Problem Solvers coś takiego robi. Wykonane z plastiku, cena jak za tytan Do tego odpowiednia przerzutka direct mount (jest kilka wariantów).
Cytat: maku w 15 Sie 2016, 14:25Problem Solvers coś takiego robi. Wykonane z plastiku, cena jak za tytan Do tego odpowiednia przerzutka direct mount (jest kilka wariantów).Jest na eBayu u Niemca za 57 funtów. Nie pogięło mnie na tyle żeby za coś takiego wydać trzy stówy. No chyba, że nie ma alternatywy..?
Szedłbym w napęd 2x10. Zestopniowanie jest przyzwoite. Trzecia zębatka moim zdaniem do jazdy z sakwami jest zupełnie zbędna. Z korbą 2-rz (lub wywaloną jedną zębatką - tak jeżdżę) unikniesz problemów z regulacją i doborem elementów.
Cytat: worek_foliowy w 23 Cze 2017, 11:44Szedłbym w napęd 2x10. Zestopniowanie jest przyzwoite. Trzecia zębatka moim zdaniem do jazdy z sakwami jest zupełnie zbędna. Z korbą 2-rz (lub wywaloną jedną zębatką - tak jeżdżę) unikniesz problemów z regulacją i doborem elementów.Jak dokładnie byś to widział na osprzęcie Shimano?
1. Ogólny trend w rowerach touringowych jest póki co taki, żeby ładować korbę trekkingową z trzema blatami do przodu i prawie zawsze jest to 48/36/26. Kaseta jest albo 11/32 albo 11/34, innych nie widziałem.
Akurat tarcze 48 w połączeniu z 11 zębami na kasecie to przegięcie, najwyższe przełożenia będą tak twarde, że praktycznie ich nie użyjesz. Napęd 22-32-42 (24-32-42 itp.) z kasetą 11-32 (28, 34) spokojnie wystarczy. Albo dwurzędowy. Trzecia zębatka może być przydatna, jeśli będziesz traktował rower jako uniwersalny do wszystkiego (teren, asfalt, sakwy, na lekko).
Można sobie zrobić customową korbę 24/42
Zazwyczaj używane są barendy Microshift, które wychodzą na przeciw wymaganiom rowerów touringowych i działają z napędem z grup
Cytat: mrad w 23 Cze 2017, 21:25Można sobie zrobić customową korbę 24/42Tylko przy czymś takim do dupy działa przerzutka. Max 14T różnicy dla standardowej zmieniarki.