IMO dużo za duże znaczenie przywiązujesz do masy.
No, prosze o wzory ktore wylicza procentowy wplyw ekstra 2kg na opory ruchu po plaskiej trasie
Czyli na całej trasie TCR z 50tys podjazdów urwiesz w ten sposób na 3kg godzinę z haczykiem.
Fajnie, że w PL jest coraz więcej takich mniej standardowych rowerów. Ja dzisiaj kończę serwis swojego bo już 16 tyś zrobione. Dobrej jazdy :-)
Tak jak napisałem na 2,5kg różnicy na podjeździe 7% 550m w pionie przy tej samej mocy różnica była 35 sek.
Cytat: bikeandfire w 14 Kwi 2016, 14:09Fajnie, że w PL jest coraz więcej takich mniej standardowych rowerów. Ja dzisiaj kończę serwis swojego bo już 16 tyś zrobione. Dobrej jazdy :-)Dzięki Sylwku! Śledzę Twojego bloga i na pewno dorzuciłeś kamyczek do całej tej historii ;-) Przy okazji chciałbym spytać o błotniki których używasz? Co to za model, jak się spisuje i jaką oponę da się wcisnąć pod nie?
Ależ oczywiście że masa kluczowo wplywa na opory toczenia, ale masa całego zestawu (rower+rowerzysta), a wtedy zmiana masy o 500g oznacza zmianę masy całości o ca. 0,5%Biorąc pod uwagę że opór powietrza nie maleje w rzeczywistości będzie jeszcze mniej.
Nie da rady, ja przecież jadę na karbonie, lżejszym z 1kg od Twojego roweru, więc to ja mam te 20-30min w zapasie
dwie pierwsze edycje TCR wygrał Kristof Allegaert na stalowym rowerze
/.../Warto wiedzieć, że dwie pierwsze edycje TCR wygrał Kristof Allegaert na stalowym rowerze, nie waga decyduje o wynikach w takich imprezach.