Autor Wątek: Budowa roweru wyprawowego na stalowej ramie ABC  (Przeczytany 7597 razy)

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Witam serdecznie szanowne grono

Postaram sie strescic zanim mecz sie zacznie po pewnie sporo z nas zasiadzie przed TV by zaznac troche emocji  ;) Do rzeczy:
Nastal czas by w koncu miec swoj pierwszy powazny rower, taki moj na 100% nie pozyczony od zony kolegi, kupiony za grosze z niewlasciwa geometria, badz zabawy w serwisanta “kup-zrob-podaj dalej” itp. tylko zbudowany przez samego siebie z serduchem .

Mam 175 cm wzrostu, dlugosc nogi od wewnatrz 77cm, wagi 73kg. Rower ma sluzyc glownie na wyprawy kilkudniowe I tygodniowe, oczywiscie po miescie I do pracy tez mam zamiar na nim poginac :D

Jesli chodzi o nawierzchnie to  asfalt 80% I 20% lekki teren. Planuje jezdzic na maratonach racer 700x38c ale nie ukrywam ze chcialbym w przyszlosci zalozyc grubsze opony nawet 45mm jesli stwierdze ze robie wyprawe po lasach albo ze mam za malo komfortu na 38mm
Zalezy mi na wygodnej pozycji (takiej jak na slynnym Specialized Awol) oczywiscie z barankiem
Chcialbym zamontowac przedni bagaz I takie rozwiazanie jak w treku 720 z buklakami baaaardzo mi sie podoba (niestety trek 720 alu), oczywiscie mocowania na 3 bidony ale to chyba standard w rowerach wyprawowych.


No I najwazniejsze parametry w ktorych nie jestem w ogole pewien to w koncu 2 rzedy czy 3 rzedy. Jak 2 to korba mtb 40/28 choc idealnie bylo by 42/30. Jesli nie, bo podobno bar endy sa “takie sobie” to 3 rzedy I tu w sumie tez nie bylo by tragedii bo kiedys okazyjnie kupilem caly group set SLX wiec korbe 44/32/22 juz mam kasete 11-34 tez I to bylo by wystarczajace na podjazdy z bagazem. Pytanie brzmi jak polaczyc szosowe manetki z korba i przerzutka MTB (podobno niewspolgraja)

Kolejna sprawa to czy to koniecznie musza byc tarcze. Znam roznice, wiem ze dobre v-ki dobrze ustawione tez dadza rade I to mnie przekonuje. Problem w tym ze wiekszosc ram jakie spotkalem sa pod tarcze I borykajac sie juz z problemem jakis czas przystalem juz na ewentualne tarcze ;) choc to mogly by byc wybor lekko wymuszony gdyz tarcze juz wypychaja v-ki czy canti.

Jakie ramy biore pod uwage? Przedewszystki nowe:
Genesis TDF….wiecej ladnych I zarazem wartych uwagi nie znalazlem.

To na razie tyle …Moge tez kupic caly rower rozebrac sprzedac to czego nie potrzebuje I wstawic cos swojego. Choc nie powiem ze nie chce mi sie bawic w caly ebaj. 
Slyszalem ze w uk jest spory wybor ram… Na caly rower zamierzam przeznaczyc max 7500zl w zaleznosci jak funt stoi :D

Z gory wielkie dzieki za poswiecony czas I podzielenie sie swoja wiedza :D

Offline Mężczyzna mimi

  • Wiadomości: 69
  • Miasto: HAJNÓWKA
  • Na forum od: 08.09.2013
Ja przy takim budżecie rozglądał bym się jednak za Awolem. Tylko warto moim zdaniem poszukać model ubiegłoroczny. Ewentualnie składać go z części (sama rama to koszt około 2500zł).

michał

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Budżet masz spory. Ja Awola Comp wyrwalem za 5 taka,  ale to był chyba ostatni egzemplarz z rocznika 2014 dostępny w Polsce. Tarcze 2rz Deore  i kasetę  11-36 obsłużą klamki Sram Apex. Osobiście polecam firmowy napęd z Awol-a: 32/36 daje radę w górach z sakwami.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Awol Elite, niestety biały, ma w cenie 5500 dodatkowo komplet bagaznikow,  firmowe błotniki. Dokup Plug-a III, lampy ze stajni  Supernova i zmień piaste na dynamo i masz model Evo w założonym budżecie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Kup sobie najlepiej używany, w UK jest spory wybór ciekawych rowerów. W najgorszym wypadku użyjesz samej ramy

Pooglądaj sobie Salsa Vaya, Salsa Fargo, Genesis Vagabond, ciekawy (i tani) rower ma też Fuji, ale modelu nie pamiętam. Warte uwagi są też Author Ronin i powyżej lobbowany Specialized Awol. Zrobił się straszny wysyp fajnych rowerów.

Przełożenia to indywidualna sprawa. W moim rowerze będzie korba 22/36 i kaseta 11-32T. Nie jestem do końca pewien czy nie przesadziłem z rozmiarem blatu, bo 34T (przy głównie terenowej jeździe) w zasadzie by wystarczyło..
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Przy 36/11 nie wykrecisz wiecej niz 46-48kph. Mam 38/11 i brakuje czasem na dlugich ladnych zjazdach.... :)

Jakbym mial dwojke z przodu pod bagaze, wzialbym raczej cos w stylu 42/32, z tylu 11-34.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013


/.../
Jakie ramy biore pod uwage? Przedewszystki nowe:
Genesis TDF….wiecej ladnych I zarazem wartych uwagi nie znalazlem.
/.../


Zechciałbyś wymienić kilka z czuba tych, jakie - względem estetyki - odpadły.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

blondas

  • Gość
Pytanie brzmi jak polaczyc szosowe manetki z korba i przerzutka MTB (podobno niewspolgraja)

Kolejna sprawa to czy to koniecznie musza byc tarcze.
Manetki szosowe + przerzutka szosowa obsłużą bez problemu napęd MTB x2/3. Oczywiście shimano, bo Sram robi zdaje się tylko x2.

Muszą być tarcze, bo canti są upierdliwe, a mini V też szałem nie jest, oba wykluczają ileś tam ram które piwotów nie mają. Poza tym oszczędzasz obręcze.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przy 36/11 nie wykrecisz wiecej niz 46-48kph. Mam 38/11 i brakuje czasem na dlugich ladnych zjazdach.... :)
W rowerze z kołami 26" mam blat 38t, czyli odpowiednik 36t przy 29". Przy wspomnianej prędkości mam jeszcze twardsze przełożenie w zapasie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
38/11 konczy mi sie na 54kph przy kadencji 120 na oponach 35mm. Przy 36T bedzie to 51kph.

Inna sprawa ze z kadencja 120 to do sie da sprintowac przez jakis czas, na dluzej to 110 max.

Potwierdza to kalkulator tu: http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=38&RZ=11&UF=2185&TF=120&SL=2.6&UN=KMH

Dokladnie mowiac, to 36T i 11 z tylu na oponach 35/622 i kadencji 110 daje 47.2 kph. Ale stale 110 to tez trzeba sobie wytrenowac...

A ty jak szybko krecisz ze zostaje ci jeszcze przelozen?

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Ja złożyłem na napędzie 42/28 x 11/36. Zakładając sakwy twardszego młynka bym nie dawał.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
A ty jak szybko krecisz ze zostaje ci jeszcze przelozen?
Straciłem czujnik kadencji przy upadku, więc pomiarów teraz nie prowadzę. Po płaskim komfortowa kadencja to 110 (średnia byłaby wyraźnie niższa, bo na podjazdach kręci się wolniej), ale jeśli trzeba to 140 nie stanowi problemu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
no ja w swoim za duzym cannondale-u mialem 36/36 i duze podjazdy na lekko byly ok ale z sakwami trzeba by bylo zmienic na mniejsza tarcze-cos na 32 badz 30. jak juz bym sie zdecydowal na 2 rzedy to bylo by to 42/28 z checia zamiany najmniejszej zebatki na 30. XTR ma ciekawe ringi (44-30) ale nie chce wydawac tyle kasy. czy moglbym kupic XT 42-28 i zmienic najmniejsza zebatke na 30?

Przełożenia to indywidualna sprawa. W moim rowerze będzie korba 22/36 i kaseta 11-32T. Nie jestem do końca pewien czy nie przesadziłem z rozmiarem blatu, bo 34T (przy głównie terenowej jeździe) w zasadzie by wystarczyło..

korba 22-36 zdecydowanie za malo bo jednak na pusto tez bede jezdzil.

Powoli sie przekonuje do 3 rzedow tym bardziej ze mam juz SLX 44-32-22,  widzialem ze w jakims rowerze zamontowali takie oto shiftery http://www.chainreactioncycles.com/shimano-tiagra-4703-3x10-speed-sti-shifter-set/rp-prod137778?gs=1&gclid=Cj0KEQjwv467BRCbkMvs5O3kioUBEiQAGDZHL3C2qAdl99R5GqxfOib6E7M-NKVu-_uI_ZPiuVBO5roaAkmj8P8HAQ&gclsrc=aw.ds wiec jednak mozna?? jedyny minus jest taki ze sa cholernie drogie.
wchodza jeszcze w gre bar end-y ale wiele osob na nie narzeka. nie zmienialem nigdy biegow czyms takim i nie wiem " z czym to sie je" jakie plusy a jakie minusy ma to rozwiazanie?

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Przy 36/11 nie wykrecisz wiecej niz 46-48kph. Mam 38/11 i brakuje czasem na dlugich ladnych zjazdach.... :)

Jakbym mial dwojke z przodu pod bagaze, wzialbym raczej cos w stylu 42/32, z tylu 11-34.

a jakie przelozenia i manetki masz u siebie??

Pytanie brzmi jak polaczyc szosowe manetki z korba i przerzutka MTB (podobno niewspolgraja)

Kolejna sprawa to czy to koniecznie musza byc tarcze.
Manetki szosowe + przerzutka szosowa obsłużą bez problemu napęd MTB x2/3. Oczywiście shimano, bo Sram robi zdaje się tylko x2.

Muszą być tarcze, bo canti są upierdliwe, a mini V też szałem nie jest, oba wykluczają ileś tam ram które piwotów nie mają. Poza tym oszczędzasz obręcze.

ja bym powiedzial ze tarcze sa upierdliwe gdzie krzysiek sobiecki wspomnial o ciaglych mikroregulacjach od wyprawy do wyprawy do tego nie znosze jak mi klocki ocieraja o tarcze kolejna sprawa sa ciezsze od canti i kolejna sprawa canti czy v-ki jest o wiele latwiej wyregulowac, czysta przyjemnosc :)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
a jakie przelozenia i manetki masz u siebie??

W wyprawowcu 50/40/30 + 11-34, ale zmienie jak bede mial okazje na 46/36/26 + 11-34.

W wyscigowcu ogólnego zastosowania (jazda na lekko) 38 + 11-32.


Cytuj
ja bym powiedzial ze tarcze sa upierdliwe gdzie krzysiek sobiecki wspomnial o ciaglych mikroregulacjach od wyprawy do wyprawy

Kup TRP Hy/RD i zapomnij o jakichkolwiek regulacjach. Drogo, ale jak dla mnie warto.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum