Autor Wątek: Budowa roweru wyprawowego na stalowej ramie ABC  (Przeczytany 7599 razy)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Reynolds czy CroMo (prawie) jeden pies, wazne czy cieniowane. Jesli podwojnie albo potrojnie (butted), to juz dobrze, nie ma sie co marszczyc nad wyborem w tym temacie.

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
w uk nie planuje kupic tej ramy bo kosztuje 700 funa wiec bodajze o 1000zl wiecej przeliczajac na dzisiejszy kurs funta i na to co znalazlem 2600zl w pl :D
acha i rurki reynoldsa robia roznice... ale zaraz zaraz to jest tylko logo?? a jak jest w rzeczywistosci w zlozonym rowerze??

No skoro jest logo to rurki zrobił Reynolds. Ale to dotyczy framesetu. O ile mi wiadomo gotowe rowery z nowych kolekcji są składane na ramach od innego dostawcy (i logo Reynoldsa oczywiście nie ma). Ja bym nie przywiązywał do tego wagi.
« Ostatnia zmiana: 20 Cze 2016, 23:56 maku »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012


Nie wiem skąd worek bierze te wymiary ram AWOLa ale siedząc w sklepie na rowerze w rozmiarze M widziałem oficjalną tabelę Speca w której Mka była pod wzrost 168-178 cm
To nie oficjalne stanowisko Specialized, tylko podobne ramy pod 180 cm mają takie wymiary. Z normalnym barankiem rzeczywiście rama może być nieco dłuższa niż z dirt drop.

No i na podobny wzrost ogólnie robi się Mki ;) Przecież nie biorą tych rozmiarówek zupełnie z kosmosu, nie da się zrewolucjonizować bikefittingu bo w końcu jesteśmy takim gatunkiem a nie innym - a chodzi o to żeby klient wszedł do sklepu i od razu wiedział co ma przymierzać  :icon_smile2:
Właśnie zawsze mnie dziwiło, że często 180 cm łapało się na L, albo było pomiędzy rozmiarami - tworzenie niepotrzebnych dylematów dla chyba najpopularniejszego wzrostu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
No dobra ... rozmiarówka AWOL-a dla zainteresowanych.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
ogolem mam wrazenie ze jestem jakis taki krotki  nogi 77cm rece tez wiec sami osadzcie ;)
Ja mam 180 wzrostu i 88-89 nogi ;D Musisz mieć raczej długi tułów, więc mimo mniejszej wzrostu może Ci pasować większa rama. Jedynie przekrok może stanowić problem.

Polecałbym przeprowadzenie domowego bikefittingu przez stronę competitivecyclist dla roweru szosowego - da to dobry materiał porównawczy. Sam wzrost bywa mylący, bo na przykład mam kolegę, który jest ode mnie wyższy, ale tylko przez szyję (ramiona na tej samej wysokości), a ta nie wpływa na rozmiar ramy.

Też aktualnie składam rower, geometria mniej więcej jak w Awolu, tylko kierownica to Salsa Woodchipper, która ma ~51 cm szerokości w miejscu chwytu (dolny). Wybrałem ramę 29er z podsiodłówką 17"/43 cm i efektywną długością górnej rury 58 cm. Mostek 80 mm.

Pytałeś o kierownicę. Moim zdaniem najbardziej uniwersalna będzie taka w stylu Salsa Cowbell - z lekko rozgiętym dolnym chwytem - wygodna i daje wyraźnie więcej kontroli. Szerokość 42 lub 44 cm, najlepiej wymierzyć sobie barki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
Polecałbym przeprowadzenie domowego bikefittingu przez stronę competitivecyclist dla roweru szosowego - da to dobry materiał porównawczy.

Dobry o tyle, ze pokazuja dobrze co i jak mierzyc. Ale ich rekomendacje do szosowki nie beda sie pokrywaly z ramami do touringu - inny stack, inny reach, odmienna geometria.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Oczywiście nie będą się pokrywać, ale osoby używając szosówki i roweru touringowego będą w stanie podpowiedzieć o ile należy zmienić wymiary.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
ogolem mam wrazenie ze jestem jakis taki krotki  nogi 77cm rece tez wiec sami osadzcie ;)
Ja mam 180 wzrostu i 88-89 nogi ;D Musisz mieć raczej długi tułów, więc mimo mniejszej wzrostu może Ci pasować większa rama. Jedynie przekrok może stanowić problem.

Polecałbym przeprowadzenie domowego bikefittingu przez stronę competitivecyclist dla roweru szosowego - da to dobry materiał porównawczy. Sam wzrost bywa mylący, bo na przykład mam kolegę, który jest ode mnie wyższy, ale tylko przez szyję (ramiona na tej samej wysokości), a ta nie wpływa na rozmiar ramy.

Też aktualnie składam rower, geometria mniej więcej jak w Awolu, tylko kierownica to Salsa Woodchipper, która ma ~51 cm szerokości w miejscu chwytu (dolny). Wybrałem ramę 29er z podsiodłówką 17"/43 cm i efektywną długością górnej rury 58 cm. Mostek 80 mm.

Pytałeś o kierownicę. Moim zdaniem najbardziej uniwersalna będzie taka w stylu Salsa Cowbell - z lekko rozgiętym dolnym chwytem - wygodna i daje wyraźnie więcej kontroli. Szerokość 42 lub 44 cm, najlepiej wymierzyć sobie barki.

dzieki wszystkim za pomoc naprawde doceniam :)

przyjdzie zona to mnie pomierzy musze tylko znalesc tak dluga poziomice ;)
widze ze mozna kombinowac na wszelakie sposoby, przy twoim wzroscie rama 51cm... ale za to gorna jest dluga.... nic to pozostaja mi przymiarki, jade do sklepu w coventry tam maja awola i zdam relacje co wybralem ale mysle ze ta M-ka bedzie dobra

wyliczylem tak na szybko ze jak bym sie zdecydowal na genesisa tdf flat bar to na osprzecie slx-a ktory juz mam wyszlo by mnie okolo 5000zl ( w tym kola za 850zl nie wiem jakie, wstepne oszacowanie)

jak bym budowal awola na 2x10 speed, ospzrzet tiagra i 105, kola ten sam budzet to wyszlo by 6300zl

warto??

w wolnej chwili podam co ile kosztowalo, i gdzie. ja polecam bikestacje, niemieckiego rose, i angielskie chain reaction oraz wiggle.
jakie znacie sklepy gdzie ceny sa godne uwagi??
« Ostatnia zmiana: 21 Cze 2016, 13:30 wiewiur »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
widze ze mozna kombinowac na wszelakie sposoby, przy twoim wzroscie rama 51cm... ale za to gorna jest dluga....
Mam spory przekrok, ale i tak siodło ustawiam nisko. W ramie 17" zostaje jeszcze spory zapas sztycy 40 cm. Problemem dopasowania jest właśnie tylko długość. Wadą małych ram jest mniej miejsca na framebag (zwłaszcza w grubych alu), nie wchodzi już pod górną rurę stelaż namiotu i u mnie jest nawet drobny problem z bidonami. Za to trudniej się obić..

wyliczylem tak na szybko ze jak bym sie zdecydowal na genesisa tdf flat bar to na osprzecie slx-a ktory juz mam wyszlo by mnie okolo 5000zl ( w tym kola za 850zl nie wiem jakie, wstepne oszacowanie)

jak bym budowal awola na 2x10 speed, ospzrzet tiagra i 105, kola ten sam budzet to wyszlo by 6300zl

warto??
Baranek w rowerze wyprawowym jest wart każdej ceny ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Ja powiem inaczej: na dlugie godziny na rowerze baranek bedzie lepszy, czy to szuter czy asfalt. Prosta kierownica da szybciej w tylek dloniom ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Nie mam problemow z hamowaniem na baranku w terenie (przelaj, a tu hamuje sie dosyc sporo), ale przyznam ze hamulce  pod klamkomanetki sa konstruowane bardziej w wytracanie predkosci niz zatrzymywanie w miejscu jak w MTB.

Zauwaz ze na fullu oprocz prostej kierownicy miales tez amora, wiec nie ma co porownywac. Ja za to pierwsze 6000km przejechalem na szosowce z prosta kierownica i pamietam jak sie meczylem na kilku brevetach... problemy z dlonmi skonczyly sie kiedy przeszedlem na baranka.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum