Powoli sie przekonuje do 3 rzedow tym bardziej ze mam juz SLX 44-32-22, widzialem ze w jakims rowerze zamontowali takie oto shiftery http://www.chainreactioncycles.com/shimano-tiagra-4703-3x10-speed-sti-shifter-set/rp-prod137778?gs=1&gclid=Cj0KEQjwv467BRCbkMvs5O3kioUBEiQAGDZHL3C2qAdl99R5GqxfOib6E7M-NKVu-_uI_ZPiuVBO5roaAkmj8P8HAQ&gclsrc=aw.ds wiec jednak mozna?? jedyny minus jest taki ze sa cholernie drogie.
Każde tarcze będą tarły, tyle że w tym co proponujesz nie ma możliwości samodzielnej regulacji
Jaka niby jest przewaga w ustawianiu Hy/RD nad typowymi hydraulikami? Tak samo się same regulują wg tarczy, tyle, że można je założyć do dowolnych klamek mechanicznych,
choć kosztem mniejszej siły i gorszej modulacji.
Zwykłe hydrauliki też teoretycznie nie wymagają regulacji, tyle że realia są takie, że nieraz przycierają o tarcze i trzeba rzeźbić, przesuwać zaciski, prostować tarcze itd.
Cytat: wiewiur w 17 Cze 2016, 17:15Powoli sie przekonuje do 3 rzedow tym bardziej ze mam juz SLX 44-32-22, widzialem ze w jakims rowerze zamontowali takie oto shiftery http://www.chainreactioncycles.com/shimano-tiagra-4703-3x10-speed-sti-shifter-set/rp-prod137778?gs=1&gclid=Cj0KEQjwv467BRCbkMvs5O3kioUBEiQAGDZHL3C2qAdl99R5GqxfOib6E7M-NKVu-_uI_ZPiuVBO5roaAkmj8P8HAQ&gclsrc=aw.ds wiec jednak mozna?? jedyny minus jest taki ze sa cholernie drogie.Korba MTB x3 jest o 0.5cm szersza od szosowej. Czasem taki układ (przerzutka Tiagry i korba MTB) działa ok a czasem ludzie narzekają, że na największej tarczy łańcuch ociera się o wózek, pomimo wykręcenia śruby H.Jeżeli upierasz się na canti (v-ek nie pogodzisz z szosowymi klamkami, zalet mini-vek nie widzę) to niestety część ram wyprawowych odpada, między innymi właśnie awol.
Cytat: Alek w 17 Cze 2016, 19:05Nie ma, bo nie potrzeba - raz ustawione dobrze nie trą i tyle. Mowię po ponad 6000km przejechanych na nowszej wersji (z 2015). Starsze (2013) nie regulowaly sie same tak dobrze, trzeba się czasem było bawić - teraz po prostu wymieniam pady jak się zetrą, a klamki chodzą zawsze tak samo.Ja niestety nie kupuję tej teorii, w ustawianiu względem tarczy niczym się dla mnie te hamulce od pełnych hydraulików nie różnią. I są w tym samym stopniu wrażliwe na przycieranie jak każde tarczówki, nowe działają fajnie, ale jak się zasyfią, zużyją itd - to ustawianie tego idealnie to sporo roboty.Cytat: Alek w 17 Cze 2016, 19:05A jak pogniesz tarczę, to proszę bardzo - masz taką samą sytuację jak pogięte koło w szosówce, tylko może łatwiej naprawić na poboczu. To nie chodzi o zauważalne pogięcie, tylko minimalne zgięcia, którym tarcze ulegają w procesie normalnego używania, zmiany kół, przekładania tarcz itd. Problemem każdych tarczowych hamulców jest to, że mają bardzo mały odstęp od tarczy, więc bardzo mały margines błędu powyżej którego zaczynają trzeć. Np. Serwecz zrezygnował z tego powodu z tarcz w wyprawówce, uważał z nimi bardzo, na transport lotniczy odkręcał tarcze, by nic się nie zgięły - i wszystko na nic, jednak lekko zaczynały przycierać. Ja na Transalpach miałem te same doświadczenia, dało się z tym oczywiście jechać, po prostu z lekkim przycieraniem trzeba było się pogodzić.
Nie ma, bo nie potrzeba - raz ustawione dobrze nie trą i tyle. Mowię po ponad 6000km przejechanych na nowszej wersji (z 2015). Starsze (2013) nie regulowaly sie same tak dobrze, trzeba się czasem było bawić - teraz po prostu wymieniam pady jak się zetrą, a klamki chodzą zawsze tak samo.
A jak pogniesz tarczę, to proszę bardzo - masz taką samą sytuację jak pogięte koło w szosówce, tylko może łatwiej naprawić na poboczu.
Kup TRP Hy/RD i zapomnij o jakichkolwiek regulacjach. Drogo, ale jak dla mnie warto.
Te regulacje avidow bb7 o ktorych pisałem wynikały z przycinania się linki w pancerzu. Teraz to po każdym 1000km przekrecenie pokrętłem by dopasować odległość klocek/tarcza, więc nie jest tak źle.
TRP Spyre, są prawdopodobnie mocniejsze, a sporo lżejsze.
masz na mysli hydrauliczne czy mechaniczne? bo zdaje sie sa w dwoch wersjach
jesli tak jest to jakie trp super by nie byly dziekuje za takie rozwiazanie i wezme wtedy bb7