No i jakos tak zrobili geometrie wersji Tour ze wyglada prawie jak AWOL
(...) zostala jeszcze kwestia tych bar endow. nie wydaja mi sie za najlepsze rozwiaznie, poniewaz w dolnym chwycie caly czas jezdzic nie bede jadac na gornym trzeba by specjalnie zejsc na dol co w trudnym podjezdzie albo mega szybkim zjezdzie bylo by ryzykownym posunieciem. pamietam jak w starych kolazowkach byly mocowane dzwignie na ramie to do najwygodniejszych rozwiazan tez nie nalezalo, te o ktorych mowa sa na kierze ale tez rozwiaznie takie sobie.... jakie sa powody stosowania ich w rowerach skoro cenowo wychodza tylko troszke lepiej od tych "tradycyjnych" no chyba ze wizualnie sie komus podobaja...
Cytat: maku w 17 Cze 2016, 18:27Korba MTB x3 jest o 0.5cm szersza od szosowej. Czasem taki układ (przerzutka Tiagry i korba MTB) działa ok a czasem ludzie narzekają, że na największej tarczy łańcuch ociera się o wózek, pomimo wykręcenia śruby H.Jeżeli upierasz się na canti (v-ek nie pogodzisz z szosowymi klamkami, zalet mini-vek nie widzę) to niestety część ram wyprawowych odpada, między innymi właśnie awol.ciekawe jest to co mowisz o tym 0.5 cm moze to zalezy od regulacji , ilosci przelozen i co za tym idzie grubosci lancucha bo zdaje mi sie ze 3 rzedy w szosowkach to nie do konca ludziom przypada do gustu zwlaszcza w turystykach, wiec wymieniaja na mtb ze wzgledu lepsze proporcje. oby w moich SLX-bylo wszystko cacy.
Korba MTB x3 jest o 0.5cm szersza od szosowej. Czasem taki układ (przerzutka Tiagry i korba MTB) działa ok a czasem ludzie narzekają, że na największej tarczy łańcuch ociera się o wózek, pomimo wykręcenia śruby H.Jeżeli upierasz się na canti (v-ek nie pogodzisz z szosowymi klamkami, zalet mini-vek nie widzę) to niestety część ram wyprawowych odpada, między innymi właśnie awol.
Z regulacją Spyre na pewno są wygodniejsze, bo pokrętło linki reguluje odległość obu klocków od tarczy, a nie tylko jednego jak w BB7. Avidy to już stara konstrukcja, dobra była parę lat temu, teraz są lepsze.
Korby MTB są robione pod support o szerokości 73mm a szosowe pod support 68mm.
W instrukcji Avidów wyraźnie stoi, że regulowanie ich linką jest niebezpieczne. Przy mocno wytartych klockach może się okazać, że wstępnie podciągnięte cięgło oprze się o ogranicznik zanim klocki zacisną tarczę.
jakie sa powody stosowania ich w rowerach skoro cenowo wychodza tylko troszke lepiej od tych "tradycyjnych" no chyba ze wizualnie sie komus podobaja...
CytujKorby MTB są robione pod support o szerokości 73mm a szosowe pod support 68mm.Powiedz to wszystkim moim korbom Deore ktore chodza pod 68mm...
Siejesz popelinę Waćpan jakbyś pierwszy raz na rower usiadł . Biegi na podjazdach zmienia się mnóstwo razy, a już szczególnie interwałowych, gdzie się wytraca stopniowo prędkość - wtedy stopniowa, powolna zmiana idzie często przez całą kasetę, a nie naraz wszystkie biegi. I takich interwałowych górek jest w Polsce na tysiące, raz na dole to zmieniasz może na długich alpejskich ścianach, a nie w Polsce, gdzie długich podjazdów nie ma tak znowu dużo.
Co Ty Worek za teorie znowu wymyślasz? Zmiana biegów ma nam dawać frajdę, że na ciernej manetce trafimy idealnie? Jednak większość ludzi woli nie mieć frajdy że trafia idealnie, tylko woli używać manetek, które automatycznie zawsze trafiają
Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia. Kolejną kwestie mamy już za sobą, utwierdziłem sie w tym że bar endy nie będą mi potrzebne i postaram się tak złożyć rower by ich po prostu nie zakładać. No ale po co budować skoro prawie każdy podzespół w tym genesisie który wam wyslałem mi pasuje, no może oprócz kół bo w te też bym chciał zainwestować. A nie wiem czy wyjdzie mnie taniej... raczej nie ... z tymi podkładkami też nie bardzo wiem o co kaman. Czy byłbym sam wstanie to ogarnąć? gdzie są te podkładki umieszczone? Hollowtecha jeszcze nie rozbieralem choć 1 klucz mam. A jeszcze jedno, co tam robi korba treningowa bez bar endow? Są podkładki? Czy do trekingowej nie trzeba?