Autor Wątek: rowery typu GRAVEL  (Przeczytany 45095 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 22:16 »
A możesz mi nie wkładać w usta tego i owego?

Blondas - sorry:) Chodziło mi o cytowanie posta WORKA nie twój:) Mam to samo zdanie co ty;) Nie wiem czemu zacytowało Ciebie.

Chodzi mi o teorie Worka na temat zastosowania baranka w terenie;)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

RDK

  • Gość
Odp: rowery typu GRAVEL
« 27 Kwi 2016, 22:21 »
Nie wiem czemu zacytowało Ciebie.
Bo nie cytowałeś worka, tylko cytat worka podany przez blondasa :D

Na baranku też już trochę przejeździłem. Na zwykłym szutrze różnica jest dla mnie niedostrzegalna. Jak dla mnie, w bardziej zaawansowanym terenie bardziej przeszkadza rodzaj klamek niż kierownicy. Kierownica prosta jest też bardziej sterowna, łatwiej nią operować gdy na trasie trzeba wykonywać liczne, manewry.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 05:46 »
Dla mnie, jazda w terenie to jazda w górach.
Wybierałem się kilka razy na przejażdżki z barankiem.
Na podjazdach nie jest źle, gorzej na zjazdach.
Na górnym chwycie, przy długotrwałym hamowaniu drętwieją ręce i często wybija dłonie z klamek na nierównościach.
Dolny chwyt jest pewniejszy, zwłaszcza jak się stoi na pedałach, ale klamki z reguły są za wysoko ustawione (do górnego chwytu) i nie można ich dobrze dosięgnąć.
W sumie, nie polecam.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwi 2016, 05:51 sinuche »

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 08:10 »
Workowi chyba chodzi o lepszą amortyzację z uwagi na bardziej nachyloną pozycję na baranku. Ale to można też osiągnąć zmianą mostka i innych elementów.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 08:30 »
czekam na recenzję właścicieli tych "Gravelów" których jakby wysyp ostatnio, spec i author. Zwłaszcza jeśli wcześniej jeździli na rowerach typu MTB lub trekking, to wtedy jest jakieś porównanie.
Recenzję dotyczącą pozycji, wygody z barankiem oraz sztywności i prowadzenia roweru pod górę, jazda w pozycji stojącej oraz szybki zjazd, oczywiście to wszystko z bagażem, bo bez bagażu to każdy rower jest ok.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 09:31 »
Dziś rano zrobiłem Awolem 45 km, plus 570 m podjazdów z ładunkiem 6 kg w sakwach (2 szt. na lowriderze). Masa niezauważalna, jak dla mnie. Stabilność roweru, zwrotność, bez różnicy w porównaniu do jazdy na lekko. Na podjazdach i zjazdach sakwy z przodu zamieniają Awola w Bestię - rower wydaje się przymurowany do drogi, a nisko zawieszony ładunek "stabilizuje" kierownicę. Zjazdy na których jadę >45 km/h, robię zawsze w dolnym chwycie, plus tyłek lekko uniesiony i nieco za siodełkiem - w tej pozycji uginając ręce i nogi amortyzuję wstrząsy. No i w dolnym chwycie mam wówczas lepsze trzymanie klamek. W górnym chwycie zjeżdżałem w weekend, po dobrym asfalcie i  łagodniejszych łukach z prędkością >50km/h, ale nie jest to komfortowa pozycja dla mnie, bo trudniej mi modulować hamowanie - sięgam do klamek w ich górnej i środkowej części. Na stojąco robiłem dziś kilka ścianek - baranek jak dla mnie jest lepszy niż moja szeroka kiera mtb w Romecie.   Z nieco większym bagażem (8-10 kg) przyjadę na ZLOT, więc dopiero wówczas materiału do porównań będzie więcej.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwi 2016, 12:44 Krzysiek Sobiecki »

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 11:16 »
zważę Ci swoje sakwy i powiem ile masz wziąć...  ;D

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 12:43 »
Spoko, sam jestem ciekaw. Na ZLOT przyjadę tylko z lowriderem, więc maks 15 kg ;-)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 13:34 »
bardziej jestem ciekawy jak są z tyłu.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: rowery typu GRAVEL
« 28 Kwi 2016, 14:11 »
W drugiej połowie maja jadę z namiotem więc zdam relację.

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: rowery typu GRAVEL
« 29 Kwi 2016, 12:43 »
Mam rower "gravelopodobny" (bo prawdziwy gravel toto nie jest, ale chyba najbliżej mu do tego typu roweru) i w porównaniu do roweru trekkingowego przewyższa go we wszystkich aspektach. W porównaniu z mtb na pewno wypada gorzej. W ciężki teren gdzie baranek by mnie ograniczał na trekkingu też bym nie wjechał. A w lekkim terenie lub na asfalcie wychodzi na + lub na 0 

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: rowery typu GRAVEL
« 5 Maj 2016, 07:59 »

Gravel czy już FatBike? :D
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: rowery typu GRAVEL
« 5 Maj 2016, 08:26 »
Nie ma hamulców więc to ostre koło  ;)

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: rowery typu GRAVEL
« 5 Maj 2016, 08:28 »
Nie ma hamulców więc to ostre koło  ;)
Korba nie kręci się w czasie jazdy, więc to SS.

P.S. Ostre koła dla tępych dzid!

RDK

  • Gość
Odp: rowery typu GRAVEL
« 5 Maj 2016, 15:02 »
Wedle mnie, to fat, bo na gravel, czyli szuter, prawdopodobnie najlepszy stosunek komfort/prędkość będą mieć opony 1.75-2.0 (ale nie jest to jakaś sztywna granica ;) więc coś około też by chyba uszło)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum