Autor Wątek: Opony 1,5 pod sakwy  (Przeczytany 3713 razy)

Offline Mężczyzna Góral nizinny

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 02.10.2013
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 15:03 »
Marathon Racer to słabe rozwiązanie pod sakwy.Pod obciążeniem szybko się zużywają.Do jazdy na lekko są ok.Transatlantyk też kiedyś o tym pisał.Ta rozmiarówka 1,2 to 30 jest.W praktyce nawet ciut mniej
Za Dzikiej Róży zapachem idź na zawsze upojony wśród dróg -będzie clę wiódł...   K.I.Gałczyński

[img width=201 height=50]http://st66.static.bikestats.pl/u18136y2014v3.g

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 15:25 »
Macie rację. Racery używałem i używam w innym rowerze.  :)
Ogólnie jestem niedzielnym rowerzystą, więc szybkie zużycie mi nie grozi czegokolwiek. ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
« Ostatnia zmiana: 2 Cze 2016, 15:52 Wilk »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 15:56 »
A wedlug mnie to nie masz narzedzi testowych i powtarzalnych warunków testowych, tylko wlasne zróżnicowane doswiadczenie. Dla mnie ta strona jest w duzym stopniu wiarygodna, jako ze uzywa tego samego testu dla roznych opon.

Z mojego doswiadczenia natomiast:

Vittoria Hyper 38mm

https://www.strava.com/activities/510848075

Conti GP4000SII - rasowy ścigacz, do tego na bardziej pochylonym rowerze

https://www.strava.com/activities/451105851

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 16:17 »
Do mnie bardziej przemawiają testy laboratoryjne niż realny świat, ale mogą one nie mówić prawdy gdy przyjmiemy nieprawidłowe założenia. Odczyt ze stravy na krótkim odcinku niewiele mówi, bo średnia jest wysoka i procentowy udział oporów toczenia jest minimalny. Dużo więcej zmieni kierunek wiatru. Podczas jazdy długodystansowej, gdy walczymy ze sobą, żeby w ogóle jechać opony będą miały większe znaczenie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 16:27 »
Dla mnie, opony 23/25 są szybsze od 32 (maratony, których używam jako podstawowych w wyprawówce). To się czuje po zmianie kół (co często stosuję), bez wymyślnych testów.
Do tego opony szosowe są lżejsze, zwłaszcza od maratonów (z ich kauczukową wkładką), co się przekłada na lepsze przyspieszenie.
Test jest robiony na takiej maszynie, mającej symulować średnie warunki na szosie. Jak dla mnie powierzchnia tego bębna jest daleka od średniego asfaltu, to symuluje raczej kiepski asfalt, więc premiujący właśnie szersze opony kosztem szosowych, które im lepszy asfalt tym większą mają przewagę.
Ta maszyna (koło testowe) ma  średnicę porównywalną z średnicą opony. Powierzchnia styku  opona-koło testowe, jest mniejsza niż w realnych "asfaltowych" warunkach. Droga (afaltowa) z reguły jest płaska.
Ten pomiar nie oddaje realnych oporów toczenia.
« Ostatnia zmiana: 2 Cze 2016, 16:44 sinuche »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 2 Cze 2016, 19:07 »
Odczyt ze stravy na krótkim odcinku niewiele mówi, bo średnia jest wysoka i procentowy udział oporów toczenia jest minimalny. Dużo więcej zmieni kierunek wiatru.

Przy takich predkosciach aerodynamika ma juz znaczenie - ale w takim wypadku swiadczy to tylko na korzysc szerszych Vittorii, bo byly zamontowane na duzo mniej aerodynamicznym rowerze (dwa bagazniki, wysoka kierownica)

Wiatr nie ma takiego znaczenia kiedy jedzie sie mniej wiecej w kolko.

Poza tym zjechalem na tych Vittoriach tez troche dluzszych jazd i wiekszych roznic z GP4000s nie bylo. Te dwie powyzej to tylko przyklad.

Cytuj
Nie zauważasz jednej kluczowej sprawy - ta strona nie mierzy szybkości opon, ta strona mierzy opory toczenia w sterylnym otoczeniu.

Ale wieksze opory toczenia to glowna strata jaka moze dac opona. Aerodynamika? Daj spokoj, roznica powierzchni natarcia 23mm i 35mm znaczy tyle co nic w porownaniu z powierzchnia rowerzysty. Moze jak sie jedzie ze srednimi >40kph na rowerze TT i liczy sie kazdy szczegol... ale przy "audaxowych" 23-26kph?

Cytuj
Twoja oponka waży 400g, ponad 150g więcej niż szosowe, z którymi je porównujesz, więc na oba koła to różnica koło 400g (wliczając dętki), a to już ma pewne znaczenie,

... tak, ale tylko przy przyspieszaniu i (juz mniej) jezdzie pod gore.

Cytuj
Test jest robiony na takiej maszynie, mającej symulować średnie warunki na szosie. Jak dla mnie powierzchnia tego bębna jest daleka od średniego asfaltu, to symuluje raczej kiepski asfalt

Chetnie zamienilbym te 30% dobrego asfaltu i 70% tarki jakie mamy w okolicy na taki "kiepski" ... ;)

Cytuj
Ten pomiar nie oddaje realnych oporów toczenia.

Nie, ale metoda jest taka sama dla wszystkich testowanych opon - moze nie oddaje realnych wynikow, ale juz bardziej realne roznice miedzy oponami.




Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 3 Cze 2016, 01:05 »
Powiedz mi jedno: czy jechales chociaż na takim samym rowerze i w takim samym trybie na dwu rodzajach opon? Czy też przypadkiem grube opony miałeś pod sakwy, a cienkie do pomykania ma lekko?
« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2016, 17:12 Turysta »

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 3 Cze 2016, 13:11 »
Obecnie stoję na rozdrożu przy wyborze opon:

1. Jeden komplet na sakwy i lekko np. Marathon Racer/Supreme/innapodobna 32 mm
2. Dwa komplety:
- Marathon Green Guard 35 mm
- Budżetowa szosowa 32 mm

Ja wybrałbym opony z pkt 2 tiret 1 i rozważania na ten temat zakończył. Dlaczego? Bo na Dolnym Śląsku (i nie tylko) jest dużo semi-asfaltów :)


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 3 Cze 2016, 13:12 »
Wczoraj takie zamówiłem i koniec tematu. :-)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 4 Cze 2016, 17:30 »
Jak to koniec;) Ja też mam opony 32c :D pogadajmy o tym:)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Opony 1,5 pod sakwy
« 4 Cze 2016, 19:51 »
Wiesz, jak admin powie koniec to nie ma bata

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum