Autor Wątek: "bieda gravel"  (Przeczytany 3910 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "bieda gravel"
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: "bieda gravel"
« 1 Mar 2016, 20:54 »



... ja Ronina, po zmianie opon, traktuję jak szosę z możliwością podczepienia gratów.
Z ciekawości zapytam, jakie opony założyłeś? Rozważałem podobny zabieg, w kierunku opon 32mm, ale wszelkie jakie rozważałem były cięższe niż obecne i wydawało się że jedynie bym na tym stracił. Obecne opony toczą się zaskakująco lekko i wymianę tymczasowo porzuciłem.
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 10:55 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 27 Sty 2017, 10:38 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 11:46 »
Jak już gdzieś wspominałem fabrycznie montowane Conti SpeedRide mają nie 42mm, ale realnie 37-38, do tego są zwijane i ważą 430gr/szt.

Zastawiałem się nad nad czymś węższym w okolicy 32mm typowo touring-owego do 100zł/szt, tyle że większość takim gum w podobnej cenie to zazwyczaj drutówki ważące ponad 500gr/szt.

Na Roninie zrobiłem niecałe 500km, od 3 tygodni stoi, bo lewa klamkomanetka pojechała do reklamacji (przestała załapywać z dolnego skrajnego położenia) już rozpatrzonej zresztą pozytywnie. Po tym przebiegu mogę potwierdzić, że opony na asfalcie toczą się bardzo gładko, jak i dźwięków świadczących o oporach nie wydają.

Wyszło na to, że po zmianie na 32mm miałbym 5mm węższe opony przy czym 100-150gr na sztuce cięższe, które musiałbym pompować o 1 bar więcej niż obecnie.
Nie bez znaczenia jest jeszcze to, że szersza opona teoretycznie pozwala zabrać więcej bagażu więc i tutaj nastąpiłby teoretycznie regres.
Tak więc wobec powyższych 'pros i cons' temat póki co zarzuciłem.

Piszesz o oponie 23mm - hmm do wożenia bagażu pomysł raczej średni, 28mm to minimum jakie bym w ogóle brał pod uwagę jeśli chcesz dokładać do tego bagaż. Jakbyś cokolwiek zmienił, to te zwijane conti, chętnie odkupię ;-)

« Ostatnia zmiana: 2 Mar 2016, 11:53 A|ex »
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 11:52 »
Moze by tak Vittoria Voyager Hyper? 395g w rozmiarze 35mm, 350 w 32mm. Toczą się świetnie (mam 38mm), tylko po terenie nie za bardzo bo łyse... Ale z sakwami przejechałem na nich jakieś 170km po ścieżkach, żwirze i mokrej trawie, i tylko w czystym błocie potrafiły się zakręcić w miejscu :) Kluczem niższe cisnienie na offroad.

http://www.vittoria.com/tire/voyager-hyper/


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 12:11 »
Moze by tak Vittoria Voyager Hyper?
Mój zdecydowanie ulubiony producent opon. Jednak te Vitorie są 2x droższe od conti, para opon ponad 300zł. Z zasady nie kupuje tak drogich opon, gdyż zdarzały mi się rozcięcia kwalifikujące oponę do wyrzucenia.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 12:18 »
A tutaj? http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHW/vittoria-voyager-hyper-wired-tyre

Tyle ze druciaki. Wygladalyby kozacko na Roninie :D

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 12:19 »
Rozważałem Conti cyclocross speed
Zwijki w rozmiarze 35-622, bieżnik identyczny jak w SpeedRide, ale oplot 180TPI zamiast 84TPI i lżejsze o 70gr (nie mają wkładki przeciwprzebiciowej) i kosztują niewiele ponad 80zł sztuka.

Jednak stwierdziłem, że nie może jak zajeżdżę obecne, bo zmiana byłaby pozorna w konsekwencji niewiele dająca.

A tutaj? http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHW/vittoria-voyager-hyper-wired-tyre

Tyle ze druciaki. Wygladalyby kozacko na Roninie :D
Brązowe jakies takie dziadkowo-damskie ;P
Poza tym nie druciaki odpadają niejako z definicji ;-)
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 12:47 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 27 Sty 2017, 10:38 PABLO »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 13:44 »
Ronin to jest na razie jedna wielka niewiadoma.

"Na oko" i przy tej cenie to strzał w dziesiątkę, jeżeli do tego dodać zdroworozsądkowe podejście Czechów do wszelkiej maści outdooru to powinno być OK. Wszystko zależy od tego ile tak naprawdę warta jest ta rama (nie sprawdzona nowość).

Ja już parę niedoróbek zauważyłem w ramie.
1) Mocowanie tylnego zacisku hamulca zostało tak przyspawane, że kawałek spawu uniemożliwiał dokręcenie tylnego zacisku. Śruba dochodziła nijako do końca opierając się na kawałku spawu, jednak nie dociągała zacisku. Zauważyłem, bo zacisk stukał i jak się przyjrzałem był luźny na tej śrubie. Sprawę rozwiązałem skracając śrubę o 2mm.
2) Otwory pod mocowanie tylnego błotnika, za nic w świecie nie chciały przyjąć śrub M5, a M4 wchodziło luźno. Musiałem je potraktować gwintownikiem jak się okazało zalegał tam nadmiar lakieru.
3) Prawe dolne mocowanie tylnego bagażnika jest lekko krzywo dospawane, musiałem lekko wykrzywić dolne mocowanie bagażnika (skręcić) aby się zgrało z otworem w ramie.

Każda z tych wad mogłaby teoretycznie kwalifikować egzemplarz do wymiany, ale tak mi ten rower podoba, że świadomie zaakceptowałem jego niedoskonałości.

Cytuj
Ronin może nie jest optymalny pod kątem jednego konkretnego zastosowania, ale za to jest bardzo wszechstronny
Dla mojego konkretnego zastosowania, czyli dojazdów do pracy + całodniowych wyjazdów 100-300km nie znajduję nic bardziej optymalnego.
Cytuj
no i ... jest ... po prostu piękny. Klasyk do granic możliwości :-)
No więc właśnie ;-)

Cytuj
Poza ramą pewnie większość gratów się zużyje i będzie można sukcesywnie zamieniać Ronina w rower marzeń. Słabym punktem są niestety te nieszczęsne klamkomanetki. I nie chodzi mi o zawodność (może to akurat pech), ale o to, że są kompatybilne tylko "same ze sobą". A przecież właśnie klamkomanetki są jednym z droższych i mniej zużywających się podzespołów. A w tym przypadku, aby cokolwiek zmienić trzeba by tak naprawdę ... zacząć od tych klamkomanetek.
Akurat na tym polu nie potrzebuje niczego wymieniać, bo pod kątem osprzętu (10rz napęd + mechaniczne tarczówki) całkowicie trafia w moje potrzeby. Mocno zaskoczony jestem precyzja działania nowej Tiagry. W szosie mam też 10rz ale na manetkach poprzedniej generacji Tiagry w połączeniu z kasetą i przerzutką 105, i działa to jednak mniej precyzyjnie niż tutaj.

Cytuj
Ciekawe jak te koła będą się sprawować.
Też była to rzecz jaką zakwalifikowałem do zmiany jeszcze nie mając tego roweru w rękach.
Jedyne co to poprawiłem skręcenie piast, bo były odrobinę za mocno skręcone. Piasty mimo, że budżetowe Quando mają świetne osłony przeciwpyłowe. Za rok zajrzę do nich i zobaczę w jakim stanie będą konusy.
Obręcze maja dość wysoki stożek i sztywność boczna w zupełności mnie zadowala, naciąg szprych również jest solidny, więc będę na tym śmigał póki się coś nie wysypie i da powody do zmiany.

Pewien minus to obręcze 15c, które są za wąskie na opony 38mm, co trzeba mieć na uwadze ładując wysokie ciśnienia do szerokiego kapcia. W temacie nie zamierzam przekraczać 70PSI.
« Ostatnia zmiana: 2 Mar 2016, 13:50 A|ex »
#Steel is Real

Offline Kobieta mrr

  • czarny mustang
  • Wiadomości: 101
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.03.2015
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 15:02 »
piękny ten ronin, cały czas nie mogę wyjść z podziwu! a dzisiaj prawie się o niego potknęłam w rowerowym, marzenie.  szkoda, że nie da się (?) kupić samej ramy, bo za rok-dwa chyba bym się skusiła.

Cytat: Alek
A tutaj? http://www.planetx.co.uk/i/q/TYVIVOHW/vittoria-voyager-hyper-wired-tyre

Tyle ze druciaki. Wygladalyby kozacko na Roninie :D

no nie wiem czy tak kozacko, wyglądają raczej jakby w coś wjechać i to niekoniecznie błoto ;) imo czarne (kolorystycznie) pasują dużo lepiej.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 15:10 »
De gustibus :) Moze zle sie wyrazilem - niekoniecznie kozacko, bardziej oldskulowo :)

Offline Kobieta mrr

  • czarny mustang
  • Wiadomości: 101
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.03.2015
Odp: "bieda gravel"
« 2 Mar 2016, 15:15 »
tak już prędzej :)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: "bieda gravel"
« 3 Mar 2016, 08:05 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 27 Sty 2017, 10:38 PABLO »

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: "bieda gravel"
« 7 Mar 2016, 08:10 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 27 Sty 2017, 10:38 PABLO »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum