Cytat: wiewiur w 18 Cze 2016, 23:22Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia. Kolejną kwestie mamy już za sobą, utwierdziłem sie w tym że bar endy nie będą mi potrzebne i postaram się tak złożyć rower by ich po prostu nie zakładać. No ale po co budować skoro prawie każdy podzespół w tym genesisie który wam wyslałem mi pasuje, no może oprócz kół bo w te też bym chciał zainwestować. A nie wiem czy wyjdzie mnie taniej... raczej nie ... z tymi podkładkami też nie bardzo wiem o co kaman. Czy byłbym sam wstanie to ogarnąć? gdzie są te podkładki umieszczone? Hollowtecha jeszcze nie rozbieralem choć 1 klucz mam. A jeszcze jedno, co tam robi korba treningowa bez bar endow? Są podkładki? Czy do trekingowej nie trzeba?Korba trekingowa Shimano to zasadniczo korba mtb, ale z większymi tarczami.Zwróć uwagę, że fabryczny Tour de Fer jest z prostą kierownicą. A więc ta rama będzie długa. Z geometrii wychodzi, że jest prawie tak długa jak awol, jeśli nie dłuższa. W awolu długa rama jest skompensowana krótkim mostkiem i bardzo krótkim barankiem. Składak, którego zalinkowałeś już tak ze zdjęć nie wygląda. Więc warto by na nim siąść przed zakupem, żeby się nie okazało, że nie bardzo idzie dosięgnąć klamki.
Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia. Kolejną kwestie mamy już za sobą, utwierdziłem sie w tym że bar endy nie będą mi potrzebne i postaram się tak złożyć rower by ich po prostu nie zakładać. No ale po co budować skoro prawie każdy podzespół w tym genesisie który wam wyslałem mi pasuje, no może oprócz kół bo w te też bym chciał zainwestować. A nie wiem czy wyjdzie mnie taniej... raczej nie ... z tymi podkładkami też nie bardzo wiem o co kaman. Czy byłbym sam wstanie to ogarnąć? gdzie są te podkładki umieszczone? Hollowtecha jeszcze nie rozbieralem choć 1 klucz mam. A jeszcze jedno, co tam robi korba treningowa bez bar endow? Są podkładki? Czy do trekingowej nie trzeba?
ale tu chcialbym sie zwrocic do wlascicieli awola. przy moim wzroscie wydaje mi sie ze powinienem wziasc M-ke 495mm rury podsiodlowej ale dlugosc gornej mnie przeraza 575siedzialem na treku 720 baardzo wygodny gdzie rozmiar ramy byl 52 ale rura podsiodlowa miala 490 c-c, a rura gorna c-c 530 przy mostku 80mm. to jak to jest z tymi rozmiarami bo myslalem ze mierzy sie to center to center rurY podsiodlowej a tu wychodzi 49 a nazywa sie ja 52 w takim wypadku z awola wydaje mi sie ze ma to byc M (choc nie jestem przekonany do rury gornej) a z genesisa TDF S-KA przy RURZE PODSIODLOWEJ 480MM A GORNEJ 547MM
Cytat: wiewiur w 16 Cze 2016, 20:00/.../Jakie ramy biore pod uwage? Przedewszystki nowe:Genesis TDF….wiecej ladnych I zarazem wartych uwagi nie znalazlem./.../Zechciałbyś wymienić kilka z czuba tych, jakie - względem estetyki - odpadły.
/.../Jakie ramy biore pod uwage? Przedewszystki nowe:Genesis TDF….wiecej ladnych I zarazem wartych uwagi nie znalazlem./.../
Cytujale tu chcialbym sie zwrocic do wlascicieli awola. przy moim wzroscie wydaje mi sie ze powinienem wziasc M-ke 495mm rury podsiodlowej ale dlugosc gornej mnie przeraza 575siedzialem na treku 720 baardzo wygodny gdzie rozmiar ramy byl 52 ale rura podsiodlowa miala 490 c-c, a rura gorna c-c 530 przy mostku 80mm. to jak to jest z tymi rozmiarami bo myslalem ze mierzy sie to center to center rurY podsiodlowej a tu wychodzi 49 a nazywa sie ja 52 w takim wypadku z awola wydaje mi sie ze ma to byc M (choc nie jestem przekonany do rury gornej) a z genesisa TDF S-KA przy RURZE PODSIODLOWEJ 480MM A GORNEJ 547MMJa mam 179 cm wzrostu i kupiłem AWOL-a w rozmiarze M. Przymierzałem się do dwóch rozmiarów, M i L, dosiadając i próbując modeli Elite i Evo w Krakowie. M-ka posuje mi idealnie, L-ka była już za długa. Co do wymiaru TT, zauważ jak wysoko w AWOL-u masz główkę sterową. Jej położenie równoważy długość rury TT. Na M-ce mogę przyjąć pozycję wyprostowaną i siedząc jak na holenderskim miejskim rowerze, w prostym chwycie trzymam kierownicę. Z drugiej strony, łapiąc dolny chwyt zbliżam się do pozycji szosowej, a gdybym odwrócił mostek pewnie można by już mówić o pozycji szosowej ;-) Wszystko co pomiędzy tymi skrajnymi położeniami rąk na kierownicy, składa się na wygodę tej ramy. Zastanawiam się nad dorzuceniem lemondki na długie przeloty.
Jeśli nie masz proporcji orangutana to nie trafisz na ramę z dobrą rurą górną, a za długą podsiodłową, za to odwrotnie jak najbardziej, więc trzymaj się rozmiaru górnej rury, a podsiodłową olej.
Awol w rozmiarze M jest przeznaczony pod wzrostu ~180. Podsiadłówka to nie szosowe 495 mm, tylko 19 cali jak w mtb.Ramy szosowe na wzrost 180 cm mają około 56 cm długości. Tutaj dodatkowe 1,5 cm powoduje, że nie zahacza się stopą o przednie koło, w końcu koła to 29" i potrzebne jest nieco więcej miejsca niż w szosie. Fargo w rozmiarze 18" (sugerowany wzrosty ~177) miało 575, nowsze modele są bardziej zwarte i mają 565 - według recenzji, skutkuje to właśnie częstszym trącaniem koła butem.Aha. Na pozycję poza długością ramy, mostkiem i wysokością mocowania kierownicy, wpływa też jej szerokość. Im szersza kierownica tym suma TT + mostek, musi być niższa.
No i na podobny wzrost ogólnie robi się Mki Przecież nie biorą tych rozmiarówek zupełnie z kosmosu, nie da się zrewolucjonizować bikefittingu bo w końcu jesteśmy takim gatunkiem a nie innym - a chodzi o to żeby klient wszedł do sklepu i od razu wiedział co ma przymierzać wiewiur - Ska bedzie zdecydowanie za mala. A jak przedluzysz mostek, zmienisz charakterystyke prowadzenia, bedzie bardziej stabilnie i mniej zwrotnie. Do sakw i prostych dróg jak znalazł, ale nawet w mieście (a co dopiero poza droga) moze mu brakowac "wiewiurczosci" No chyba że masz jakies wybitnie krotki tors/rece.
mysle ze w razie potrzeby to siodelko pojdzie pierwsze w ruch a potem ewentualnie mostek
W Cdf najwieksza to ok. 40mm na granicy obcierania, 36-37mm z blotnikami. stalowy Marin Four Corners łyka chyba większe.
Ramy szosowe są wyraźnie krótsze od wyprawowych i gdyby awol miał typowo szosowy przód (mostek ~10cm i baranek długi na ~8cm) to by był ekstremalnie długi rower. Dlatego zdecydowanie warto obejrzeć go na żywo, zwłaszcza planując składanie na tej ramie. Ja nabrałem pojęcia jak ten setup "działa" dopiero jak obejrzałem w sklepie Awola Elite (gięcie baranka i mostek). Nawiasem mówiąc główka ramy w tym rowerze też ma swoją poetykę i warto to obejrzeć na żywo.Cytat: wiewiur w 20 Cze 2016, 23:13mysle ze w razie potrzeby to siodelko pojdzie pierwsze w ruch a potem ewentualnie mostek To nie do końca tak, że można bezkarnie przesuwać siodełko: siedzieć chcesz za (nie nad) pedałami - jak daleko, zależy od proporcji nogi. Przesunięcie siodełka za bardzo do przodu daje mniej ergonomiczną pozycję. PS. Nie wiem jak jest w UK, ale jeśli podobnie jak w Polsce, to kolekcja Speca 2017 będzie na magazynach już koło września. I lepiej nie zwlekać z zamawianiem ramy bo znikają szybko. Sam frameset różni się nieco od tego w gotowym rowerze. Rama ma takie haki pod różne rodzaje napędu a rurki mają logo Reynoldsa (jeśli robi Ci to jakąkolwiek różnicę).