Autor Wątek: Full czy HT?  (Przeczytany 5316 razy)

Offline Mężczyzna aard

• Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Full czy HT?
« 3 Wrz 2009, 09:19 »
Dzień dobry się z Państwem :) Ja po poradę ;)

Chodzi mianowicie o to, co w temacie. Trochę znudziło mi się śmiganie po wciąż tych samych okołołódzkich szosach. A niestety nie zawsze jest czas pojechać gdzieś dalej. Dlatego wymyśliłem, żeby kupić MTB i przestać bać się terenu. A jak już się wkręcę, to kto wie, może kiedyś i na wyprawę trenową bym pojechał? Marzyłoby mi się na ten przykład przejechanie całych Beskidów od "pętli bieszczadzkiej" aż do Cieszyna, powiedzmy czerwonym szlakiem (kiedyś go w całości pokonałem pieszo). Ciekawe, czy to w ogóle wykonalne? Z Lackowej na pewno by trzeba sprowadzać ;) (koniec OT) No i tu się pojawił - jak zwykle - problem...

Nawet tak podstawowej decyzji jak w temacie, jeszcze nie podjąłem, a cóż dopiero wybrać konkretny rower (tym bardziej, ze kompletnie nie znam się na amortyzatorach). Proszę o pomoc w decyzji. Póki co z moich przemyśleń wynika tyle:

Argumenty za HT:
- tańszy od fulla
- można zamontować normalny bagażnik (choć spotkałem się z opiniami, że jazda z sakwami w trudnym, górskim terenie, to głupi pomysł - próbował ktoś tego? Gdy alternatywą jest plecak, to nawet najgłupszy pomysł jestem skłonny rozważyć :P)
- potencjalnie mniej awaryjny niż full
- jak się już bardzo chce mieć "miękko pod dupą", to można założyć amortyzowaną sztycę

Argumenty za fullem:
hmmmm, tak właściwie sam nie wiem - nigdy nie miałem roweru z żadną amortyzacją (same sztywniaki), więc skąd miałbym wiedzieć, co tak naprawdę istotnego wnosi tylna? Poprawia trakcję, to prawie pewne, ale czy to naprawdę ważne?

W świetle powyższego właściwie byłem już zdecydowany na HT, ale znalazłem w jednym łódzkim sklepie pięknego fulla
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/xms_id_35861_.htm
w przyzwoitej cenie i się zakochałem, więc temat powrócił :)