Długo nosiłem się z zamiarem kupna tego typu roweru. Przeczesywałem rynek oraz szukałem wszelkiego rodzaju informacji w powyższym temacie. Tak trafiłem na kolejny numer PNT. Zainspirowany zdjęciem umieszczonym przez to wydawnictwo.
oraz utwierdzony w zamiarze kupna wymianą e-mail z osobami, którym ufam na temat powyższego roweru nabyłem
Fairdale Weekender Drop w jedynym słusznym rozmiarze “S”
vel. Zołza
cytat: Texas Bikes
“Weekender Drop
najwyższy model z linii Weekender, który łączy doskonałe części z wszechstronną i uniwersalną ramą. Posiada piastę z 10 biegami dzięki kasecie o dynamicznym zakresie 11-40 zębów.
Klamka hamulcowa SRAM Apex zintegrowana z dźwignią zmiany biegów pozwala na łatwe i szybkie zmiany a przerzutka SRAM X7 Type 2 zapewnia precyzję działania. (precyzyjnie wybiera biegi)
Za doskonałe hamowanie w każdych warunkach odpowiadają hamulce tarczowe Avid BB7. Minimalne opory toczenia kół zawdzięcza zastosowaniu łożysk „maszynowych” w piastach. Dwuczęściowa korba z precyzyjnymi łożyskami pozwoli przenieść całą twoją siłę w napęd roweru. Rama oraz widelec posiada otwory montażowe do bagażników i błotników dzięki którym możesz skompletować rower według swoich upodobań. Wsiądź na Weekender Drop i ciesz się jego wszechstronnością! “Mam nadzieję, że to wszystko prawda, gdyż po dwóch miesiącach korespondencji dotarł do mnie świąteczny zajączek ;-) bożonarodzeniowy ...
… i ze skorupki ( tj. pudełka ) wyłoniła się taka oto Zołza
Żyło nam się dobrze. Codzienne przejażdżki, kosmetyka, drobne modyfikacje i wszystkie inne przyjemności związane z użytkowaniem roweru.Jednak pewnego dnia przy pieszczeniu Zołzy olejkiem do łańcucha pokazał się wstydliwie ukrywany i nikomu nieznany feler. Okazało się, że w okolicach spawu węzła suportu występuje “drobny defekt”
Reklamacja została uznana i w ekspresowym tempie i dotarła do mnie siostra bliźniaczka, ...
… która ma spełnić wszystkie moje oczekiwania w min. 75%, tj. służyć mi na codzień w mieście oraz na wycieczkach i wyprawach.
SPECYFIKACJA - rozmiar “S” → strzałka oznacza zmiany
RAMA: 100% Chromoly, Disc, with Rack and Fender mounts
WIDELEC: 100% Chromoly. One-piece machined steerer tube
KIEROWNICA: Fairdale shallow drop bar, 400mm → Accent Execute Road 420 mm
WSPORNIK KIER.: 3D Forged Aluminum 80mm → Kalloy Uno 60 mm ± 7→ Author 90 mm ± 35
STERY: FSA, Sealed
KLAMKA HAMULCOWA: Front → Brak
PRZELOTOWE KLAMKI HAMULCOWE (PRZEŁAJOWE) : Tektro RX 2.1
HAMULEC: Avid BB7 Road
CHWYTY: Taśma Fairdale Cork → Bontrager Gel Cork
SIODEŁKO: Fairdale Logo Seat → Brooks B17
SZTYCA: Micro adjust, 27.2mm → Boplight Sport 27.2mm
ZACISK SIODEŁKA: Fairdale, 30mm
KORBA: Fairdale 2pc Hollow Crank, 165mm → Shimano XT fc-m 785 170 mm
ZĘBATKA: 42T → 40T/26T → 40/24T
SUPORT: Sealed → Shimano XT
PEDAŁY: Odyssey Twisted PC → VP-196
OBRĘCZE: 700c, 32-Hole, 30mm cross-section
PIASTA PRZEDNIA: Sealed Cartridge Bearings, 32-Hole, with Allen Key Skewers
PIASTA TYLNA: Sealed Cartridge Bearings, 32-Hole, with Allen Key Skewers
OPONY: Continental Town Ride, 700c x 42mm → Continental Speed Ride 700x42c drut
BŁOTNIKI : SKS ATB 60
ŁAŃCUCH: KMC X10
KASETA: 11-40T 10-Speed → Shimano CS-HG 500 12-28
MANETKA PRZERZUTKI: SRAM Apex 2 (przód)
MANETKA PRZERZUTKI: SRAM Apex 10 (tył)
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Tiagra 4600
PRZERZUTKA TYLNA: SRAM Type-2 X7 Long Cage, 10-Speed
LINKI: Fairdale with Jagwire inline adjuster
edit : nie potrafię ładnie poukładać specyfikacji- nie wiem dlaczego - choć próbowałem. Jeśli któryś z adminów bądź modów by mógł to ładnie proszę
edit: zmiana opon 05-04-2017
edit: zmiana małej zębatki na korbie