Autor Wątek: Budowa roweru wyprawowego na stalowej ramie ABC  (Przeczytany 7600 razy)

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016

To mi posłuży jako wzór, jak się juz  dokopie do suportu to zobaczę o chodzi z tymi podkładkami. Plan jest taki że zamówię 1 rame w rozmiarze S i 1rower w rozmiarze M albo genesisa albo awola. Z tej ramy boardman przełoże wszystko na S i się karne, potem próba na M i decyzja na czym mi wygodniej. Oczywiście S-ka pójdzie do innego właściciela i ja złoże z tego co mam. Chodzi tylko o przymiarke.  Jak by ktos reflektowal rame dajcie znac forumowicze maja pierszenstwo :)

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: 19 Cze 2016, 21:02 wiewiur »

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia. Kolejną kwestie mamy już za sobą, utwierdziłem sie w tym że bar endy nie będą mi potrzebne i postaram się tak złożyć rower by ich po prostu nie zakładać. No ale po co budować skoro prawie każdy podzespół w tym genesisie który wam wyslałem mi pasuje, no może oprócz kół bo w te też bym chciał zainwestować. A nie wiem czy wyjdzie mnie taniej... raczej nie ... z tymi podkładkami też nie bardzo wiem o co kaman. Czy byłbym sam wstanie to ogarnąć? gdzie są te podkładki umieszczone? Hollowtecha jeszcze nie rozbieralem choć 1 klucz mam.
A jeszcze jedno, co tam robi korba treningowa bez bar endow? Są podkładki? Czy do trekingowej nie trzeba?

Korba trekingowa Shimano to zasadniczo korba mtb, ale z większymi tarczami.
Zwróć uwagę, że fabryczny Tour de Fer jest z prostą kierownicą. A więc ta rama będzie długa. Z geometrii wychodzi, że jest prawie tak długa jak awol, jeśli nie dłuższa. W awolu długa rama jest skompensowana krótkim mostkiem i bardzo krótkim barankiem. Składak, którego zalinkowałeś już tak ze zdjęć nie wygląda. Więc warto by na nim siąść przed zakupem, żeby się nie okazało, że nie bardzo idzie dosięgnąć klamki.

sluszna uwaga, ale tu chcialbym sie zwrocic do wlascicieli awola. przy moim wzroscie wydaje mi sie ze powinienem wziasc M-ke 495mm rury podsiodlowej ale dlugosc gornej mnie przeraza  :o 575
siedzialem na treku 720 baardzo wygodny gdzie rozmiar ramy byl 52 ale rura podsiodlowa miala 490 c-c, a rura gorna c-c 530 przy mostku 80mm. to jak to jest z tymi rozmiarami bo myslalem ze mierzy sie to center to center rurY podsiodlowej a tu wychodzi 49 a nazywa sie ja 52  :-\
w takim wypadku z awola wydaje mi sie ze ma to byc M (choc nie jestem przekonany do rury gornej) a z genesisa TDF S-KA przy RURZE PODSIODLOWEJ 480MM A GORNEJ 547MM

PATRZCIE CO MI UMKNELO A TAKA OKAZJA BYLA DO PRZYMIARKI ;(
http://www.ebay.co.uk/itm/Specialized-AWOL-Touring-Commute-Adventure-Bike-/201602636137?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMESINDXX%3AIT&nma=true&si=ZvDx%252F46apHZJYQm%252FJBRvwwWRtkA%253D&orig_cvip=true&rt=nc

czy to jest model comp?? 3 rzedy na osprzecie sora... chyba fabryczny.
« Ostatnia zmiana: 19 Cze 2016, 21:12 wiewiur »

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Jeśli nie masz proporcji orangutana to nie trafisz na ramę z dobrą rurą górną, a za długą podsiodłową, za to odwrotnie jak najbardziej, więc trzymaj się rozmiaru górnej rury, a podsiodłową olej.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Cytuj
ale tu chcialbym sie zwrocic do wlascicieli awola. przy moim wzroscie wydaje mi sie ze powinienem wziasc M-ke 495mm rury podsiodlowej ale dlugosc gornej mnie przeraza  :o 575
siedzialem na treku 720 baardzo wygodny gdzie rozmiar ramy byl 52 ale rura podsiodlowa miala 490 c-c, a rura gorna c-c 530 przy mostku 80mm. to jak to jest z tymi rozmiarami bo myslalem ze mierzy sie to center to center rurY podsiodlowej a tu wychodzi 49 a nazywa sie ja 52  :-\
w takim wypadku z awola wydaje mi sie ze ma to byc M (choc nie jestem przekonany do rury gornej) a z genesisa TDF S-KA przy RURZE PODSIODLOWEJ 480MM A GORNEJ 547MM

Ja mam 179 cm wzrostu i kupiłem AWOL-a w rozmiarze M. Przymierzałem się do dwóch rozmiarów, M i L, dosiadając i próbując modeli Elite i Evo w Krakowie. M-ka posuje mi idealnie, L-ka była już za długa. Co do wymiaru TT, zauważ jak wysoko w AWOL-u masz główkę sterową. Jej położenie równoważy długość rury TT. Na M-ce mogę przyjąć pozycję wyprostowaną i siedząc jak na holenderskim miejskim rowerze, w prostym chwycie trzymam kierownicę. Z drugiej strony, łapiąc dolny chwyt zbliżam się do pozycji szosowej, a gdybym odwrócił mostek pewnie można by już mówić o pozycji szosowej ;-) Wszystko co pomiędzy tymi skrajnymi położeniami rąk na kierownicy, składa się na wygodę tej ramy. Zastanawiam się nad dorzuceniem lemondki na długie przeloty.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Awol w rozmiarze M jest przeznaczony pod wzrostu ~180. Podsiadłówka to nie szosowe 495 mm, tylko 19 cali jak w mtb.

Ramy szosowe na wzrost 180 cm mają około 56 cm długości. Tutaj dodatkowe 1,5 cm powoduje, że nie zahacza się stopą o przednie koło, w końcu koła to 29" i potrzebne jest nieco więcej miejsca niż w szosie. Fargo w rozmiarze 18" (sugerowany wzrosty ~177) miało 575, nowsze modele są bardziej zwarte i mają 565 - według recenzji, skutkuje to właśnie częstszym trącaniem koła butem.

Aha. Na pozycję poza długością ramy, mostkiem i wysokością mocowania kierownicy, wpływa też jej szerokość. Im szersza kierownica tym suma TT + mostek, musi być niższa.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016


/.../
Jakie ramy biore pod uwage? Przedewszystki nowe:
Genesis TDF….wiecej ladnych I zarazem wartych uwagi nie znalazlem.
/.../


Zechciałbyś wymienić kilka z czuba tych, jakie - względem estetyki - odpadły.
sorki przeoczylem odp, surly odpada bo ramy za duze choc znalazlem tego Surly Cross Check http://surlybikes.com/bikes/cross_check/geometry tylko jak patrze na geometrie ramy awola i surly to na wyprawy o wiele lepszy bedzie awol do tego opony mozna dac szersze bez obaw ze zabraknie miejsca na blotniki. Do tego trzeba przyznac ze przepieknie wyglada w tej czerni (czy to model comp), z reszta wiele ram nie znalazlem przyznam sie szczerze i nawet nie czuje potrzeby bo wstepnie decyzja juz padla, choc jestem otwarty na kolejne propozycje bo trzeba przyznac ze awol jest popularny (nie ma co sie dziwic) a chcialo by sie miec cos odmiennego

Cytuj
ale tu chcialbym sie zwrocic do wlascicieli awola. przy moim wzroscie wydaje mi sie ze powinienem wziasc M-ke 495mm rury podsiodlowej ale dlugosc gornej mnie przeraza  :o 575
siedzialem na treku 720 baardzo wygodny gdzie rozmiar ramy byl 52 ale rura podsiodlowa miala 490 c-c, a rura gorna c-c 530 przy mostku 80mm. to jak to jest z tymi rozmiarami bo myslalem ze mierzy sie to center to center rurY podsiodlowej a tu wychodzi 49 a nazywa sie ja 52  :-\
w takim wypadku z awola wydaje mi sie ze ma to byc M (choc nie jestem przekonany do rury gornej) a z genesisa TDF S-KA przy RURZE PODSIODLOWEJ 480MM A GORNEJ 547MM

Ja mam 179 cm wzrostu i kupiłem AWOL-a w rozmiarze M. Przymierzałem się do dwóch rozmiarów, M i L, dosiadając i próbując modeli Elite i Evo w Krakowie. M-ka posuje mi idealnie, L-ka była już za długa. Co do wymiaru TT, zauważ jak wysoko w AWOL-u masz główkę sterową. Jej położenie równoważy długość rury TT. Na M-ce mogę przyjąć pozycję wyprostowaną i siedząc jak na holenderskim miejskim rowerze, w prostym chwycie trzymam kierownicę. Z drugiej strony, łapiąc dolny chwyt zbliżam się do pozycji szosowej, a gdybym odwrócił mostek pewnie można by już mówić o pozycji szosowej ;-) Wszystko co pomiędzy tymi skrajnymi położeniami rąk na kierownicy, składa się na wygodę tej ramy. Zastanawiam się nad dorzuceniem lemondki na długie przeloty.

dzieki, czyli wychodzi dla mnie S-ka przy 175 cm wzrostu

Jeśli nie masz proporcji orangutana to nie trafisz na ramę z dobrą rurą górną, a za długą podsiodłową, za to odwrotnie jak najbardziej, więc trzymaj się rozmiaru górnej rury, a podsiodłową olej.

jak by co to zawsze mozna mostek skrocic badz lepiej bylo by siodelko dac troche do przodu

Awol w rozmiarze M jest przeznaczony pod wzrostu ~180. Podsiadłówka to nie szosowe 495 mm, tylko 19 cali jak w mtb.

Ramy szosowe na wzrost 180 cm mają około 56 cm długości. Tutaj dodatkowe 1,5 cm powoduje, że nie zahacza się stopą o przednie koło, w końcu koła to 29" i potrzebne jest nieco więcej miejsca niż w szosie. Fargo w rozmiarze 18" (sugerowany wzrosty ~177) miało 575, nowsze modele są bardziej zwarte i mają 565 - według recenzji, skutkuje to właśnie częstszym trącaniem koła butem.

Aha. Na pozycję poza długością ramy, mostkiem i wysokością mocowania kierownicy, wpływa też jej szerokość. Im szersza kierownica tym suma TT + mostek, musi być niższa.

dobra sugestia, wiec w tym przypadku lepiej miec krotsza gorna rure i szersza kierownice do lepszego prowadzenia. zgadza sie??

czyli co sugerujesz w moim przypadku?? czy tak jak kolega borafu wspomnial zeby sie nie przejmowac rura podsiodlowa tylko gorna?
S-ka w awolu???
« Ostatnia zmiana: 20 Cze 2016, 22:14 wiewiur »

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Jasne,  można skrócić mostek, ale o ile przesuwanie sztycy jest możliwe w bardzo dużym zakresie bez szkody, to z mostkiem już tak dobrze nie jest.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Sugeruję przymierzyć się do roweru w sklepie, to po pierwsze. Po drugie i moim zdaniem....przy 175 cm wzrostu na 100% pasować Ci bedzie M-ka.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Nie wiem skąd worek bierze te wymiary ram AWOLa ale siedząc w sklepie na rowerze w rozmiarze M widziałem oficjalną tabelę Speca w której Mka była pod wzrost 168-178 cm

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
No i na podobny wzrost ogólnie robi się Mki ;) Przecież nie biorą tych rozmiarówek zupełnie z kosmosu, nie da się zrewolucjonizować bikefittingu bo w końcu jesteśmy takim gatunkiem a nie innym - a chodzi o to żeby klient wszedł do sklepu i od razu wiedział co ma przymierzać  :icon_smile2:

wiewiur - Ska bedzie zdecydowanie za mala. A jak przedluzysz mostek, zmienisz charakterystyke prowadzenia, bedzie bardziej stabilnie i mniej zwrotnie. Do sakw i prostych dróg jak znalazł, ale nawet w mieście (a co dopiero poza droga) moze mu brakowac "wiewiurczosci" ;)

No chyba że masz jakies wybitnie krotki tors/rece.

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
mysle ze w razie potrzeby to siodelko pojdzie pierwsze w ruch a potem ewentualnie mostek zobaczymy... moze nie potrzebnie przestraszylem sie dlugosci tej rury gornej ;)
choc przyznam ze wolalbym byc na miejsu Krzyska bo wedlug "tabelki" wzial ciu ciut za maly rower, nie mam zbyt duzego doswiadczenia i wiekszosc moich rowerow ramy byly za duze to wydaje mi sie ze wole mniejsze ramy...

przymierzyc sie trzeba koniecznie ale tu w uk to w sklepie rowery mozna policzyc na palcach.... no wszystkich posiadanych, zeby nie przesadzac ale trafic z rozmiarem toc to cud. wszystko online, oczywiscie mozna zwrocic ale nie chce zamowic 10 rowerow a potem mini ciezarowke zamowic zeby to wszystko oddac ;) bo przeciez sam chce zbudowac rower  ;D

No i na podobny wzrost ogólnie robi się Mki ;) Przecież nie biorą tych rozmiarówek zupełnie z kosmosu, nie da się zrewolucjonizować bikefittingu bo w końcu jesteśmy takim gatunkiem a nie innym - a chodzi o to żeby klient wszedł do sklepu i od razu wiedział co ma przymierzać  :icon_smile2:

wiewiur - Ska bedzie zdecydowanie za mala. A jak przedluzysz mostek, zmienisz charakterystyke prowadzenia, bedzie bardziej stabilnie i mniej zwrotnie. Do sakw i prostych dróg jak znalazł, ale nawet w mieście (a co dopiero poza droga) moze mu brakowac "wiewiurczosci" ;)

No chyba że masz jakies wybitnie krotki tors/rece.

dobre... "wiewiurczosci"
ogolem mam wrazenie ze jestem jakis taki krotki  :lol: :lol: nogi 77cm rece tez wiec sami osadzcie ;)

co jeszcze oprocz awola ma "geometrie wyprawowca" oraz mozliwosc wsadzenia grubych opon? Krzysiek co brales jeszcze pod uwage??
ma ktos genesisa tdf?? tam najwieksza opona jaka wejdzie to podobno 700x38

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
W Cdf najwieksza to ok. 40mm na granicy obcierania, 36-37mm z blotnikami.

stalowy Marin Four Corners łyka chyba większe.

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Ramy szosowe są wyraźnie krótsze od wyprawowych i gdyby awol miał typowo szosowy przód (mostek ~10cm i baranek długi na ~8cm) to by był ekstremalnie długi rower. Dlatego zdecydowanie warto obejrzeć go na żywo, zwłaszcza planując składanie na tej ramie. Ja nabrałem pojęcia jak ten setup "działa" dopiero jak obejrzałem w sklepie Awola Elite (gięcie baranka i mostek). Nawiasem mówiąc główka ramy w tym rowerze też ma swoją poetykę i warto to obejrzeć na żywo.

mysle ze w razie potrzeby to siodelko pojdzie pierwsze w ruch a potem ewentualnie mostek

To nie do końca tak, że można bezkarnie przesuwać siodełko: siedzieć chcesz za (nie nad) pedałami - jak daleko, zależy od proporcji nogi. Przesunięcie siodełka za bardzo do przodu daje mniej ergonomiczną pozycję.

PS. Nie wiem jak jest w UK, ale jeśli podobnie jak w Polsce, to kolekcja Speca 2017 będzie na magazynach już koło września. I lepiej nie zwlekać z zamawianiem ramy bo znikają szybko. Sam frameset różni się nieco od tego w gotowym rowerze. Rama ma takie haki pod różne rodzaje napędu a rurki mają logo Reynoldsa (jeśli robi Ci to jakąkolwiek różnicę).
« Ostatnia zmiana: 20 Cze 2016, 23:34 maku »

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
W Cdf najwieksza to ok. 40mm na granicy obcierania, 36-37mm z blotnikami.

stalowy Marin Four Corners łyka chyba większe.
no wlasnie go obczailem. zgadza sie opony bierze chyba podobnie jak w awolu 2.00" a z blotnikami 700x45 i to by mi pasowalo, korba juz mniej ale cos by sie z tym wykombinowalo...
nie znam sie na stalach aluminium itp ale mam wrazenie ze nie sa to rurki reynoldsa to raz a dwa oznaczenie na ramie cro-mo 4130 nie wyglada tak dobrze jak "reynolds 725" jak u genesisa. by the way awol jest robiony na ramie reynoldsa?

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Ramy szosowe są wyraźnie krótsze od wyprawowych i gdyby awol miał typowo szosowy przód (mostek ~10cm i baranek długi na ~8cm) to by był ekstremalnie długi rower. Dlatego zdecydowanie warto obejrzeć go na żywo, zwłaszcza planując składanie na tej ramie. Ja nabrałem pojęcia jak ten setup "działa" dopiero jak obejrzałem w sklepie Awola Elite (gięcie baranka i mostek). Nawiasem mówiąc główka ramy w tym rowerze też ma swoją poetykę i warto to obejrzeć na żywo.

mysle ze w razie potrzeby to siodelko pojdzie pierwsze w ruch a potem ewentualnie mostek

To nie do końca tak, że można bezkarnie przesuwać siodełko: siedzieć chcesz za (nie nad) pedałami - jak daleko, zależy od proporcji nogi. Przesunięcie siodełka za bardzo do przodu daje mniej ergonomiczną pozycję.

PS. Nie wiem jak jest w UK, ale jeśli podobnie jak w Polsce, to kolekcja Speca 2017 będzie na magazynach już koło września. I lepiej nie zwlekać z zamawianiem ramy bo znikają szybko. Sam frameset różni się nieco od tego w gotowym rowerze. Rama ma takie haki pod różne rodzaje napędu a rurki mają logo Reynoldsa (jeśli robi Ci to jakąkolwiek różnicę).

ohhoho widze ze o bike fittingu wiem duzo za malo ;) wezme to pod uwage jak bede sie przymierzal do roweru.
w uk nie planuje kupic tej ramy bo kosztuje 700 funa wiec bodajze o 1000zl wiecej przeliczajac na dzisiejszy kurs funta i na to co znalazlem 2600zl w pl :D
acha i rurki reynoldsa robia roznice... ale zaraz zaraz to jest tylko logo?? a jak jest w rzeczywistosci w zlozonym rowerze??

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum