Autor Wątek: Budowa roweru wyprawowego na stalowej ramie ABC  (Przeczytany 7604 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przejechałem pieszy Szlak Orlich Gniazd (praktycznie cały czas tereb) na tzw. Pokraku. Jeszcze nigdy nie jechałem tak trudnej technicznie dłuższej trasy (co nie znaczy, że rzeczywiście była trudna). Kierownica to lekko rozgięty baranek (42 cm c-c między końcami).

Na ostrzejszych zjazdach czasem tylko nieznacznie odstawałem od osób jadących na rowerach z prostymi kierownicami i amortyzatorami.

Dystans dzienny był dosyć marny, ale na hamulce Canti nie musiałem narzekać, palce nie bolały. Mimo braku amortyzatora specjalnie mnie nie wytelepało, bo większość nierówności dało się wytłumić ramionami, w czym właśnie baranek pomagał.

Nawet gdybym coś zyskał na zjazdach na prostej kierownicy, to szybko by się to odbiło na komforcie w dalszej części trasy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Hmm ... tyle opinii ile jeżdżących, poza tym każdy z nas ma różne doświadczenia; od typowego przełaju i kręcenia pętli, przez Transalpy, po szutry, gliny i single stanowiące fragmenty kilkudzięsięciokilometrowych tras.... Osobiście widzę zdecydowane różnice, na tych samych odcinkach off-road, które robiłem w zeszłym roku na amortyzowanym 29-erze, a obecnie objeżdżam je na stalowym AWOL-u z barankiem. Wszędzie tam, gdzie jest płasko, albo lekko pod górę, na AWOL-u jedzie mi się szybciej i baranek nie ma z tym nic wspólnego. Jadę szybciej i tak samo wygodnie, bo w Romecie zazwyczaj blokowałem amortyzator na takich odcinkach. Wszystkie zjazdy, zwłaszcza po szutrach i te mające powyżej -3% robiło mi się o niebo wygodniej na Romecie, o czym decydowała amortyzacja, szerokość opony i prosta kierownica, dzięki której miałem pewniejszy dostęp do lepszych hamulców. O singlach, typu zjazd przez las, wąską ścieżką, o większych nachyleniach niż 6-8% obecnie nawet nie myślę: rower z barankiem to nie jest maszyna do robienia tego typu odcinków, albo inaczej, zjechać od biedy można, ale zaliczenie kilkunastu takich sekcji o długości 100-200 m każda to byłaby katorga (przynajmniej dla mnie), głównie ze względu na specyfikę hamowania, o której zresztą wspominał Alek. AWOL jest dla mnie bardziej uniwersalny, ale z pewnych rzeczy na nim musiałem zrezygnować, zresztą miałem już dość "nawalania" po krzonach i błocie ;-)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Szlak który przejechałem był względnie płaski. Oczywiście baranek ma swoje ograniczenia, na tych najbardziej stromych ściankach miałem już strach w oczach ze względu na zbyt pochyloną pozycję. Wymowa mojej wypowiedzi miała być raczej taka, że i w terenie baranek nieźle sobie poradzi, tylko wymaga to więcej koncentracji. Na płaskim, czy na podjazdach jest chyba nawet lepszy.

Temat dotyczy budowy roweru wyprawowego, więc teren nie jest priorytetem. Chciałem tylko żeby autor miał świadomość, że baranek nie zabije uniwersalności.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Przejechałem pieszy Szlak Orlich Gniazd (praktycznie cały czas tereb) na tzw. Pokraku.

Pytanie czy jechałeś z Krakowa do Częstochowy czy w drugą stronę? Pod kątem zjazdowym jednak z Krakowa jest łatwiej bo jest tych zjazdów mniej po prostu. ;) Zdarzają się wprawdzie krótkie ścianki (jak np. pod Kosmołowem) ale je można zbiec nawet. Natomiast z Częstochowy są długie odcinki zjazdu po piasku, kamieniach, korzeniach i tam się chyba najbardziej odczuje różnice w hamowaniu i prowadzeniu się danej kierownicy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jechałem z Częstochowy ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Moim zdaniem większe znaczenie ma szerokość opony. Z oponami 1.6-1.75 po piasku czy luźnych kamieniach źle się jedzie, choćby i na prostej kierownicy. W takich warunkach lepiej sprawdzi się mtb na szerokich oponach.
W miarę wygodnie można hamować z klamek przełajowych, ale pod warunkiem, że nam koło nie ujeżdża na sypkim podłożu. Na długich asfaltowych zjazdach klamki przełajowe również dają odpocząć palcom. Żeby to jednak miało sens warto mieć baranka, w którym obszar mocowania obejm jest szeroki. W porównaniu do prostej kierownicy i tak trzymamy stosunkowo wąsko, ale tu ponownie kłania się podłoże - typowy rower wyprawowy to niekoniecznie dobry wybór na jazdę po pasku czy dużych luźnych kamieniach.
« Ostatnia zmiana: 23 Cze 2016, 00:15 maku »

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Oczywiście nie będą się pokrywać, ale osoby używając szosówki i roweru touringowego będą w stanie podpowiedzieć o ile należy zmienić wymiary.
a wiec zmierzylem wszystkie parametry w tym kalkulatorze, sa tam 3 rodzaje wymiarow 1: "eddie fit" ten bardziej sportowy i 3ci "french fit" ten bardziej komfortowy. oto moje wyniki:
http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp?CMP_ID=PD_GOc014TM&CSPID=0915&utm_source=Google&utm_medium=PSTM&gclid=CjwKEAjwy6O7BRDzm-Tdub6ZiSASJADPNzYrK5rmER0FAfGp_M8Ix-WtUZ1QVBzTnG4UAgJI0Ski6BoC4hPw_wcB&gclsrc=aw.ds#results
jesli chodzi o wymiary do typowej kolazowki to ciezko mi porownac, mialem zaledwie cyclocrossa cadx z rama 54 i 53 gorna i od niedawna stalem sie posiadaczem typowe kolazowki z rama 52 i 53 gorna i jest o niebo lepiej mimo bardziej pochylonej pozcji( odwroce mostek i bedzie miod malina) wiec wracajac do wymiarow to 2 glowne z tego kalkulatora sa dla mnie watpliwe  gorna 51cm i dolna 55  :o miezyc raczej mierzylem dobrze. wzrost z zona sprawdzalismy 4 razy  :o :o i oszukiwano mnie cale zycie ;) mam 173 cm nie 175  tak jak myslalem :lol: 
ILE TO CZLOWIEK MOZE SIE DOWIEDZIEC DZIEKI TAKIEMU FORUM

Szlak który przejechałem był względnie płaski. Oczywiście baranek ma swoje ograniczenia, na tych najbardziej stromych ściankach miałem już strach w oczach ze względu na zbyt pochyloną pozycję. Wymowa mojej wypowiedzi miała być raczej taka, że i w terenie baranek nieźle sobie poradzi, tylko wymaga to więcej koncentracji. Na płaskim, czy na podjazdach jest chyba nawet lepszy.

Temat dotyczy budowy roweru wyprawowego, więc teren nie jest priorytetem. Chciałem tylko żeby autor miał świadomość, że baranek nie zabije uniwersalności.


dzieki za cala ta debate, tak jak wszyscy tu stwierdzilu, baranek nie ma przeznaczenia typowo terenowego i ja nie zamierzam tez roweu uzywac w tym celu, glownie to bedzie asfalt i dedykowane sciezki rowerowe ktore jak wiemy sa i asfaltowe jak i szutrowe. a z pelnym bagazem po takim terenie fajnie bedzie moc zalozyc kapcie 700x42c wraz z blotnikami.
plan wyglada w ten sposob ze tego genesisa TDF sobie odpuscilem, zamowilem z evans cycles genesisa croix de fer przeloze czesci z tego boardmana zrobie 1h rundke i zobacze jak na takim czyms sie jedzie a potem pojdzie pod mlotek... (no chyba ze mi sie spodoba) do tego zamowilem 2 awole z 2016 roku comp w rozmiarze S i chyba wersje podstawowa w rozmiarze M
przymierze pojezdze chwile oddam i bede zamawial rame z PL bo po dokladncyh obliczeniach wyjdzie 1200zl roznicy  :o wiec warto, jak by ktos jechal w kierunku wyspy dajcie znac podrzuce paczke ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zrób zrzut ekranu, bo chyba tylko Ty widzisz te wyniki. Interesująca jest wyłącznie długość górnej rury i mostka, a właściwie ich suma. Podsiodłową się nie przejmuj, mi wychodziły kosmiczne wartości -  ponad 60 cm. Na forach polecali CC Fit (czyli to drugie ;)) mi zdaje się wyszło jakoś 55,5 górnej + 11 mostka. Oczywiście kierownice mają różny reach, a klamki zasięg, więc nie jest to w pełni miarodajne. Trzymam się tych wymiarów i jestem zadowolony.

Co tu życia w kłamstwie, to najważniejsze żeby żona nie robiła z tego problemów. Mam nadzieję, że nie przyczynię się do kryzysu w rodzinie. W razie rozwodu budowa roweru tylko się wydłuży :/


Jeśli jakiś rower ma jechać do Polski, to polecam EBS transport. 20 funtów z rower w kartonie (30 bez) jest chyba najlepszą ofertą na rynku.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Zrób zrzut ekranu, bo chyba tylko Ty widzisz te wyniki. Interesująca jest wyłącznie długość górnej rury i mostka, a właściwie ich suma. Podsiodłową się nie przejmuj, mi wychodziły kosmiczne wartości -  ponad 60 cm. Na forach polecali CC Fit (czyli to drugie ;)) mi zdaje się wyszło jakoś 55,5 górnej + 11 mostka. Oczywiście kierownice mają różny reach, a klamki zasięg, więc nie jest to w pełni miarodajne. Trzymam się tych wymiarów i jestem zadowolony.

Co tu życia w kłamstwie, to najważniejsze żeby żona nie robiła z tego problemów. Mam nadzieję, że nie przyczynię się do kryzysu w rodzinie. W razie rozwodu budowa roweru tylko się wydłuży :/


Jeśli jakiś rower ma jechać do Polski, to polecam EBS transport. 20 funtów z rower w kartonie (30 bez) jest chyba najlepszą ofertą na rynku.

no mi gorna wyszla tylko 51cm a mostka 9, zalozony jest 11 wiec bede zmienial na 9 lub 8, z tym reachem kiery musze sie zaznajomic bo nic te dane mi nie mowia.

zona tez byla zdziwiona ale afery nie bylo, dobrze ze inne dlugosci sa ok ;D 8)

budowa nie moze sie wydluzyc bo w polowie lipca chce zrobic way of the roses, z lewego do prawego brzegu wyspy, tzw coast to coast :D myslac jednak realnie bede musial znalesc szybko jakis zamiennik (zanim wysle to dystrybutor potem kolejny tydzien na wysylke EBS i zostaje malo czasu na montaz), bo rama ma przyjsc Z polski a nie do polski.  jesli cena byla by taka sama to biore od razu.

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
zapomnaielm dodac zdjecia a w edycji nie wiem jak...
moje wymiary:

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Infoz pierwszej ręki zupełnie na gorąco... obdzwaniam sklepy w pl i wszystko wyprzedane w UK jest nieco lepiej. Dostałem dobra cenę na awol comp 2016 ale podziękowałem bo 11 biegowy. Teraz pomyślałem ze warto było by go wziasc w tej cenie i zmienić przednia korbę na 2rzedy. Dalo by radę? 22speed to już było by coś :) jak myślicie ? Dajcie szybko znac bo oferta limitowana... trochę sie gotuje
Cena to 1360 funa przecenione z 1700 powol wchodzi 2017rocznik stąd przeceny.
Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 24 Cze 2016, 16:46 wiewiur »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Poczekaj dzien-dwa, dzieki brexitowi bedzie jeszcze taniej ;)

Rozumiem ze to wersja 1x11?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ja bym się chyba skusił 1x11 bez przeróbki. Jedynie zmieniłbym zebatkę na odpowiednią dla mnie. Kaseta to 10-42t, więc zakres jest całkiem przyzwoity. Bardziej zniechęcałoby, że to nietypowa kaseta pod nietypowy bębenek i nietypowa przerzutka, więc na wyprawy gorsze rozwiązanie. Nie do końca jestem przekonany też do jazdy z sakwami z przodu, poza tym bardzo dobry rower.

No i nie wiem jak z rozmiarem, bo w Twoim przypadku sprawa jest kontrowersyjna.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum