Autor Wątek: rowery typu GRAVEL  (Przeczytany 45092 razy)

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: rowery typu GRAVEL
« 22 Kwi 2016, 14:15 »
To zależy tez od konstrukcji bagażnika i materiału, z którego jest zrobiony. Mój pierwszy bagażnik był aluminiowy i bujał się pod ciężarem sakw. Po zmianie na tubusa było dużo, dużo lepiej a rower był stalowy (hi-ten).
Co do bagażników montowanych na stałe to w razie wywrotki lub wypadku łatwo wykrzywić bagażnik a wówczas cała rama do wymiany.

Offline Mężczyzna outsider

  • Wiadomości: 64
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 13.07.2015
Odp: rowery typu GRAVEL
« 22 Kwi 2016, 14:37 »
Jest to głownie aspekt ekonomiczny, podobnie jak to, że hak do przerzutki w lepszych ramach też jest osobno. Po prostu, taniej wymienić bagażnik niż całą ramę, a jednocześnie te właśnie elementy są najbardziej narażone na uszkodzenie.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: rowery typu GRAVEL
« 22 Kwi 2016, 14:39 »
Poza tym nie każdemu będzie pasował tej jedyny, słuszny bagażnik z ramą.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: rowery typu GRAVEL
« 22 Kwi 2016, 18:08 »

sinuche: Panzerwagen and upper class.

Jedna z kilku marek, w przypadku której - filując, wąchając, macając - sikałem po nogach.

Wyprawowce toutterrain (z baranem, bez) są śliczne (zwłaszcza w kolorze butelkowej zieleni).
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: rowery typu GRAVEL
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 18:41 »
W swoim pokracznym rowerze zmieniłem kierownicę dirt drop na zwykłego baranka. Rower ma zupełnie inny charakter. Na łatwych technicznie terenowych szlakach klasyczny baranek sprawdza się nawet lepiej niż dirt drop. Sztywny widelec nie przeszkadza aż tak bardzo, bo w dolnym chwycie można bardzo dobrze amortyzować wstrząsy rękami (amortyzacja na dwie nogi i dwie ręce). Z tego co pamiętam na dirt drop, było mniej przyjemniej, a wstrząsy dużo bardziej odczuwalne. Prosta kierownica też nie da takiego podparcia jak baranek.

Z tego też względu wziął się mit twardości owijki (mimo tego, że miałem dodane kawałki gripów w celu poprawy komfortu!) w moim rowerze, który rozpowszechniał Waxmund. Po zmianie kierownicy na tej samej owijce i bez kawałków gripów jest miękko.

« Ostatnia zmiana: 27 Kwi 2016, 18:52 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 20:10 »
W swoim pokracznym rowerze zmieniłem kierownicę dirt drop na zwykłego baranka. Rower ma zupełnie inny charakter. Na łatwych technicznie terenowych szlakach klasyczny baranek sprawdza się nawet lepiej niż dirt drop. Sztywny widelec nie przeszkadza aż tak bardzo, bo w dolnym chwycie można bardzo dobrze amortyzować wstrząsy rękami (amortyzacja na dwie nogi i dwie ręce). Z tego co pamiętam na dirt drop, było mniej przyjemniej, a wstrząsy dużo bardziej odczuwalne. Prosta kierownica też nie da takiego podparcia jak baranek.
Worek, uwielbiam Twoje teorie. Zastanawia mnie tylko, czy Ty tak na poważnie?

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 20:53 »
Prosta kierownica też nie da takiego podparcia jak baranek.

prosze nie teoretyzuj ... czasem mam wrażenie że całkiem o innych rowerach mówisz niż na serio są...
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

blondas

  • Gość
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 21:24 »
Prosta kierownica też nie da takiego podparcia jak baranek.

prosze nie teoretyzuj ... czasem mam wrażenie że całkiem o innych rowerach mówisz niż na serio są...
A możesz mi nie wkładać w usta tego i owego?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 21:28 »
Przeniesienie części ciężaru na ręce pozwala na jego amortyzowanie. Spróbujcie she przejechać na holendrze po nierównej terenowej ścieżce - przy jeździe na siodełku nie ma mowy o tłumieniu drgań ramionami, wszystko wali w kręgosłup.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 21:46 »
Worek, chcesz nas przekonać, że na baranku będzie lepiej niż na prostej kierownicy która zapewnia najpewniejszy z możliwych w terenie chwytów? Dla mnie teoretyzujesz. Tak się składa, że na przełaju z barankiem jeździłem 2 lata i dokładnie 3  tygodnie temu pożegnałem tę kierownicę. Właśnie z powodu pewności chwytu, hamowania i kontroli w terenie. Po zmianie na prostą brakuje mi jednego, szerokości która pozwalała łatwiej jeździć pomiędzy samochodami.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 21:57 »
Pisałem wyłącznie o tłumienie drgań podczas jazdy w łatwym technicznie terenie. Pod tym względem dla mnie ta kierownica wygrywa. W trudniejszym terenie kontrola i pewność chwytu (chyba, że w dolnym chwycie, ale to raczej na płaskim) jest zła lub tragiczna.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 22:05 »
Tłumienie drgań w nierownym terenie zapewnia przede wszystkim niskie ciśnienie w oponach i jazda na luźnych kolanach i łokciach oraz tylkiem ledwo dotykającym siodełka, tak żeby rower pływał pod tobą jak chce. Wpływ rodzaju kierownicy jest przy tym marginalny.
« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2016, 17:15 Turysta »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum