Frame: Custom Double Butted CrMo
Materiał z jakiego wykonana jest rama: Aluminium
Fajny, mi się podoba CytujFrame: Custom Double Butted CrMoCytujMateriał z jakiego wykonana jest rama: Aluminium
Ja wczoraj na wyprzedażach znalazłem Marin'a four corners w dobrej cenie *3k, chwilowo jest wyprzedany jednak niedługo będzie nowa dostawa. Co sądzicie o specyfikacji , wydaje mi się, że pod sakwy przód/tył będzie ok. Na marginiesie, od miesięcy myślałem, że następnym rowerem będzie Ronin, jednak cena i zakres "napędu" przemawia za Marinem. Co sądzicie o tej ramie, czy tak, krótki tyli trójkąt zapewni mu większą sztywność?
Też mi się to podoba, pytałem sprzedawcy, czy magnesik z lodówki się przyczepia, czy nie
Tutaj wystarczy pstryknąć paznokciem w ramę i jedynie CrMo ładnie zabrzmi. Smukła rama o małych przekrojach również na pierwszy rzut oka sugeruje stal. ;-)
Ale jak można mówić o wykorzystywaniu potencjału korby czy kasety - skoro piszesz, że używasz zębatek w okolicy połowy kasety? Praktycznie każda kaseta na rynku jest tak robiona, że na najmniejszych zębatkach są małe skoki co 2 czy 1 ząbek - a im dalej w górę tym skoki sa większe. Więc jeżdżąc na środkowych zębatkach kasety - masz dość słabe czy umiarkowane stopniowanie.
Dwa blaty wystarczą, ale 50/34 to nieporozumienie. Dużo lepszy byłby zestaw np. 46-30 czy 44-28 - bo takimi zestawami wykorzystujemy cały potencjał kasety, a nie jeżdżąc na blacie używamy tylko jej połowy. A takich korb praktycznie nie ma. Trzeba zakładać albo korbę MTB (która jest szersza niż szosowa), albo przerabiać cały napęd na 3rz, do którego są dostępne komponenty tylko niższych grup osprzętu, od 105 już nie ma "trójek". Korb szosowych 2rz z zębatką mniejsza niż 34 praktycznie nie ma, jedyne jakie znalazłem są na szerszą oś, wymagają ramy pod nowe standardy suportów BB30. W przypadku Sequoi to jest chyba pomyłka w opisie, bo rozstaw korby jest podany na 110mm, a najmniejsza zębatka jaką się da do tego założyć to 33T. Więc albo rozstaw jest inny, albo zębatka większa.
... Korb szosowych 2rz z zębatką mniejsza niż 34 praktycznie nie ma, jedyne jakie znalazłem są na szerszą oś, wymagają ramy pod nowe standardy suportów BB30. W przypadku Sequoi to jest chyba pomyłka w opisie, bo rozstaw korby jest podany na 110mm, a najmniejsza zębatka jaką się da do tego założyć to 33T. Więc albo rozstaw jest inny, albo zębatka większa.
Praktycznie każda kaseta na rynku jest tak robiona, że na najmniejszych zębatkach są małe skoki co 2 czy 1 ząbek - a im dalej w górę tym skoki sa większe. Więc jeżdżąc na środkowych zębatkach kasety - masz dość słabe czy umiarkowane stopniowanie.
Tylko podajesz kasetę MTB 10s, a kasety 11s są inaczej stopniowane, na kasecie 11-32 (najmiększej w ofercie Shimano na 11s) są skoki 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
Cytat: A|ex3) Zakres miękkich biegów jest praktycznie identyczny.Jak jest identyczny? Na korbie 44T pojedziesz o 1 bieg lżej i póxniej musisz zrzucać z baltu. A mała tarcza do korby 44T do z reguły 28T, czyli daje dużo lżejszy bieg.
3) Zakres miękkich biegów jest praktycznie identyczny.
Nie musimy zmieniać kasety. I wtedy dostajemy dużo lżejszy bieg, bieg który często oznacza różnicę pomiędzy wjechaniem a pchaniem, lub wjechaniem wygodnym, a zarzynaniem kolan, aż za dobrze to przerabiałem na TCR.
A jak zmieniamy i korbę i kasetę na taką o mniejszym zakresie - to dostajemy sporo lepsze stopniowanie,korzystamy z tej części kasety, gdzie skoki są o 1 ząbek. Nie wiem ile jeździsz na szosie - ale dobre stopniowanie to jest tam kluczowa sprawa, dlatego zawodnicy jeżdżą na bardzo ciasnych kasetach, a i wielu amatorów tak lubi. Zmiana biegu powodująca skok kadencji o ok. 10 (a tyle powoduje skok o 2 zęby w środku kasety) - to jest za dużo przy optymalnej prędkości.
Cytat: A|ex5) Mniejsza ilość zębów z jakimi ma kontakt łańcuch może powodować szybsze zużywanie kasety i korby.Minimalnie może i będzie szybsze, ale wybieranie pod tym kątem zestawu to nieporozumienie, są dużo ważniejsze cechy.
5) Mniejsza ilość zębów z jakimi ma kontakt łańcuch może powodować szybsze zużywanie kasety i korby.
Dużo lepszy byłby zestaw np. 46-30 czy 44-28 - bo takimi zestawami wykorzystujemy cały potencjał kasety, a nie jeżdżąc na blacie używamy tylko jej połowy. A takich korb praktycznie nie ma
a na taki rozstaw mogą być problemy, bo to może szybko wyparować z rynku, już teraz dostępność jest bardzo słaba.