Autor Wątek: Sakwy - wady i zalety poszczególnych modeli  (Przeczytany 15924 razy)

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Jedną z różnic pomiędzy evo a "starym" jest kształt mocowania dolnego. W evo jest odkówka pozwalająca na schowanie łba śruby mocującej.
 
Drugą są chyba te "cypki" zabezpieczające przed nadmiernym przesuwaniem sakw do tyłu. Ja w starej wersji tego, niestety, nie mam i haki mi się wtłaczają w zaokrąglenie. Fizycznie chyba nic złego się nie dzieje ale psychicznie nie mogę tego znieść i chyba coś podrutuję:)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Skoro bagażnik Crosso jest spoko, i wytrzymały - da się do zaadoptować pod sakwy Ortlieb, to jeszcze mam tylko dylemat - czy warto dołożyć te 250 pln do wersji logo evo .

Czy to obniżenie środka ciężkości jest jakoś odczuwalne na trasie, czy przydaję się tylko w ciężkim terenie .. Sorry, że tak draże temat, ale nigdy nie jeździłem z sakwami, nie mam żadnego doświadczenia - a lubię kupować coś raz a dobrze na lata ...


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
To wszystko zależy. Tubus ma dużo modeli, żeby było trudniej. Na logo trudniej upchnąć coś na górę bagażnika, platforma jest wąska, a sam bagażnik zwęża się ku górze. Jak chcesz mocować duży worek na bagażniku, to modele cargo/cosmo są lepsze.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Worek 35 l mocuję na Logo evo , ale mocuję paskami. Do pasków nad sakwami mocuję sandały,lornetkę czasami statyw. Jest bardzo stabilnie.
Crosso ma taką przewagę że nie pozwoli przeladować roweru, ma mniejszą nośność.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
, to jeszcze mam tylko dylemat - czy warto dołożyć te 250 pln do wersji logo evo .

Czy to obniżenie środka ciężkości jest jakoś odczuwalne na trasie, czy przydaję się tylko w ciężkim terenie .. Sorry, że tak draże temat, ale nigdy nie jeździłem z sakwami, nie mam żadnego doświadczenia - a lubię kupować coś raz a dobrze na lata ...
Koniecznie chcesz wydać 350+? Ktoś linkował wersję Logo Evo bez prętów za 199 a pręty Crosso są za 19, Sport Arsenal - 17. Ja jeździłem z Cargo i było gorzej z pakownoscią - mam Ortlieb Backpacker Classic z klapą i po wypchaniu własnie ponad platforme górną wystawały; przy Logo zaledwie wyrównuja płaszczyznę i można dołożyc wór w poprzek a przy mniejszym wypchaniu - jeszcze po butelce wody pod paski.
« Ostatnia zmiana: 16 Sty 2017, 21:01 Dziadek »

Offline janogonowski

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: wawa
  • Na forum od: 19.04.2010
Skoro bagażnik Crosso jest spoko, i wytrzymały - da się do zaadoptować pod sakwy Ortlieb, to jeszcze mam tylko dylemat - czy warto dołożyć te 250 pln do wersji logo evo .

Czy to obniżenie środka ciężkości jest jakoś odczuwalne na trasie, czy przydaję się tylko w ciężkim terenie .. Sorry, że tak draże temat, ale nigdy nie jeździłem z sakwami, nie mam żadnego doświadczenia - a lubię kupować coś raz a dobrze na lata ...
W przypadku mniejszych ładunków (15kg – 20kg) nie odczułem żadnej różnicy. W przypadku ładunków o masie większej niż 20-25kg nie testowałem bagażnika Crosso. Chciałbym się odnieść jak najbardziej neutralnie do Twojego pytania i nie sugerować który bagażnik kupić więc dodam od siebie :) : bagażnik, rama są na końcu łańcucha rzeczy podlegających zużywaniu się w rowerze i ich wymianie (oczywiście pomijam sytuacje typu nieoczekiwane pęknięcie ramy, pręta bagażnika, etc). Mój bagażnik Crosso jak i Tubusa używam od ponad 10 lat i nic nie wskazuje na konieczność jego wymiany na nowy.

toś linkował wersję Logo Evo bez prętów za 199 a pręty Crosso są za
Jeżeli sprzedający ma kartę gwarancyjną do tego bagażnika to jest to bardzo dobra cena. Akurat pręty których brak w tym bagażniku są najmniej istotna rzeczą jeśli chodzi wytrzymałość i obciążenia jakie są przenoszon podczas jazdy – pręty te stabilizują jedynie bagażnik aby nie „fiknął” do przodu bądź tyłu.
« Ostatnia zmiana: 17 Sty 2017, 09:30 janogonowski »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Nie jest prawdą, że na tych pretach nie ma żadnych obciążeń. Wszelkie obciążenia skrętne też są przez nie przenoszone.

My home is where my bike is.

Offline janogonowski

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: wawa
  • Na forum od: 19.04.2010
Nie jest prawdą, że na tych pretach nie ma żadnych obciążeń. Wszelkie obciążenia skrętne też są przez nie przenoszone.
Przepraszam z rozpędu pominąłem to - tak one również przenoszą obciążenia boczne. Na myśli miałem to iż w porównaniu do sił jakie działają na dolną część bagażnika (w miejscu mocowania go do ramy) są dużo, dużo mniejsze. W związku z tym pręty te nie muszą mieć aż takich wysokich wymagań co do wytrzymałości w porównaniu do prętów/rurek z których bagażnik jest zbudowany.

p.s. kiedyś z braku "laku" zamiast takich prętów zmuszony byłem zastosować cienkie kawałki blachy o grubości 0.5 mm (wyciąłem szerokie paski 3-4cm szerokości). Partyzantka fakt ale nie było nic innego pod ręką a następnego dnia kolega miał wyjazd. Sztywność boczna przy 15-20kg bagażu z tego co wspominał była akceptowalna.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Kupiłem linkowanego tubusa Logo Evo.
Rozmawialem ze sprzedawcą, są to nowe bagażniki wykupione z montowni .
Dlatego są od 6 miesięcy w sprzedaży.
Prętów nie kupowali ze względu na to że są potrzebne różne dlugości zależne od wielkości ramy.
Maja jescze około 20szt.
Sądzę że dobra okazja, kupiłem do MTB 29 będzie pasował.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Nie jest prawdą, że na tych pretach nie ma żadnych obciążeń. Wszelkie obciążenia skrętne też są przez nie przenoszone.
Jednakowoż rzeczone pręty zarówno w oryginalnej wersji Tubusa jak i innych producentów wykonane są z aluminium i drastycznych różnic wytrzymałościowych być nie powinno.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Dzięki JUREK za info. Pewnie też zakupię . mam tylko nadzieję - ze pręty Crosso przypasują do mojego trekkinga ..

Offline Mężczyzna lukantos

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 23.08.2007
Skoro bagażnik Crosso jest spoko, i wytrzymały - da się do zaadoptować pod sakwy Ortlieb, to jeszcze mam tylko dylemat - czy warto dołożyć te 250 pln do wersji logo evo .
Zestaw Ortlieb rear classic wraz z bagażnikiem Crosso przerabiałem u siebie. Naturalnie wszystko pasuje i da się tak jeździć, ale istotnym problemem w tym mezaliansie okazywało się przecieranie pionowej rurki bagażnika przez szynę dolnego mocowania sakwy. Okręcałem to miejsce taśmą, gumą co z kolei w racji większej średnicy skutkowało płytszym osadzeniem dolnego mocowania. Praktycznie przy pokonaniu każdej większej nierówności mocowanie puszczało.

pręty te stabilizują jedynie bagażnik aby nie „fiknął” do przodu bądź tyłu.
Oj, nie... im więcej "wiązań" tym bardziej sztywna konstrukcja zwłaszcza pod większym obciążeniem. Użytkownicy Tubusa Fly zapewne coś więcej powiedzą  :).

Ktoś linkował wersję Logo Evo bez prętów za 199
Brałem u nich Vegę. Dostałem paragon. Połączyłem z prętami Crosso z pozytywnym skutkiem, choć długość tych prętów (190mm) mam na styk. Rama PlanetX London Road.




Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Remik , poradzimy sobie :)
Ja roweru jeszcze nie mam, dopiero jest zamówiony, jak przyślą rower dobiorę pręty.

http://www.rowerywroclaw.pl/bagazniki/tubus-pret-montazowy-350mm-0mm-czarny/20163179
« Ostatnia zmiana: 17 Sty 2017, 13:25 JUREK »

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017

Brałem u nich Vegę. Dostałem paragon. Połączyłem z prętami Crosso z pozytywnym skutkiem, choć długość tych prętów (190mm) mam na styk. Rama PlanetX London Road.
Sport Arsenal na te wygięte bocznie podaje 220 mm.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Dotarł do mnie Tubus Evo z oferty z Milicza.
http://allegro.pl/tubus-logo-evo-bagaznik-tylny-26-28-wyprzedaz-i6679884208.html

Jest  nowy, bez uszkodzeń, z dokumentów tylko paragon.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum