Racjonalnie kombinując - napewno dodatkowe urządzenie podłączone do Garmina, powoduje większe zużycie baterii, bo dodatkowe procesy są potrzebne do generowania komunikatów itd, ale baaaardzo wątpię, aby to było aż 20%. Może 2%, może 5%, ale to raczej max moim zdaniem - aczkolwiek to tylko moje zgadywanie - nie testowałem.
A tutaj taka informacja od Garmina:https://support.garmin.com/en-US/?faq=HNhk569dbk4bD9jOTxCzf9Wg tego, przy działających powiadomieniach z radaru trzeba się liczyć z 20% większym zużyciem baterii nie samego radaru, a komputerka. Radar to fajne urządzenie, ale jednak tego prądu to dużo kosztuje.Ciekaw jestem jakie mają obserwacje użytkownikownicy, czy używając radaru rzeczywiście trzeba się liczyć z krótszym czasem pracy Garmina w okolicach aż 20%?
Szczegółowych testów nie robiłem. Przeglądając teraz na szybko wykresy zużycia baterii (1030) z pola Battery Up Down widzę, że bez radaru mam średnio pobór prądu 5-6 %/h, a z radarem 7-8%/h.Na ultra radaru nie zabieram, a na krótszych jazdach w praktyce tego nie odczuwam.
Przy takich rozterkach można pomyśleć o wersji dla ebików https://www.garmin.com/pl-PL/p/874099/pn/010-VARIA-US Przy opcjonalnym kablu USB-A można to podłączyć do jakiegoś powerbanka i cieszyć się długą pracą. Oczywiście nie dla każdego, bo to spory wydatek jak za goły radar, do tego ekstra za kabel no i dodatkowy ciężar postaci powerbanka może wpłynąć na osiągi
Ale z drugiej strony radaru nie mozna traktować jako kolejnego czujnika jakich wiele można do Garmina podłączyć. Radar ściągnie więcej prądu z urządzenia - bo Garmin oprócz odczytu z kolejnego czujnika musi robić komunikaty zarówno graficzne jak i dźwiekowe. Wiele tu zalezy pewnie od tego po jakiej drodze jedziemy, ile jest samochodów i jak wiele owych komunikatów dostajemy.
A widzisz, tego nie wiedziałem, radar działa podłączony do powerbanka?
Myślę, że dla Garmina nie ma znaczenia czy samochód wykryty jest jeden, czy 8, czy wcale. To radar je wykrywa i on robi obliczenia odnośnie odległości itd - licznik dostaje już raczej gotowy komunikat do wyświetlenia i chyba nie za wiele ma do liczenia dodatkowo. Procesor i tak musi za każdym cyklem odświeżenia ekranu przeliczyć co ma w danym pixelu być wyświetlane i zgaduję, że jest mu obojętnie jaki tam wrzuci kolor (informację).
Stawiam browara, że licznikowi jest obojętne czy to radar, czy jakiś pomiar mocy, termometr czy cokolwiek - po prostu dodatkowe urządzenie, które zabiera troszkę dodatkowych mocy obliczeniowych, ale to nadal są raczej detale. Inaczej po podłączeniu radaru i kilku czujników, urządzenia padałyby zaraz po odpaleniu.
/.../Pole danych Smart Bike Lights można tak zaprogramować, że radar będzie uruchamiał światło jak wykryje zbliżający się obiekt. Nie korzystałem z tego, ale czytałem, że niektórzy tak robią, żeby wydłużyć czas pracy radaru. Link do pola:(https://apps.garmin.com/pl-PL/apps/0d9fd828-c932-4470-9c37-fd2828881888)
Zawsze uważałem i uważam dalej, że jest to najbardziej przepłacony rowerowy gadżet, a jego funkcjonalność i użyteczność, nijak się ma do ceny 749 złotych
Ale do adremu: Dowiedziałem się z wątku o istnieniu aplikacji Smart Bike Lights, ściągnąłem ją na urządzenie i nic to nie zmieniło w ekranach. Już nie mówiąc o tym, żeby ustawić włączenie światła tylko gdy wykryje pojazd z tyłu. czy jest ktoś, kto może mi pomóc to skonfigurować?
- Trzy godziny pracy Garmina 520 Plus z włączoną Varią - stan baterii 72%- Trzy godziny pracy Garmina 520 Plus bez włączania Varii - stan baterii - 83% (w obu przypadkach stan początkowy wynosił 100%, temperatura powietrza też taka sama)Wniosek Jest bardziej prądożerną niż czujniki rytmu, prędkości, mocy czy tętna.