Przy gwincie(nyplu) udało mi się zerwać szprychę przy odkręcaniu zapieczonego nypla - nadmierne skręcenie szprychy.
Firmowe koła zaplatane przy użyciu maszyn które mierzą napięcie szprych powinny dawać lepsze wyniki i lepszą precyzję.
Skoro pękają przy piaście, gdzie grubość jest wieksza to znaczy że nie w cieniowaniu problem.
Kluczem do prawidłowej pracy koła jest równomierne naprężenie szprych, tak by siły nie kumulowały się na jednej/kilku. W warunkach domowych dość ciężko jest ocenić siłę naciągu z precyzją +/- 1/4 obrotu.
WitamA w tych Wagantach nie było stalowych obręczy ?
Ja, np., nie rozumię: 1) s(z)prychy lecą w 'wyższej półce', 2) serwis mówi, 'wyższe półki tak mają' - w kontekście 3) schodzenia z wagi stosowaniem cieniowanych s(z)prych (wobec podanej wagi roweru), 4) wpisu: maszynowo ma być lepiej/pewniej.ad. 1) nie, ad. 2) zmień serwis - bują Cię (żenią kit) lub buć Cię będą, ad. 3) e-e, 4) ew. naczyna się maszyną (łapie), dalej z ręki i oka. Dobrze dopasowana obręcz + s(z)prychy, nyple, z nich fachmańńsko zbudowane koło = z pełnym obciążeniem kilkadziesiąt tysi kilosów bezdrożami świata. Wielu jest kół budowniczych, którzy doży-gwarancji udzielają na to, iż s(z)prychy rwać się nie będą.