Autor Wątek: Chiny - Mongolia - Kirgistan  (Przeczytany 22320 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 20:14 »
Czy rama jest pod sztywna oś, czy tylko piasta jest z osią 10mm ?
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 20:36 »
tylko piasta. Ramy "tylko pod oś" mają 12mm. To jest wtedy słabe, bo jak padnie koło, to powodzenia w szukaniu :D

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 20:43 »
Z tego co czytałem (opinie na forach), to rozwiązanie takie uważane jest za półśrodek i podobno jest znaczna różnica na korzyść 12mm, gdzie w ramie jest z jednej strony zamknięty otwór a w haku kolejny z gwintem.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 20:58 »
Niewątpliwie. Tylko ramy sztywne pod taką oś to egzotyk. Zaleta jest taka, że nie da się krzywo zapiąć koła, nie ma poprawek jak w szybkozamykaczu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 21:14 »
Pojawia się to rozwiązanie w rowerach z wyższej półki, nawet w szosach.
Ale tak jak mówisz popularność póki co mała.
Zamawiając nowy wheelset rozważałem te pół-sztywne osie ale, że mam mechaniki Spyre, więc klocki zawsze tak mogę ustawić aby nie dzwoniły.
Jeżdżąc z sakwami w górach, problemów ze sztywnością nie zaznałem.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 21:56 »
Ramy pod oś 12 mm często mają wymienne haki, a przynajmniej tak było w chińskich carbonach. Większy problem to brak możliwości montażu bagażnika na osi koła (aż kiedyś chyba zrobię pierwszy na świecie adapter i zacznę sprzedawać..), a oczek przeważnie brak ;)
« Ostatnia zmiana: 19 Lis 2016, 22:01 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 22:00 »
Kwadrat to nie do końca tylko konswrwatyzm sprzętowy. Żeby wyszło sensownie wagowo, trzeba wejść na poziom SLX, bo Deore to kloc HT2 bez HT1 ;>

HT2 wydaje się o tyle dobrym rozwiązaniem, że łożyska są lżejsze od całego pakietu. Wystarczy zabrać praskę, która powinna być dużo lżejsza od ściągacza.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 22:08 »
Szczerze powiem z autopsji, to mniej problemów miałem z octalinkiem niż kwadratem.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 22:10 »
wymyślili rozbieralny wkład na kwadrat :P
Rozbieralny wkład na kwadrat miałem w rowerze z początku lat dziewięćdziesiątych :)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 19 Lis 2016, 23:14 »
Też się z tym spotkałem, chyba miałem nawet taki Dura Ace nie w formie pakietu 8)

Sporo suportów na kwadrat jest tak skonstruowana, że na upartego można łożyska zająć, tylko mam komu się chce.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 20 Lis 2016, 17:37 »
Ramy "tylko pod oś" mają 12mm. To jest wtedy słabe, bo jak padnie koło, to powodzenia w szukaniu :D
Surly w niektórych ramach robił wymienne dropy. Do wyboru są tradycyjne, poziome i oś 12 mm.  Niestety tylko w modelach szlakowych, ale może z czasem rozwiązanie przejdzie do innych ram.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 20 Lis 2016, 17:58 »
Dla chcącego pewnie dałoby radę jakąś konwersję zrobić. Problem jest jeszcze w rozstawach, bo te 12mm mają nieco szerszy rozstaw (142mm).

Żeby było ciekawiej, to wymyślają coraz to nowe dziwactwa (148mm, 150mm). Zanim się sytuacja nie unormuje, to pewnie jeszcze ze 2 lata miną. Od strony piast sprawa jest prosta, bo w tych nowszych wymienia się oś i to jest wszystko, jeśli chodzi o konwersję.

Btw, dodatkowy plus sztywnych osi, w trakcie transportu samolotem, mniejsza jest szansa na pogięcie ramy/widelca :P

My home is where my bike is.

blondas

  • Gość
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 20 Lis 2016, 18:07 »
Dla chcącego pewnie dałoby radę jakąś konwersję zrobić. Problem jest jeszcze w rozstawach, bo te 12mm mają nieco szerszy rozstaw (142mm).
Oczywiście w tych ramach wszystko jest jak należy. Pod oś 12 ma szerokość 142, a pod 9 135 mm. Te 150 i szersze to już pod faty chyba. Dzięki temu rama jest prostsza w wykonaniu.
Teraz ma się pojawić jakaś nowość i konwersja ma być jeszcze prostsza.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Chiny - Mongolia - Kirgistan
« 20 Lis 2016, 18:17 »
Sam wynalazek wymiennych tylnych haków jest ciekawy nie tylko ze względu na sztywne ośki. Na przykład umożliwia to regulację rozstawu kół, dodatkowych otworów pod akcesoria, czy też montaż płytki rohloffa. Dorobienie swoich haków możliwe u prawie każdego ślusarza.

Pomysł nie jest nowy, ale niestety mocno niepopularny. W środowisku maniaków ciekawych rozwiązań nie tak dawno temu robiła furorę rama Romet 29er. http://www.forumrowerowe.org/topic/119586-rower-romet-29er-custom/
Bardzo często podobny system oferuje Kona w swoich ramach.

My home is where my bike is.

 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum