby podładować baterie i trochę się ogarnąć.
•   Co i gdzie jemy?
Gotowanie we własnym zakresie z tego co zabierzemy z Polski i kupimy na trasie (jak wiadomo Norwegia do tanich nie należy). Okazyjnie można coś tam przekąsić na trasie.
•   Koszt wyprawy - myślę, że nie więcej niż 2000 pln, ale jeszcze dokładnie tego nie liczyłem.
•   Priorytety - pochłanianie przestrzeni i widoków. Zaliczenie największych atrakcji.
•   Filozofia podróży.
Będziemy wstawać wcześnie rano, żeby nie tracić dnia i kręcić do zachodu słońca. Dłuższe przerwy np. na obiad można zaplanować na trasie przy jakimś ładnym widoczku. Generalnie wyznaje zasadę, że lepiej powoli jechać niż stać w miejscu co za tym idzie nie zatrzymujemy się co pół godziny żeby zrobić zdjęcie, wyciągnąć coś z sakwy, wytrzeć nosek  Jedziemy, w razie braku sił powoli, ale cały czas jedziemy.