Autor Wątek: Romet Rambler R-Line 5.0, rocznik 2014  (Przeczytany 3489 razy)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Romet Rambler R-Line 5.0, rocznik 2014
« 10 Lut 2016, 09:24 »
Hej

mój Rambler na którym śmigam od kwietnia 2015 r.

Specyfikacja dla miłośników cyferek/symboli etc:

Rama - Alu 6061 T6, Tapered 1 1/8" - 1,5" headtube,
Widelec - Rock Shox Recon Silver RL 29 Solo AIR
Piasty - Shimano Deore FH-M615 Centre Lock / Deore HB-M618 Centre Lock, 15 mm Axel
Przerzutki - Back: Shimano XT RD M786 SGS Shadow Plus / Front: Deore FD-M610 Top Swing
Manetki - Shimano Deore M610 3x10 Speed Trigger Shifter I-Spec
Kaseta - Shimano CS-HG62-10 11-36 T
Mechanizm Korbowy - Shimano SLX FC-M672 40-30-22T HOLLOWTECH II
suport - Shimano SM-BB70 HOLLOWTECH II
Hamulce - Shimano DEORE BR-M615 Hydraulic Disc, Rotor F: 180 R: 160 mm, Metal Pads
Obręcze - Rodi Excalibur XC 29” Disc
Opony - Schwalbe Rocket Ron Perf. 29x2,25
Pedała - VP-467
Mostek - ITM Alcor 80
Kierownica - ITM Alcor 80 MTB 680mm
Stery - VP, tapered, Semi-Cartridge bearings 1-1/8" - 1,5"
Siodełko - San Marco Era Dynamic Protek, Sztyca ITM Alcor 80
Łańcuch - KMC X
Waga - 12,8 KG

Rower spisuje się doskonale i jak na razie, poza bieżącym serwisowaniem i nadchodzącą wymianą łańcucha niczego w nim nie musiałem naprawiać. Przyznaję, że mam wciąż blade pojęcie o sprzęcie, więc jak na razie daleki jestem od wdawania się w dyskusje w tej materii - za to chętnie słucham mądrzejszych od siebie, więc jeśli macie jakieś porady odnośnie ew. zmian/poprawek w wyposażeniu tego roweru to piszcie! Rower (nowy) kupiłem znacznie poniżej jego ceny katalogowej :-)

Uwagi:

- wcześniej miałem 26" na sztywniaku, po przesiadce na 29" czuję smak mtb ;-)

- kupiłem ten rower z myślą o mtb i jednodniowych wypadach w góry (Beskidy), więc dojrzewająca obecnie we mnie chęć spróbowania sakwiarstwa na tym sprzęcie stawia kilka wyzwań (rama bez piwotów na bagażnik tylny, amorek bez piwotów, generalnie mała rama - 17 cali, bo przy 179 cm wzrostu mam taki a nie inny przekrok itd...). Ale jak się okazało po dłuższych poszukiwaniach znalazłem odpowiedni i pasujący szpej: tylny bagażnik od Axioma, który pasuje jak ulał, na przód jeszcze szukam (jakieś porady co wrzucić na Rock Shocka?), sakwy - 2 x Sport Arsenal Expedice (kupiłem okazyjnie komplet za 200 zł - pójdą na przód) i tylne - tu się zastanawiam między MSX a Crosso... (work in progress)

- w planach wakacyjnych jest objazdowa wizyta w trójkącie Polska/Słowacja/Ukraina (Beskid Niski,Bieszczady/Wyhorlat i okolice) plus popróbowanie kliku singli "w ramach odpoczynku" ;-)

Pozdrawiam

Krzysiek


Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Śliczna maszynka :) Ale jeśli chcesz, nim jeździć "sakwiarsko", to radzę zmienić opony - chyba że nie będziesz jeździł po asfalcie ;D - też mam Rocket Ron'y w swoim MTB, opory toczenia po asfalcie i hałas są makabryczne...

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi


... radzę zmienić opony - chyba że nie będziesz jeździł po asfalcie ;D - też mam Rocket Ron'y w swoim MTB, opory toczenia po asfalcie i hałas są makabryczne...

Fakt

Offline Mężczyzna Recon

  • Go Hard or go Home ^^
  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Warszawa/Radom
  • Na forum od: 27.08.2012
W podobnym kalibrze i niskiej cenie są Smart Samy, które według wielu recenzji mimo szerokości (mówie o 2.25) mają zaskakująco niewielkie opory toczenia po asfalcie. Sam wraz z nowym rowerem użytkuję i polecam. Na ciśnieniach rzędu 3bar są bardzo przyjemne na asfalt, gdy opuścimy ciśnienie do 1,5-1,8 bar genialnie łapią przyczepność na leśnych i górskich ścieżkach.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Recon - dzięki za podpowiedź!

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
W podobnym kalibrze i niskiej cenie są Smart Samy
I właśnie jak już zajeżdżę swoje Rocket Ron'y, to zakupię Smart Sam'y, bardzo wiele osób je chwali.

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna zywiol

  • Wiadomości: 42
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 24.04.2012
Cześć Krzysiek,
Ja jednak polecam Ci raczej kupno innego roweru na 26 lub 28 calowych kołach i przerobienie go na wyprawową maszynę. Ja przerobiłem już przerabianie aluminiowych ram mtb na wyprawowe warunki przez różnorakie przejściówki i musze przyznać że to nigdy nie będzie to samo co rama przystosowana do dłuższej jazdy. Najlepiej zostaw sobie tego Rometa na górskie wypady a z kolejnego, przemyślanego zakupu zrób sobie wyprawowego potwora.
Ja osobiście posiadam Rometa Ramblera 4.0 na 27.5 calowych kołach i ta maszyna bardzo mi się podoba. Mój Romet ma bardzo dużo wspólnych komponentów z Twoim Ramblerem. Jedyne co wymieniłem w swoim rowerze żeby był jeszcze bardziej komfortowy to wymiana pedałów na SPD i wymiana siodełka z tego San Marco na coś bardziej wygodnego. W moim przypadku to był Accent Derry. Na tym San Marco nie bylem w stanie przejechać więcej niż kilkanaście kilometrów. Wiadomo, rower stracił trochę na wyglądzie, ale komfort który zyskał jest nie do przecenienia :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Hej,

powitać Ramblerowca! ;-)

Co do zakupu/złożenia roweru pod dłuższe wyjazdy ... to muszę się z Tobą zgodzić w tym, że proces dopasowywania wszystkich elementów układanki do specyficznej ramy mtb jest rzeczywiście skomplikowany ;-) Tak, z czasem na pewno zaopatrzę się w odpowiedni rower, ale na razie wygrywa opcja - "robimy z Ramblera Travelera" ;-) Wycofałem się już z pomysłu szukania przedniego bagażnika na amortyzator bez pivotów - idę w rozwiązanie ultra light, z podłużną torbą na kierownicy i dodatkową torbą na ramę. Tylni bagażnik i sakwy mam już skompletowane - jedyne co muszę kupić to jakiś sprawdzony, trwały i dłuższy (145mm) szybkozamykacz. Siodełko San Marco rzeczywiście daje w "D", choć ja na nim robię po 100-150 km.

Mam stare mtb z lat 90tych: w doskonałym stanie rama Gianta, reszta w całości do wymiany. Kto wie, może kiedyś, przy wsparciu użytkowników tego forum poskładam go na nowo?!

Zdrówki - Krzysiek

Offline Mężczyzna bertomw

  • Wiadomości: 120
  • Miasto: Racibórz
  • Na forum od: 01.11.2015
Ave Krzysztof,
nie znam się na takich rowerach jak Twój (pewnie w ogóle mało się znam na rowerach, ale jeśli już coś wiem, to bardziej dotyczy to rowerów crossowych-trekkingowych).
Ja mam też takie podejście dość „estetyczne” do rowerów i ten Twój podoba mi się, może nawet bardzo (jedynie nie lubię zielonego koloru). Robi bardzo dobre wrażenie, o ile wrażenia są ważne.

A nie wziąłeś pod uwagę bagażnika przedniego Thule Pack ’n Pedal Tour Rack??

http://www.szumgum.com/uniwersalny-opatentowany-bagaznik-thule-pack-n-pedal-tour-rack.html

Nadaje się m.in. do zawieszenia na nim sakw z przodu.

Offline Mężczyzna zywiol

  • Wiadomości: 42
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 24.04.2012
Siodełko San Marco rzeczywiście daje w "D", choć ja na nim robię po 100-150 km.
Podziwiam Cię Krzysiek :) ale wiadomo co tyłek to inna historia.
Co do przeróbek to życzę powodzenia. Niestety jeśli chodzi o mnie to nie mam doświadczenia w przeróbkach roweru z tarczówkami tak że Ci nie pomogę ale chętnie podpatrzę jak Ci to idzie :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Tytułem uzupełnienia ...

Rambler + bagażnik Axiom STREAMLINER 29ER DLX



Więcej o bagażniku pod tym linkiem.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Ten poziomy lacznik z oska jakos nie wzbudza mojego zaufania   ::) Masz przeciez mocowania na ramie - czy to bylo konieczne?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Też na to zwróciłem uwagę. Musiałem u siebie zrobić podobny element z "offsetem", ale ten jest ekstremalny.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
To nie da rady przy większym bagażu blaszki skręcą się w ósemkę...
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Ten poziomy lacznik z oska jakos nie wzbudza mojego zaufania   ::) Masz przeciez mocowania na ramie - czy to bylo konieczne?
Mocowanie jak w Tubus Disc albo za pomocą adaptera Tubus, wiec samo rozwiązanie wydaje się być sprawdzone. Za oceanem ten model bagażnika dość często instalowany jest w "tlusciochach".  Łącznik odsuwa sakwy w tył. Mocowania niby są ale znaleźć pod nie bagażnik który dodatkowo obsłuży hamulce tarczowe to już inna sprawa.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum