Autor Wątek: rowery typu GRAVEL  (Przeczytany 45113 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: rowery typu GRAVEL
« 25 Sty 2017, 11:50 »
Ciekawy tekst znalazłem na hop.net.pl.

To tylko fragnemt wpisu - ILE CALI POTRZEBA, BY BYĆ SZCZĘŚLIWYM W WARSZAWIE? Zachęcam do przeczytania całego bloga - koleś ma fajne poczucie humoru!

Cytuj
Przełaj vs gravel: pojedynek mityczny

Fat jest taki gruby, że przewracając się na iPhone’a, robi z niego iPada
O różnicach i podobieństwach pomiędzy przełajem, a gravelem można napisać… ulotkę. O kłótniach i dysputach dotyczących tego jak rozpoznać, który jest który, powstałaby za to gruba księga. Gravel to stwór mityczny, o którym słyszał każdy, lecz niewielu go widziało. Mamy aktualnie w domu Treka Crocket i Focusa Mares, które reprezentują klasyczne przełaje oraz 2 Whyte’y Friston jako rowery gravelowe.
 
Pierwsza i najważniejsza różnica: grubość opony. Wyścigowy przełaj ma 33mm, a taki nielegalny 35mm – niby różnica niewielka, a jedzie się o wiele łatwiej. Gravel idzie o krok dalej i daje więcej możliwości: my mamy 40mm. Różnica w komforcie jest znaczna, jednak na lodzie wszystko tańczy tak samo. Szybko i boleśnie przekonujemy się, że o ile po piasku szerzej znaczy łatwiej, to w śniegu i błocie dużo większą różnicę potrafi robić wybór innego bieżnika niż ogarniczanie się do modyfikacji szerokości. Opony węższe, ale z bardziej agresywnym bieżnikiem (szczególnie bocznym) potrafią trzymać dużo lepiej niż szerokie, ale z przeznaczeniem typowo trekkingowym. Wniosek: bieżnik ważniejszy niż szerokość! Jeśli jednak byłby do wyboru podobny, to w zimie w ciemno biorę szersze.

Przełożenia: na Mazowszu nie ma to praktycznie znaczenia. Kaseta 11-42 z korbą 38 pozwala rozpędzić się z sensowną kadencją w okolice 40km/h (czyli tyle, ile zimą osiągam średnio raz na dwa miesiące), z drugiej strony, gdyby przyczepność pozwalała, podjeżdżałbym pod ściany w swoim mieszkaniu. Ze stopniowaniem jest sporo gorzej – znalezienie optymalnej kadencji, wymaga raczej zmiany prędkości niż próby zmian w przełożeniach.
 
DCIM101GOPRO
 
Pozycja: w przełaju bardziej sportowa, motywująca do szybszej jazdy, w gravelu raczej turystyczna. Początkowo mam wrażenie, że wszędzie jest pod górę, z czasem jednak przyzwyczajam się. Dodając do tego kierownicę szerszą o jakieś 4-6 centrymetów, czuję się jak szef… przynajmniej dopóki jadę chodnikami, bo przeciskanie się między samochodami jest znacznie utrudnione. Kto normalny jednak przeciskałby się w zimie środkiem drogi?
Coś za coś niestety, dzięki tym wszystkim udogodnieniom gravel jest zazwyczaj znacznie cięższy niż przełaj. Jeśli prędkość jest czynnikiem, na który zwracasz zimą uwagę, brałbym przełaj, szczególnie jeśli boisz się zostania „dziadem”. Gravel jakoś naturalnie wymusza jazdę swobodniejszą, wolniejszą, bardziej turystyczną, od której jest już tylko krok do rozważań, czy sakwy tak bardzo będą przeszkadzały… Ja mając do wyboru oba te rowery na podróż do pracy wybieram zawsze Whyte’a. Do lasu? Sam nie wiem – pewnie ten, który jest po prostu czystszy. Na wyścig i ambitną jazdę z kolegami – zawsze przełaj ;-)

Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: rowery typu GRAVEL
« 25 Sty 2017, 19:34 »
Witam
Mi się marzy gravel który spełniał by następujące warunki
- aluminiowa rama z mocowaniami dla bagażnika i błotników, na tyle sztywna, że nie wpada w oscylacje przy ciężkich sakwach
- hamulce tarczowe i sztywne osie
- akceptuje koła 42-622, pełne błotniki i taki prześwit pomiędzy, że jak wjedzie się w błoto czy glinę to koło nie blokuje się o błotnik.

Chyba takiego jeszcze nie stworzyli ?

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: rowery typu GRAVEL
« 25 Sty 2017, 20:04 »
Oj, wątpię żebyś czegoś takiego nie znalazł :). Jest tego multum.
Fakt, że tytan jest na przykład dość popularny ale na pewno i w alu coś jest.
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: rowery typu GRAVEL
« 25 Sty 2017, 21:14 »
Proszę: https://www.bikerumor.com/2015/10/21/new-niner-rlt-9-gravel-adventure-road-bikes-gain-thru-axles-carbon-fork-rack-mounts/ i przyjmuje oponki 1.75" nawet z tego co na stronie producenta widnieje czyli jakieś 45-622.
Strona producenta: http://www.ninerbikes.com/RLT9
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 09:11 »
Proszę: https://www.bikerumor.com/2015/10/21/new-niner-rlt-9-gravel-adventure-road-bikes-gain-thru-axles-carbon-fork-rack-mounts/ i przyjmuje oponki 1.75" nawet z tego co na stronie producenta widnieje czyli jakieś 45-622.
Strona producenta: http://www.ninerbikes.com/RLT9
I wszystko byłoby pięknie gdyby nie nieszczęsny PressFit.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 09:13 »
Tego nie było w warunkach Divera

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 09:20 »
Tego nie było w warunkach Divera

Jak najbardziej tak.
Wyraziłem jedynie czysto osobiste ubolewanie.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 10:11 »
Ja bym jeszcze dodał warunek chrześcijańskiej ceny ;)

Offline Mężczyzna martink

  • Wiadomości: 721
  • Miasto: Starachowice
  • Na forum od: 29.01.2011
    • http://www.wyprawyrowerowemartink.blogspot.com/
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 10:15 »
To znaczy wysokiej czy niskiej ? ;)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 10:37 »
Press Fit taki bee?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: rowery typu GRAVEL
« 26 Sty 2017, 12:10 »
Press Fit taki bee?
Nie zapewnia tak szczelnego połączenia z mufą jak gwint. Ma wyraźne tendencje do trzeszczenia, strzelania, gdy po mokrych przejażdżkach dostaną się drobinki piachu.
Kolejna rzecz to obsługa ... demontaż/montaż, ale to można by jeszcze przeżyć, jednak wcześniej wskazany problem powoduje, że osobiście omijam to rozwiązanie.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: rowery typu GRAVEL
« 31 Sty 2017, 17:25 »
Frameset ma potencjał, ale dobór osprzętu to już dramat (też wynik niskiej ceny). Korba 50/34t, do tego z przykrótkimi ramionami i kaseta 11-32 8s. Na asfalcie zakres dziurawy, w terenie strasznie twardo.

Może na plus, że korba na kwadrat, bo tanie ht2 są strasznie ciężkie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: rowery typu GRAVEL
« 31 Sty 2017, 18:57 »
Tutaj bywają dobre wyprzedaże tylko trzeba śledzić: http://www.planetx.co.uk/c/q/deals/clearance/clearance-bikes
Rowery i framesety,od dziecięcych  po czasówki, od stali, przez aluminium i karbon do tytanu. Do wyboru do koloru, choć z kolorem może być różnie :)
Ale chyba okres największych wyprzedaży już minął :(

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: rowery typu GRAVEL
« 1 Lut 2017, 05:02 »
http://www.ninerbikes.com/RLT9

Blisko. Zdjęcia robione są z oponami 35. Po włożeniu 42 będzie chyba na styk jeżeli chodzi o błotnik pomiędzy oponą i mocowaniem przedniej przerzutki. Dlaczego producenci rowerów Gravel/Adventure/Przełaj tak nie lubią błotników ?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum